Tja het heeft even geduurd, maar nu is er toch weer wat schot in gekomen.
De drie delen van de vleugel zijn op de juiste manier aan elkaar vastgeplakt en dus nu de motorgondels met de wielophanging. Tenminste, de inwendige constructie daarvan.
Met de constructie van de motorgondels geen probleem, maar met het inbouwen van de retracts begint het gelazer opnieuw.
De rail voor de bevestiging van de luchtcilinder heeft niet de breedte die voor een goede bevestiging nodig is. Verder blijkt, dat als je die met de enige bereikbare schroef bevestigd, een van de slangpilaren tegen de bovenste drager komt.
De rail dus maar zo breed gemaakt dat de cilinder ver genoeg naar achter geplaatst en goed bevestigd kan worden.
Plaatje triplex er op voor de sterkte.
Nee, ik heb geen tekort aan schroeven. (voor wie dat soms mocht denken)
Het blijkt dat de cilinder zo dicht boven de plaat draait dat er onder de cilinder geen ruimte was voor een “normale” bolkop.
Zo komtie dan toch nog op zijn plaats.
Maar dan blijkt plotseling dat het wiel niet in de wielkast past. Eerste gedachte is dat ik een te groot wiel heb.
Niet dus. Volgens de beschrijving moet het een 3 ¼” zijn en ik heb een 3 3/16”. Dat is zelfs 1/16” kleiner.
Ook aan de plaats van de console kan het niet liggen, want die is bijna op de achterrand van de rail bevestigd.
Blijven kijken helpt ook niet, dus dan de achterste steun maar inkorten.
Voor de bevestiging van de zuigerstang aan de poot maak ik gebruik van een zware bal-link met een flens aan de kogel.
Die blijkt (met een klein beetje buigen) “precies” te passen.
Als alles dicht is, zijn de moeren van de bouten van de ophanging niet meer te bereiken. Oorspronkelijk waren hier persmoeren voorzien, maar die konden niet gemonteerd worden. (hout te dun)
Om te voorkomen dat bij demontage de moeren wegrollen heb ik ze in de epoxy gezet.
En dan het grote moment. WERKT HET OOK??
NEE DUS
Het blijkt dat de cilinder klem loopt tegen de rail van de achterste steun.
Met een beitel is dat toch redelijk snel verholpen.
Nog even de persluchttank op zijn plaats brengen,
wat slangen aansluiten
en dan uiteindelijk toch nog een geslaagde test.