Het is dus een nieuwe motor erbij geworden.
Het kostte me 6 uur om de motor, regelaar en pakket stevig in het model te krijgen met het zwaardtepunt op de goede plaats. De motor moest verder naar voren mbv moeren tussen de motorschot en montagekruis. de motordomp kan dan ook makkelijker veranderd worden dus was geen probleem.
Vliegklaar weegt hij 1700 gram. Vanmiddag ingevlogen. De bunghee doet zijn werk super!
De aandrijving is in topkonditie. De 8x7 prop draait zo hard dat je de wonder liever niet meer wilt gooien. Toen ik de motor volgas liet draaien met het model in de hand deden de clubleden een paar stappen achteruit dus een vrijwilliger om te gooien zit er niet tussen LOL!!
Met de standaard uitslagen is hij eerder tam, maar dit ligt ook aan de tippen van de rolroeren en hoogteroer die erg smal zijn (1cm) wat wel volgens tekening is. Dit heb ik ook overgenomen om flutter te voorkomen en dat werkt in ieder geval uitstekend!
Heb 5 vluchten gemaakt waarvan ik bij de 2e en 3e de motordomp heb gewijzigd. Bij het klimmen had hij de nijging om achterover te vallen. Wel heb ik bij alle vluchten behoorlijk down moeten trimmen. Dit lijkt me nu nog op een instelhoekprobleem. Het CG is precies goed wat zich laat zien ineen heel licht zwabberen. Verder naar achteren lijkt me niet gezond. Ook is de differentiatie van de rolroeren niet 100% identiek. Weet nu nog niet of de wokkel in een rechter rol en de strakke rol naar links te wijten is aan het motorkoppel of de uitslagen ( dacht dat ze toch hetzelfde waren maar ga dit nog eens nameten)
Hij vliegt nu best hard met vliegtijden van 6-7 minuten. Laadtijden van 10 minuten door wijzigingen in de laadparameters, maar ook doordat ik het pakket maar 75-80% leegvlieg.
Met wat rusiger weer kan ik hem beter afstellen. Het vermogen is goed te horen!
Vlucht 4 en 5 begonnen bij de start met een gigaklim. denk dat ik binnen enkele vluchten de expo van slechts 40% ga halveren want hij vliegt superstrak en laag over het veld. Het lompe raggen doe ik voorlopig op een wat veiligere hoogte totdat hij wat beter is uitgebalanceerd. Vanuit zweven ineens volgas geven laat een vliegbeeld van een missle zien. echt lomp vermogen in accelleratie. Denk wel dat ik nog met een apc 8x9 ,8x10, en 9x9 een rondje ga maken. Thermisch moet dat kunnen. De Roxy is voor maximaal 450W opgegeven maar dat zou je volgens mij makkelijk kunnen verdubbellen.
Meetgegevens en fotos post ik later als mijn vriendin het toestel weer thuisbrengt.
evven geduld aub