Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Je bent goed beszig Danny,
op de Schaalmeeting Oss 2008 kunnen we hem zeker wel vliegend bewonderen ;-)

Danny,

Hoe recht/vlak is jouw bureau en de vloer? :roll:
Investeer alsjeblieft €10 in een fatsoenlijke bouwplank!

Volgens mij hoort er in het kielvlak nog een ingewikkeld mechaniek voor het staartwiel :wink:

WV zei:
Hoe recht/vlak is jouw bureau en de vloer? :roll:
Investeer alsjeblieft €10 in een fatsoenlijke bouwplank!
Daar maakte ik me ook al zorgen over, stevige vlakke bouwplank met zachtboard ('underlayment') platen erop zodat je er spelden in kan steken:
vleugel014.jpg

Tip: ik gebruik hier een (oude) deur, kostte me helemaal niets! :D

Frank

ik heb een waterpas op de vloer gehouden, is gewoon vlak :wink:

op het bureau bouw ik alleen de kleinere delen dus dat maakt denk ik toch niet veel uit, maar die is in ieder geval ook vlak :wink:

in het kielvlak heb ik al wel een voorbereiding getroffen voor een verborgen hoogteroer-aansturing. de originele aansturing moest buiten de romp, en dat is lelijk. hoe het richtingsroer aangestuurd gaat worden weet ik nu nog niet, er zweven ideetjes in mijn hoofd maar veel ervan zijn niet haalbaar...

Danny,

Goed bezig maar zie ik jou daar het originele plan helemaal in snippers versnijden? Hopelijk heb je originele plan gespaard en heb je er een kopie van getrokken om te versnijden.

Stevo

*dramatisch muziekje*ja, ik verknip daar het echte plan...
maakt mij niet uit, ik weet dat de meningen er over verdeelt zijn, en mijn mening is dat het plan nog steed sin orde is, alleen in kleiner stukken.

Hey Danny,

Het is jou plan hé je doet er mee wat je wil :wink: Ikzelf neem altijd een kopie van een origineel plan omdat ik het leuk vind om dat plan te sparen zonder dat er lijmvlekken op zitten of zonder dat ik hem moet versnijden. Het is zoals je zegt gewoon een kwestie van hoe je mening daarover is.

Stevo

Stevo zei:
Goed bezig maar zie ik jou daar het originele plan helemaal in snippers versnijden? Hopelijk heb je originele plan gespaard en heb je er een kopie van getrokken om te versnijden.

Evenzo de spantjes en ribbetjes kopieren (omtrekken) op een papiertje voordat je ze vast lijmt - altijd makkelijk als er iets mis gaat.

ik heb natuurlijk niet stilgezeten de afgelopen paar dagen en ik heb vooral gewerkt aan het afwerken van de sheeting op de ormp, maar ook de luchtinlaat voor de supercharger is meer schaal gemaakt, en ik heb even nagedacht over hoe de sliding canopy te maken.

eerst maar wat foto's van de inlaat:

hier eerst gevuld nadat de voorkant erop gelijmd is:
dsc00384ea3.jpg

zo was ie eerst, een vierkante basis, anders kon iet niet vacuum getrokken worden want dan zou ie vastzitten, maar het ziet er niet uit...
dsc00385wn2.jpg

openingen gesneden:
dsc00387zz1.jpg

hier de randjes naar elkaar gebogen en gelijmd:
dsc00388lt9.jpg

gevuld:
dsc00392df5.jpg

aan de binnenkant verstevigd met houtjes:
dsc00396gu4.jpg

de opening fatsoenlijk uitgesneden:
dsc00397hd7.jpg

de romprug, de beplanking in het midden is eigenlijk gemaakt met 2 blokken die ik met een hobbymes helemaal afgesneden heb, vermoeiend maar leuk :D :
dsc00398bv0.jpg

Nog een idee'tje Danny :lol: :lol:

Waarom ga je niet voor de "mistel" versie :?:

mistel-4.jpg

mistel.jpg

Gr. Teus

Wat is dat dan? 8O - noooit van gehoord.

btw Teus, dat is geen Dora :wink:

WV zei:
btw Teus, dat is geen Dora :wink:

Klopt , whatever......... een A2 t/m 9 of een dora, het ziet er leuk uit en geeft een speciaal project. :P

In de laatste Q&EFI stond er een mooi model van in, schaal 1/10 in electro van een ausie. :D

Gr. Teus

Nee dat is inderdaad geen dora maar volgens mij de A versie.
De mistel was een project van de Duitsters. Ze hadden een bommenwerper omgebouwd, ik weet zo niet meer welke, tot een vliegtuig met een enorm harde kop met explosieven erin. Die moest dan worden afgeworpen op bruggen oid. De besturing ging dus via de fw-190. Je kon hem ook los koppelen als er vijanden waren, die neerschieten en vervolgens weer aankoppelen en verder vliegen. Aangekomen bij je doel kon je hem er gewoon op af laten vliegen en had je een flinke explosie. :)
Hier waren er overigens maar een handje vol van gebouwd en alleen een paar keer tegen de russen gebruikt.

Back