Bouwverslag T-33

Hey Cees!

Mooi dat je het hebt kunnen maken!!
Het kan zijn dat de slang al een tijdje op de nippel heeft gezeten en daardoor wat uitgerekt is. Mischien kun je een klein stukje van de slang afknippen en dan opnieuw proberen of is ie daar niet lang genoeg voor?. Ik gebruik borgdraad het dunste wat heb ik kunnen vinden. Als je wil kan ik morgen of zaterdag wel een paar meter voor je mee nemen heb hier een meter of 20 liggen volgens mij zat dus. Zal ik ook gelijk laten zien hoe je dat er op prutst :lol:.

Groet Leon​

Leon,

Afknippen had ik idd ook geprobeerd, maar dat leverde niets op. Zaterdag wordt het wel redelijk weer geloof ik. Als ik de jet weer voor die tijd voor elkaar krijg dan kunnen we weer een poging wagen. En dan zie ik ook graag die truc met het borgdraad.

Weer wat kleine dingetjes gedaan gisteravond.​

Luchtslangen netjes weggewerkt.
full

En de radioplaat nog een stukje verder afgemaakt.
full

full

Tot de volgende keer
:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat komt straks wel met een carbon afwerking vermoedt ik.

Mooie klemmetjes Leon ;-)

Gister avond langsgeweest bij Leon er zit al genoeg carbon door de hele kist.
ik geloof dat het drooggewicht zonder motor en servo,s op 11kg uitkomt het mag dus geen probleem zijn om een eind onder de 20kg te blijven.
wat ook de bedoeling is.
ivm verdere toekomst plannen.
ik moet zeggen dat dit merk grote sprongen voorwaards heeft gemaakt alle schotten zijn goed gelijmd.
ziet er zeer goed uit,en netjes uitgevoerd plus dat die rare blauwe kleur verdwenen is van de hars.
De broer van Leon, Lars gaat als die het wil een grote F16 opbouwen.
verder moet er nog een Bea Hawk van skygat-col afgemaakt worden.(groot)

full

Ja ja, ik zie hier een toemomstige JWM piloot....!! :yes:Ik zou zeggen, kom het team versterken Leon :D.

Grtz,
Gerald[/QUOTE]

Er is wat dat betreft geen belemmering alleen Leon heeft wel hulp nodig van de Meester hoe alles in zij,n werk gaat en wie weet Zwitserland, ik heb het met Leon er al overgehad, ik had ook het idee dat Leon hier wel oren naar had.
maar de beslissing ligt bij hem;) :cool:
Gr
Dick

Ja ja, ik zie hier een toemomstige JWM piloot....!! :yes:Ik zou zeggen, kom het team versterken Leon :D.
Grtz,
Gerald

Aan z'n vliegerij zal het niet liggen hoor Gerald, ik gaf hem 2 jaar terug de zender in z'n handen van m'n ouwe XL Velox, en die snotpin liet mij effe zien hoe je mooi strak en netjes met een jet omgaat, let wel zijn eerste vlucht met een jet, spreekt vanzelf dat hij in die 2 jaar helemaal een progressieve voorwaarts heeft gemaakt als je hem met de Panther zag vliegen en ook met de FW190 natuurlijk.

Ger.

Hahaha,

Het lijkt me machtig mooi om aan die JWM mee te doen!
Maar eerst nog een hoop oefenen en zorgen dat ik deze kist afkrijg.

Vandaag eerst een rondje vliegen met dit mooie weer en dan vanavond weer verder bouwen. Is kijken waar de lucht flessen een plekje kunnen krijgen. En de vleugels is onderhanden nemen.

Groetjes!

En dat was het zeker Serge!

Gister avond ook weer wat kunnen doen aan de T-33.

Motor steuntjes gemaakt, maar volgens mij kunnen ze met gemak nog een stukje kleiner?!
full

En houdertjes gemaakt voor de luchttankjes.
full

Vanvond weer verder.
Groetjes!​

He Leon je kunt nog verder naar voren.i.v.m CG. ik zou er in ieder geval al rekening mee houden.
ziet er verder goed uit.

Hahaha,

Het lijkt me machtig mooi om aan die JWM mee te doen!

Groetjes!
Ik je kom graag helpen als ik een keer in die grote befzestien van je mag sturen..., deal? :D

Serieus, jij kan goed vliegen, als je er wat voor trained kom je al snel tot resultaten. Net zo belangrijk is echter de schaal echtheid van de kist en dan bedoel ik voornamelijk je toekomstige documentatie. Je zult later een presentatie moeten maken om je kist voor de jury te documenteren en dan is het erg belangrijk dat je al snel weet welk serienummer/registratie je gaat maken en dan bij voorkeur daar waar de meeste foto's van te vinden zijn of nog beter, een waar je zelf naar toe kan gaan. Voor de wedstrijden moet je één prototype hebben die je precies na maakt, er kunnen tussen dezelfde squadron kisten al verschillen in opschriften en markeringen zijn.

Momenteel nog niet echt je zorg maar wel iets om alvast over na te denken. Je mag best een keer langskomen hoor, vertel ik je alles over m'n F16 documentatie met allerlei tips. Deze kist was in amerika 2de statisch in 20kg klasse, mooi voorbeeld. (..om te verbeteren ha ha ha, alle concurentie is welkom! :D)

Groetjes,
Gerald

Ik je kom graag helpen als ik een keer in die grote befzestien van je mag sturen..., deal?

hahaha, het gaat nog een hele tijd duren voordat ik dat zelf mag doen, en dan is nog de vraag of ik wel in de befzestien ga vliegen. :p
Ik denk dat wij nodig maar is een keer een afspraak moeten maken! Lijkt me super omdat allemaal is van dichtbij te bekijken.

Vananond weer het een en ander gedaan:
Motor steun ietsjes aangepast zit een stuk beter zo!
full

Stukje luchtleiding werk verder gedaan. Er moeten nog 4 leidingen van het hoofdlandingsgestel bij komen en dan is het helemaal compleet.
full

En toen waren de wiel deuren van de neuspoot aan de beurt maar één bitch van een luchtcillinder is zo lek als een mantje :(. Zit ook een laag verf over dus ik denk dat ze hier met de verfspuit overheen gegaan zijn.
full

:( Waarom mag ik geen foto's meer uploaden?!?!? :(

Heee Leon,

lekker bezig zo joh :yes:
Denk dat je teveel foto`s heb op geladen, even een mailtje naar Robert en hij vergroot je box, dan is zelf hosten wel lekker ;-)

Je bent het er allemaal mooi aan het inbouwen hoor, dat doe je netjes :D
En als je naar Gerald ga trek er maar een dag voor uit want daar ben je nooit snel weg ;-)

Grt,
Berto.

En toen waren de wiel deuren van de neuspoot aan de beurt maar één bitch van een luchtcillinder is zo lek als een mantje :(. Zit ook een laag verf over dus ik denk dat ze hier met de verfspuit overheen gegaan zijn.
full

Deze bedoel je

full

Back