Afgelopen week eerst nog even de wing saddles afgemaakt.
De tip om plakband te gebruiken ipv bakpapier sprak me wel aan. Had geen inpakplakband liggen, maar wel tapijtband, dat kleeft prima.
En dan de wing saddles nog een keer ingesmeerd met een mengsel van Epoxy en glasbolletjes.
Na het aandrukken en opdrogen zag het er zo uit - lekker vlak dit keer, geen ribbels van de kreukels van het bakpapier.
En na het bijsnijden en schuren was het vandaag af.
Vanochtend verder gegaan, nog een paar butsjes en kieren glad gemaakt met wat balsaplamuur, en toen was het zover.

Klaar voor het GLASSEN!
Lang tegenop gezien, maar het viel me enorm mee. Gewoon niet teveel G4 gebruiken, en steeds goed met de kwast uitsmeren naar de randen toe, het was bijna altijd meteen mooi mat, en niet te dik.
25 grams doek, G4, een schaar en de dikke kwast - de dunne kwast en roller heb ik niet gebruikt. De roller komt wel bij de volgende lagen.
Ik dacht slim te zijn, en eerst maar eens de ailerons te doen, om te oefenen. Op zich wel goed gegaan, maar wel wat geklieder met zo'n klein onderdeel. Je moet het vast kunnen zetten of vasthouden - het kwam bij mij op het laatste neer. En dan typ je dit verslag dus met een laagje G4 op je vingertoppen...
Ik vond de vleugel eigenlijk gemakkelijker gaan - lekker groot oppervlak, geen gekke randjes behalve de trailing edge, en het belangrijkste: hij ligt op tafel en je hoeft hem niet vast te houden...
En zo ziet het er uit na het eerste laagje - prima toch? Er glimt niets.
De romp was ook niet zo moeilijk, het is een beetje spelen met de delen en hoe je die op elkaar aansluit, maar een beetje overlap kan prima, dat valt zometeen allemaal weg. Het lastigste stuk was het staartdeel, met stabilo en vin. Hier heb ik regelmatig wat moeten aanduwen tijdens het drogen. Maar ook dat kwam uiteindelijk met toch relatief weinig moeite tot een mooi resultaat.
En aan het eind van de middag resteerden deze twee plaatjes, nu lekker laten doordrogen.
Volgende week zaterdag opschuren en een 2e laagje erop, en dan schuren en een 3e laagje, dan moet het klaar zijn om te spuiten. Ik overweeg om hem te laten spuiten - MrHobby (Martin) in Ridderkerk kent iemand die regelmatig boten, helicopters en soms ook vliegtuigen spuit. Dan gaat het zeker goed. Maar misschien doe ik het toch zelf ook wel, geeft toch het beste gevoel als je dan alles klaar hebt (en als het dan goed is gelukt natuurlijk...).