Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot

Gary's Centaurus maiden flight in de USA!

De 2e Empire gebouwd van mijn ontwerp heeft gevlogen !

Gary op RcGroups zei:
Hello All,

Your wishes of good luck paid off handsomely :):):)

Thank you all so very much!!!

Had a great float fly and came back in one piece with several great takeoffs and the equal number of not so spectacular landings - due to nerves,not enough speed and a new aircraft. :o

All in all just fantastic! Great weather and great friends for company.

Did a lot of taxi testing the first afternoon after we set up camp but that was all for the first day. Got used to the differential throttle on the water for handling and to see where she was going lift off comfortably. I'll upload that video later.

I got lots of video thanks to several friends - Karl was the first this morning to put one up on Youtube.

The first takeoff is the maiden - it was time to go!

After extensive testing and dealing with a servo that would not center. A little field surgery was necessary - thankfully we had internet access at the lake and I was able to log on here and see the necessary area of interest in detail (the elevator mechinism).

My landings were less than perfect by a long shot but I was able to walk away with a whole plane each time.:o:)

This plane is a dream to fly - no bad habits at all as you can see in the video.
Up on step at a little less than half throttle and a nice scale takeoff.

Turns with no hint of tip stall - gets into landing approach with a small bit of down elevator and easing off throttle - in my case a bit to much easing off but not a bad bone in the bag!

And most of all thanks to Bart for such an elegant and excellent design - not to mention his words of wisdom on what to do before hand - really helped and kept me focused. ;)

More video, still pics. and some remote FPV of the flights to come.

Cheers!

Gary

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Jan ,

Het wel echt heel gaaf om je eigen ontwerp te zien vliegen aan de andere kant van de wereld :) :)

Mvg,

Bart

prachtig Bart,

Is zeker gaaf als jou ontwerp zoveel kilometers maakt......
In 1 landing kon ik zien dat hij zwaarder is dan die van jou hij ging iets te langzaam en viel over de rechtervleugel.

Proficiat met dit prachtige ontwerp!
Als hij goedkoper wordt neem ik er ook een haha;)

Ps ik zou ook nog wel met de voetjes int water willen :-)

Dank je Edwin ,

Hier nog een erg mooi filmpje gefilmt met een quadcopter :

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
ja zeker helemaal maar moet eerlijk bekennen dat ik evenveel interesse had in het filmbeeld als jouw ontwerp.
Echt prachtig wel jammer dat je het model zo snel kwijt was........

Met dank aan Femmo :

a6269922-11-2.jpg

Mvg,

Bart

schitterend, dat filmpje met die quadcopter. Viel mij juist op dat die quadcopter camera het vliegtuig, ook op afstand zo makkelijk volgde. Hoe doe je zo iets? Is dat gewoon handwerk met de copter zelf, of zit je op een afstand de camera los van de quadcopter te besturen? Ben benieuwd (als quadcopter nono :) )

Freek

@ Freek , ik heb echt géén idee hoe hij dat doet , maar ik denk toch dat hij een fpv bril oid heeft.

Mvg,

Bart

In het eerst flimpje valt me op. Dat hij niet dezelfde kant opstijgt als land.
Hij stijgt naar links op. Maar tijdens landing komt hij van links af.
heb niet heel veel op de wind gelet. Maar als is het maar een klein zuchtje, dan kan dit je alsnog helpen. Mogelijk dat daarom die 2e landing niet zo aardig lukte

Wat foto's ontvangen van Carl uit Californië , hij is ook bezig met het bouwen van een empire. Deze Empire word gebouwd met de vleugel uit 2 delen , weer eens wat anders.

a6198284-139-IMG_0621.jpg

a6198286-12-IMG_0625.jpg

a6198292-9-IMG_0640.jpg

a6305373-8-IMG_0660.jpg

a6305375-138-IMG_0664.jpg

a6305372-97-20131201_193249.jpg

Mvg,

Bart

Vandaag was één van die zeldzame dagen zonder wind . .

Maar even gebruikt van gemaakt en even heerlijk gevlogen. 2 vluchten van 15min gemaakt op één accu lading. Ik had ook een filmpje gemaakt maar helees heeft de camera het bestand beschadigd :(

Mvg,

Bart

a6307499-4-SDC17431.jpg

a6307496-135-SDC17425.jpg

a6307493-46-SDC17420.jpg

a6307495-70-SDC17423.jpg

Mvg,

Bart

Bedankt Jan ,

Zojuist nog wat foto's van Carl zijn Calypso ontvangen , hij heeft hem erg mooi gebouwd vind ik.

Ik wil nog eens een filmpje maken als het een beetje mistig is en windstil , dit zal een mooi resultaat geven denk.

Hier wat foto's van Carl's Calypso :

a6307990-20-20131202_231230.jpg

a6307991-59-20131202_231442.jpg

a6307992-12-20131202_231602.jpg

Mvg,

Bart

Back