F
fireforx309
Guest
ik zat met dezelfde vraag... dit zou wel eens los kunnen komen bij een landing.Jordy,
Ga je het rihtingsroer nog borgen? Op het heveltje aan het richtingsroer zie ik enkel een pinnetje zonder borging.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik zat met dezelfde vraag... dit zou wel eens los kunnen komen bij een landing.Jordy,
Ga je het rihtingsroer nog borgen? Op het heveltje aan het richtingsroer zie ik enkel een pinnetje zonder borging.
Dat denk ik niet. Ik heb in mijn Cirrus F5J 4x MKS DS 6125H en 2x DS6100, de 3A BEC die ik eerst gebruikte trok dat niet. Ik heb nu een Phoenix Ice Lite 50 met 5A BEC. Dat gaat wel goed.Deze heeft een BEC van 3A continu en 5A kortdurend.
Is dat voldoende om die 6 MKS DS6100 servo's te voeden?
Eeuwig zonde als je daardoor een kist verspeeld.Ik denk wel dat de YGE 60A ESC met 3A bec genoeg is, maar het is inderdaad aan de krappe kant.
Is dat niet een klein beetje tegenstrijdig?In de "oude" AVA zat een Kontronik Koby 40LV met 3A bec en dat ging zonder problemen.
.....
omdat ik problemen met de Kontronik ESC had (servobibberen).
Waarom wordt dan in een F5J aandrijvings-set, waar de zwevers meestal 6 digitale servo's krijgen ingebouwd zo'n 3A BEC i.p.v een 5A BEC gebruikt?
Dat begrijp ik nu niet.
Het is natuurlijk een portie werk maar je kunt ook die twee servo's in je staart naar voren verhuizen en gaan werken met een pull-pull. Dat is best goed te doen denk ik op zowel het stab. als ook op het kielvlak ........
Dat is 2 x 10 gram voor de servo's, met wat kabelwerk; dat maal een factor 4 en dan moet je met je zwp. al een heel end in de buurt komen.
Ik durf dat in mijn AVA niet te doen, de servo naar voren. De staartboom is wat smal voor 2 pull-pull kabels en de voedingskabel voor het hoogteroer.
Daarbij bewonder ik Jordy voor zijn doorzettingsvermogen, maar vraag me af of het niet allemaal een erg hoog academisch gehalte heeft wat hij doet.
Joris
ps Je kunt natuurlijk ook die phoenix regelaar gebruiken ipv de YGE.
Het is iid wel vreemd dat bij zo'n set een 3A regelaar wordt geleverd...
Jordy@citaat:
* Een zwaardere accu (meer mAh) is ook niet mogelijk omdat je dan het risico loopt de motor te overbelast. *
Dat is onjuist. Het motortje neemt stroom op afhankelijk van de propellor belasting. De accu (lipo) kan er absoluut niet meer inproppen uit eigen inbreng.
Je kan dus wel een zwaardere (met meer mAh) lipo toepassen inplaats van lood toevoegen. De afmetingen kunnen dan weer een rol spelen. De interne weerstand is vaak gunstiger en zal dan een iets hogere spanning kunnen afgeven tijdens de belasting.
Is dat niet een klein beetje tegenstrijdig?![]()
Hmm, wat bedoelt dan Schambeck hier?
Ik had hem namelijk gevraagd of het mogelijk is om de motor met een 3000mAh Lipo i.p.v. een 1250mAh Lipo te gebruiken.
Het verschil kan oplopen tot meer dan 2V, en daarmee neemt de stroom ook nog toe door de hogere spanning. 25% vermogensvershil is weldegelijk mogelijk als je twee uitersten neemt (een accu die 35 tot 40C belast wordt vs. een accu die met 10C belast wordt). Ik zal even zoeken of ik nog logjes heb van mijn Cirrus, daar kun je het op zien.Een grotere 3s lipo levert een 0,2 á 0,3 volt hogere spanning tijdens de belasting.