Roel van Essen
Forum veteraan
Hoi Frank.
Ik neem aan dat je een of meerdere loodaccu's in de Norderney gaat leggen, anders krijg je 'm nooit op de waterlijn. Ik heb er een 12V, 17 Ah gel-accu in liggen. Die vaar ik nooit leeg, of ik moet bijna zo ongeveer 13 uur aan de waterkant zitten... Ik laad 'm met 1,7A gedurende 12 uur. Dan zie je op de display van de lader dat hij in het begin inderdaad een laadstroom heeft van 1,7A, maar vrij snel gaat dat zakken. Ik zou je daar niet al te druk om maken. Kabels van voldoende dikte plaatsen, dan ben je al een aardig eind op weg.
Zekeringen in je schip: zeker doen, in ieder geval in de stroomkring(en) van je motoren. Ik gebruik daar kleine auto-zekeringen voor in houders van Halford's. Maar ja, die keten is failliet, dus kort geleden naar een andere zaak gegaan en voorraadje gekocht.
Ik neem aan dat je een of meerdere loodaccu's in de Norderney gaat leggen, anders krijg je 'm nooit op de waterlijn. Ik heb er een 12V, 17 Ah gel-accu in liggen. Die vaar ik nooit leeg, of ik moet bijna zo ongeveer 13 uur aan de waterkant zitten... Ik laad 'm met 1,7A gedurende 12 uur. Dan zie je op de display van de lader dat hij in het begin inderdaad een laadstroom heeft van 1,7A, maar vrij snel gaat dat zakken. Ik zou je daar niet al te druk om maken. Kabels van voldoende dikte plaatsen, dan ben je al een aardig eind op weg.
Zekeringen in je schip: zeker doen, in ieder geval in de stroomkring(en) van je motoren. Ik gebruik daar kleine auto-zekeringen voor in houders van Halford's. Maar ja, die keten is failliet, dus kort geleden naar een andere zaak gegaan en voorraadje gekocht.