Het kan nog erger, hiervoor investeerde ik ca 5000 euri in Märklin Digital HO, maar doe hier nu ff niks mee...geen ruimte voor een treinbaan. Enfin zo blijft 't in nieuwstaat LOL.
Wel mooi systeem, 85 locs op 1 spoor apart aansturen incl. functies zoals rookgenerator, lampen, koppelen, fluiten etc. gezien 1:87 een veel grotere prestatie dan die 1:16 tanks die dan wat mij betreft veel meer met veel compactere elektronica zouden moeten kunnen tegen een veel betere prijsstelling dan een Elmod of Tamiya neerzetten....maar ok.
destijds ook het eerste systeem om zonder dradenzooi via decoders de wissels aan te sturen die ik uiteraard ook zo uitvoerde LOL.
Hier de S3/6 die ook in Nl reed voor de Trans Europa express in de uitvoering van de Kön. Bayerische Staatsbahnen ( later overgenomen door de deutsche Reichsbahn Gesellschaft) waar al mijn materieel van is, simpelweg, het mooiste matrieel uit het stoomtijdperk...het loopwerk van een stoomloc is ook erg veel mooier dan zo'n saaie diesel of el. loc (ja toch, nee dan?). De S 3/6 wordt door velen als de mooiste stoomloc überhaupt gezien, maar da's weer een kwestie van smaak...enfin heb ook nog een zwarte in de DRG uitvoering, dit is de Ludwig II uitvoering (de laatste koning van Bayern dus die zo snugger was om een aantal onvergetelijke kastelen te realiseren waar tot heden nog horden toeristen op af komen, niet te vergeten de Oper in Bayreuth voor Richard Wagner).
Is ook een goede film over gemaakt, moet je echt eens bekijken..heet dus Ludwig II.
Groeten,
Bram