Bouwverslag T-33

Even een abbo op dit draadje! Schitterend apparaat! In mn schooltijd nog aan de echte mogen schroeven! Super!

Succes met de bouw!
 
Mocht je nog een paar schroeven over hebben is Leon daar zeer blij mee :lol:

Ja, ik las al iets over slecht passende inbusjes?? :banana:

@berto: we hebben destijds allemaal een deel van de kist als project gekregen met als doel de kist ooit weer eens op te starten.
Ik had t engine fire and overheat systeem...:-)

Jaren nadat ik van school was heeft hij ook gedraaid, en nu heeft t MLM m weer terug gepikt... :sad:

Heb er nog een dvd van, zal eens kijken of k wat kan uploaden!
 
Heey PH-MEL,

Ik heb er tijdens mijn opleiding ook nog aan mogen sleutelen op het ROC in Hoofddorp.
Maar staat de kist daar nou niet meer?
 
Nope, de Kist is terug gehaald door het militair luchtvaart museum te Soesterberg.... Hij was ook nog goed compleet en in goede staat dus eigenlijk wel logisch! Er is meer spul weggehaald daar hoor, volgens mij de Grumman Tracker ook. Over de NF5 twijfel ik...

Wanneer zat jij er op school? Ik ben geslaagd in 1998.
 
Ikke ben van `95, weet nog wel dat we 1,5 dag (12 uur) hangaar hadden per 2 weken, daarvan bestond 6 uur uit wachten op de leraar, 3 uur lezen voordat je wat mocht doen en 3 uur sleutelen.

Naja sleutelen, je deed of je sleutelde :roll:
En het is allen nog maar slechter geworden met het ROC :cry:

Er zitten nog wel goede tussen maar die zijn schaars, Leon was bij mij wel de laatste goeie :roll:

We dwalen wel lekker af zo, ga bouwen aan die T-33 Leon :yes:
 
oe 95 toen had ik nog een bruingroen zwart pakje aan en sleutelde aan krausmaffei motoren (ook onder licentie door mercedes gemaakt)
 
Hahah Berto!
Ik hoor er ook niet echt goede verhalen meer over sinds ik daar weg ben en toen ging het al de slechte kant op met het ROC.

Ik ben daar geslaagd in 2009 als ik me niet vergis.
Het was toen ook zo eerst uren kijken in de manuals vervlogens de leraar uitleggen plan van aanpak schrijven en dan mocht je 5min sleutelen.
De Grumman Tracker was in 2009 al weg, NF5 stond er nog en de T-33 ook evenals de T-6 Harvard. En natuurlijk hun trots de F-16 waar niemand aan mag komen.
 
F16 weet k ja, nog een hoop rommel voor geregeld...

Staat leuk maar meer als een wiel wisselen wordt r niet mee gedaan...
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een drukke week eindelijk weer wat aan de T-33 kunnen doen. Heb maar besloten dat ik de rest van de week aan de T-33 ga besteden. Het word toch geen weer om te vliegen daarom maar lekker knutselen.

Als eerste toen ik in het bouwhok kwam was Sinterklaas weer langs geweest of mischien wel de Kerstman want er stonden weer allemaal mooie nieuwe spulletjes. Waar onder een PowerBox Cockpit SRS met het gloednieuwe S-BUS systeem + 2 bijbehorende ontvangers. MACHTIG MOOI SPUL!!!
full

En ik kwam nog wat luchtslang te kort dus ze hebben er ook maar gelijk 600000 kilometer slang bij gedaan :D:
full


Ben maar begonnen met hier en daar de luchtleidingen aan te sluiten. En de boutjes en moertjes van de deuren controleren en aandraaien zitten allemaal vast met de franse slag. Heb bij de wieldeuren van het hoofdlandingsgestel maar een gat geboord in de wiel bak.
full

Gelijk maar wat mooie ringetjes toegevoegd voor de scherpe randen.
full


Speedbrakes.
full


En het geheel.
full


Ook nog wat gedaan aan de radio plaat. Ik moet daar nog even goed over nadenken hoe ik het allemaal ga plaatsen. De bedoeling is om het allemaal zo ver mogelijk naar voren te plaatsen.
full


Toen de steurhevel. Eerst het geheel even netjes afgeplakt en opgeschuurd en gelijmd
full


Terwijl de lijm aan het drogen is de radioplaat even uit een carbonplaat overgetrokken. Ziet er wel stoer uit!
full


En toen de lijm droog was tape weggehaald en dit is het resultaat ik ben tevreden dus morgen gaat de rest van de hevels.
full


Zo dat was het weer voor vandaag morgen weer een dag!
Groetjes!!!​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NOU nou mooi hoor, ik kom eerdaags eens langs,ben op het moment te druk met div zaken,die wil ik eerst geregeld hebben.:D :D
Groeten
Dick
 
Vanavond weer wat gedaan.
De rest van de schanieren gelijmd en de luchtleidingen gecontroleerd en geborgd.

Ook de neuspoot er uitgehaald want deze past nog niet helemaal mooi in de wiel bak loopt hier en daar nog wat aan. Dus heeft nog wat aandacht nodig.
full


Ook maar gelijk de leidingen geborgd.
Komt mijn opleiding toch nog van pas :p.
full

full


De rest van de luchtcilinders ook gebord netzoals hier boven. Weet ik zeker dat het nooit los gaat daar:D.
De rest van de avond maar besteden aan het bestuderen van de Powerbox handleiding, is kijken hoe dat werkt.

Groetjes allemaal!
:bye:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi leon,
Een beetje laat, nog mijn felicitatie voor het slagen voor deelname aan de F16 opleiding.
Moet je de T33 tijdens die opleiding maar eens een keertje voorvliegen als voorloper uit het verre verleden van die echte kist. Wel lief blijven naar de jaloerse medecursisten hè omdat jij al wel kunt vliegen.8)
 
Back
Top