Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Ziet er goed uit Arvid.
Voor mij blijft de Corsair het nummer 1 vliegtuig.
Heb van marktplaats voor een zacht prijsje een Corsair van Graupner kunnen kopen inclusief een 20CC 4-takt.

Binnenkort zal ik hier wat foto's van plaatsen met een afbouwverslag.
Helaas zit er bij het vliegtuig geen cockpitkap. Deze zal ik moeten maken want ik heb nog niet gevonden waar ik deze kan bestellen.

Daarna ga ik beginnen met mijn P-51 Mustang. Deze staat nog nieuw in doos te wachten tot ik tijd heb om hieaan te beginnen.

@Wouter,
Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw heveltje even was vergeten. Ik heb wel gedacht om het heveltje uit hout te maken, maar zag opeens het licht met de plastic heveltjes. Het lijkt bewerkelijker dan het is. Ik denk dat het bewerken van het hout ongeveer 5 minuten kost (lang leve de dremel) en het aanpassen van de horns nog eens 5. Het verlijmen kost je ongeveer 2 minuten (inclusief het aanmaken van de twee componenten), dus ongeveer 12 minuten. Valt reuze mee toch? Misschien lijkt het bewerkelijker dan het is.

@Simbolo,
dank. Grappig toch. In Berto zijn draadje van de P40 hebben een aantal het over hun nummer 1 vliegtuig :D
Eerlijk gezegd is het niet mijn nummer 1. Zelf ben ik meer verknocht aan de Russische WWII kisten zoals de Yak3 of de I-16. Hierna ga ik me zeker daar meer in verdiepen. Op het verlanglijstje staat bijvoorbeeld nog een 2,2 meter Yak3...
Altijd leuk als je daar inderdaad een verslagje van kan maken.
Die P51 kan je natuurlijk bijzonder mooi maken. Gewoon afstappen van de instructies van de ontwerper als je het er niet mee eens bent 8O 8)

Arvid, Berto,

Mischien kunnen we de nieuw gebouwde toestellen collectief invliegen en daarna een feestje geven. Barbecue, bakje bier erbij, je kent het wel :lol: Drinken om succes te vieren of een crash te verwerken :wink:

gr. Marcel

Ik doe mee :yes:

Een "Modelbouwforum Maiden Flight dag" :P
`t zal alleen wel een crime zijn om de verschillende kisten tegelijk af te hebben om zo`n dag te organiseren.
Zodra er een kist af is wil je hem toch snel gaan invliegen en niet wachten op een "invliegdag" althans ik niet, ik zou er graag zo snel mogelijk de lucht mee inwillen.

Dat zou bijzonder mooi zijn. Moeten wel alleen uitkijken dat de hartslagen niet in resonatie komen. Zoveel harten die te keer gaan op een kleine plek......
Maar wat Berto zegt, klopt wel. Alsie af is, wil je met een goede dag de maiden geven. Wordt dus moeilijk afstemmen.

@bla31, met welke ben jij bezig?

Uhhhh, Matt4 zijn draadje bedoel je? Even over het hoofd gezien. Bla31 heeft nog geen draadje geopend, wanneer ga je dat doen Marcel?

De maiden doe ik liever in alle rust, met een paar ingewijden en daarnaast doe ik maiden altijd vóór de definitieve afwerking/detaillering.

Ik voel meer voor een 'gewone' modelbouwforum-vliegende- schaalmodellen-bouwverslag-vliegdag.
Uiteraard kun je ook de halfafgebouwde modellen dan meebrengen.
In het echt de modellen van elkaar bekijken en zien vliegen, de mensen erachter leren kennen enz.
Komende zomer moet mijn Sparrowhawk wel klaar zijn. :wink:

WV zei:
Ik voel meer voor een 'gewone' modelbouwforum-vliegende- schaalmodellen-bouwverslag-vliegdag.
Uiteraard kun je ook de halfafgebouwde modellen dan meebrengen.
Ik mag nog niks zeggen want dan ga ik valse hoop geven maar wie weet ergens volgend jaar????????????????????????????
(sorry Arvid, ik kon het niet laten :wink: )

Arvid zei:

Uhhhh, Matt4 zijn draadje bedoel je? Even over het hoofd gezien. Bla31 heeft nog geen draadje geopend, wanneer ga je dat doen Marcel?

Is een goed idee. Wie kan al mijn bouwfoto's en reacties daarop uit het draadje van Matt4 halen en verplaatsen naar een nieuw draadje met als titel: Bouwverslag Siai Marchetti SF260? Dat draadje zou dan moeten beginnen met een link naar het begin van het bouwverslag:

http://home.hetnet.nl/~vliegman/bouwverslag__siai_marchettti_sf2.htm

Is dat iets voor de moderator of kun je dat ook zelf doen?

gr. Marcel

P.S.: Zo'n vliegdag met alle modellen die op dit forum de revue passeren is wel iets om eens een keer te organiseren. Moet te doen zijn volgens mij. Niet te officieel maar meer in de trant van een meeting.

Is dat iets voor de moderator of kun je dat ook zelf doen?
Daar hebben we moderators voor.
Stuur Gerard_nl even een PB`tj (hij was net nog online) en die kan het vast wel voor je regelen zou wel mooier zijn een"eigen" draadje.

Zo'n vliegdag met alle modellen die op dit forum de revue passeren is wel iets om eens een keer te organiseren. Moet te doen zijn volgens mij. Niet te officieel maar meer in de trant van een meeting.
Wie Weet..................

Lijkt mij wel wat, zo´n vliegende schaalmodellen forum fly-inn :!: 8)
Maar dat zou wel bijvoorkeur ergens in centraal moeten gebeuren. :wink:

Misschien een idee om hiervoor een apart lijntje te beginnen om de interesse te polsen . :lol:
of bv 3 fly-inn dagen op 3 verschillende lokaties :roll:

Ha die Eric,

Ik ben voor :lol: Moeten buiten de jouwe wel eerst enkele andere toestellen af zijn.

Apart lijntje openen is een goed idee om zoiets te organiseren. Zo'n dag kan georganiseerd worden zonder al te veel poespas. Zouden we eerst moeten kijken hoeveel mensen er aan mee willen doen.

Hoe denken de anderen erover? Kunnen er in overleg al datums geprikt worden of is dat nog veel te vroeg?

gr.Marcel

jongens ik kan alleen afsplitsen, maar dan gaat alles vanaf de afgesplitste post wat eronder staat naar de nieuwe draad, losse postjes overzetten gaat niet.

zeg het maar.
je kan ook gewoon een nieuwe bouwdraad openen voor de marchetti en hier terug :ontopic: gaan

Gerard,

Zou je kunnen afsplitsen van het draadje van Matt4 vanaf einde pagina 1 en het nieuwe draadje beginnen met het bericht van Jan Brilman:

Quote:
Is er interesse voor een verslag hiervan met foto's op dit forum?

Nou . . . omdat je zo aandringt!

Natuuuuuuuuurlijk is er interesse voor!

jan.

Dan blijft het verslag bij elkaar en kan ik het gewoon aan blijven vullen zonder dat het verslag verspringt.

Nieuw draadje krijgt dan als titel: Bouwverslag Siai Marchetti SF-260

BVD

gr.Marcel

Draadje van Matt4 met als titel: siai marchetti sf260

De bedoeling is dat daar van afgesplitst wordt vaaf einde pagina 1 en de afsplitsing doorgaat in het nog te maken draadje met de titel: Bouwverslag Siai Marchetti SF-260. Dat wordt dan mijn complete bouwverslag. Nu is het een beetje verwarrend.

gr.Marcel

Ik moet zeggen dat het me inderdaad bijzonder leuk lijkt om de bouwers achter de toestellen in dit subforum (eigenlijk wel alle bekende forum schrijvers, maar dit is wel een leuk thema) te ontmoeten op zo'n dag.

@Wouter, je schrijft dat je de maiden liever op een rustig moment doet. Ben ik helemaal met je eens, alleen als je met allemaal mensen bent die allemaal een maiden gaan houden, lijkt het me toch anders. Die weten precies wat je voelt, dan zal ik het persoonlijk dus minder erg vinden. Immers je gaat allemaal hetzelfde doormaken.

Zo weer terug :ontopic:

Ik was niet tevreden over hoe de romp aan de onderkant, net na de vleugel naar binnen zakte. Dat de vleugel hier ook niet goed aansluitte, was voor mij het moment om hier wat aan te gaan doen. Hier zie je dat de romp naar binnen "krult".

Bouw_Corsair_629.jpg

En dit is wat we er mee doen:

Bouw_Corsair_630.jpg

Na het geschuurd te hebben, was ik nog niet helemaal tevreden. Als ik met de vinger over de buik van staart richting vleugel ging, voelde ik dat er een overgang zat tussen hout en plamuur. Een verkeersdrempel in het klein. Dit was overigens na het overtollige weggeschuurd te hebben. Dus heb ik vannacht er nog maar een laagje bij gedaan die ik er zo af ga schuren.

Back