Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk, dat wist ik niet.Dit is een camera. Op de poten van de olie & gas platforms worden 2 reflectors gemonteerd. De camera bepaalt de positie van de boot t.o.v de reflectors. De boot postioneert zich zelf dan zo naast het platform dat de kraan op het platform containers van het dek kan afhijsen. Als de boot +/- 300 meter van het platform is wordt het systeem aan gezet en de computer regelt de rest. Weer een taak minder voor de stuurman.
Het perspex bolletje aan de reling is geen verlichting maar het huis van één of andere transponder voor het DP systeem.
Dit is een camera. Op de poten van de olie & gas platforms worden 2 reflectors gemonteerd. De camera bepaalt de positie van de boot t.o.v de reflectors. De boot postioneert zich zelf dan zo naast het platform dat de kraan op het platform containers van het dek kan afhijsen. Als de boot +/- 300 meter van het platform is wordt het systeem aan gezet en de computer regelt de rest. Weer een taak minder voor de stuurman.
Zou zo een dergelijk systeem niet via GPS werken? Het lijkt mij dat een camera niet betrouwbaar genoeg is, bijvoorbeeld bij slecht zicht. Of een druppel water tegen de lens en het systeem denkt dat ie tegen het platform zit. Dit is zomaar een gedachte van mij en ik kan het zomaar fout hebben natuurlijk.
Hoi xxman,
Misschien is het een infrarood camera, of misschien zoekt de camera lasers, die zie je op zo'n korte afstand nog wel bij elk weertype, dacht ik.
Groetjes Josse
Schepen die met ROV's etc opereren maken geen gebruik van boeien onder water maar van een "locaal" onderwaterbaken wat op de bodem staat, dit systeem heet HPR (voorloper was Hipap) en wordt gebruikt voor nauwkeurig werk op diep water waar als het ware een locaal grid wordt gemaakt. Meten via GPS en door veel water (met verschillend zout gehaltes) maakte werken op diep water onnauwkeurig op grote dieptes vandaar nu op de bodem een lokaal grid met zender en ontvangers, vroeger had je een tautwire systeem wat met een dunne draad de lengte en hoek mat om de positie van de ROV nauwkeurig te meten maar door steeds grotere dieptes werd dit ook onnauwkeurig.
groeten
Hawser
Daar beneden doet de Smit Kamara niets, daarboven deste meer.wat je moet doen daar beneden
Dat had ik ook gedaan, maar het heeft niet geholpen tegen de luchtbellen.als tip voordat je de siliconenrubber giet kun je met een kwast de plug eerst in smeren met siliconenrubber zodat alle details al goed vol zitten met rubber en daarna de boel aangieten.
De wanden zijn maar een millimeter of 10. Je moet dan wel je rubber mal weer in het bakje doen als je met de polyester aan de gang gaat, want ander is het echt een te "wiebelig" geheel.maar waar ik zelf in gestoken ben is dat je maar 0,5 cm rubber nodig hebt om je plug en je dus gauw te veel gebruikt, maar dat kan gezichts bedrog zijn op je foto's.