Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Of zal ik even een 3d SolidWorks tekening voor je maken, dan heb je gelijk een tekening met alle maten en een gelikt 3d plaatje erbij,
geen probleem voor me om dat te tekenen, is mijn werk, of begin ik nou te opdringerig te worden :D,
zal ik morgenmiddag de tekeningen posten!

Frank

(d'r moet toch wel iets zijn waar ik je bij mag helpen :lol: )

als het je gelukkig maakt, mag jij me daarmee helpen frank :lol:

ik had trouwens nog een ideetje in het algemeen;
de originele stickervellen inscannen, ze met een 3d programmaatje overtrekken, en ze daarna als spuitmal uit laten snijden, een beetje als de spuitmallen bij de fokker FII van frank. welk programma kan ik hier het best voor gebruiken?

Danny Mulders zei:
als het je gelukkig maakt, mag jij me daarmee helpen frank :lol:

Jippie, Hoera Hoera :music: ik mag wat doen voor Danny yes :banana:

Maar ff zonder gekheid Danny wat is de bedoeling van die stickers?
Zijn dat van die dikke vinyl stickers die je niet wil gebruiken omdat ze zo dik zijn?
In dat geval kun je er ook waterslide transfers van maken, ik heb daar nog flink wat speciaal papier voor (A4), je onderwerp scannen, gewoon met de inkjetprinter printen, laklaag erover, uitknippen, in het water en dan op de kist schuiven. Flinterdun en komt bijv. ook keurig in de plaatnaden te liggen.

Frank

Danny

Heb nog een staartwiel gevonden in een van de vele kartons.(zocht wat anderes) :lol:

pict0068kt8.jpg

past misschien iets beter als staaldraad.

Als je hem wil hebben kom je hem maar halen (wiel is 40mm ongeveer)

Gooi hem morgen eerst nog in de vaatwasser. :banana:
Je model is ook nog schoon

Mvg Johan

graag johan :)

ik heb vandaag op weg naar school je bus toevallig zien staan ( dat vliegtuig op de ruit herken ik overal :lol: )
je woont lekker dicht in de buurt :wink:

dat wiel zou ik graag van je overnemen in ieder geval.

@frank

zijn inderdaad van die dikke vinyl stickers. waterslide decals zouden kunnen, maar aangezien er ook nog witte stickertjes tussen zitten maak ik liever spuitmallen... ( wit printen gaat nogal moeilijk :lol: )

Als de bus (vlieger er op is 60 cm ) er is ben ik er ook (nr 22)(naast de flat) :lol:

Decals scan ik wel voor je in en maak er mallen van.
Heb nog genug airbrush folie liggen.

We moeten de buren toch wel even helpen. :lol: :lol:

Mvg Johan

Dan zal ik na de tekening van Frank een accurate strut proberen te maken die je zelf met simpele middelen kunt maken. Het probleem is meestal het vinden van de juiste veer met de juiste veerconstante. Ik denk zelf dat mijn veren zwaarder mogen, z'n 25 tot 30 N/cm.

Groetjes Rob.

over dat Newton per centimeter.... gaat dat over de gewichtstolerantie over het gehele veeroppervlak, of over de oppervlakken van de beide steunvlakken van de veer? want dan zou het makkelijk uit te rekenen zijn... het aantal newton dat je model weegt delen door 3...

of zit ik nou fout... :?

ik zal kijken of ik die decals ook mee kan nemen als ik het staartwiel op kom halen...

ik ga er gewoon van blozen, iedereen helpt me heel erg, en ik kan bijna niks terugdoen.. :roll:
dalijk ga ik nog een schuldgevoel krijgen...

[edit] oh vet!!! ik klikte op verzenden en gelijk stond er opeens een hele mooie bouwtekening voor struts!!! ga ik gelijk uitprinten en bestuderen, bedankt!!!!

:D
Danny Mulders zei:
ik ga er gewoon van blozen, iedereen helpt me heel erg, en ik kan bijna niks terugdoen.. :roll:
dalijk ga ik nog een schuldgevoel krijgen...
Ha, toen ik zestien was, was er niemand om me te helpen, :nooo: (niet zo'n prachtig forum en zo......) , en wat had ik graag hulp gehad toen! :yes:
Vandaar dat ik me voorgenomen heb zoveel mogelijk behulpzaam te zijn...

En dan: iedereen die wat aanbied doet dat uit vrije wil hoor,

Succes, gaat prima zo,

Frank
(je moet er wel rekening mee houden dat we je af en toe een beetje plagen)

Een beetje plagen hoort erbij.

Maar net wat Frank zegt:, Toen was er niet zoveel als nu.
En over de besturing maar niet tepraten.
Wat heeft de jeugd het makelijk tegenwoordig.
Secondenlijm was er niet. Geen forum,
Geen internet voor info.
Alleen een hobby bulletin,

Afijn Danny knutsel maar lekker verder, en neem alles aan.
Wat je toe geworpen krijgt.
Wij waren toen allang blij dat die kon vliegen.

Groeten Han.

bedankt :wink:

heb even de tekening van de struts uitgeprint. ik heb hem helaas alleen op halve grootte uitgeprint kunnen krijgen omdat EDrawings vaag deed... zal wel aan mij liggen..
het kijkt in ieder geval wel fijner dan op dat zwart, nu begrijp ik het tenminste. word trouwens wel een lekker stevig landingsgestel heb ik gemerkt :)
moeten die binnen buizen dan gewoon gelijmd worden met die grijze epoxy van bison?

heel mooi :worship:

is de tekening van metroid hiervoor gebruikt of is deze zelf ontworpen?

de struts moeten in ieder geval geen probleem worden met de tekeningen van rob en frank erbij :banana:

de voorlijst van het richtingsroer zit er ook op, hoeft alleen nog een beetje geschuurd te worden, en dan hoeft er alleen nog wat details op en dan kunnen de hoogteroeren plus richtingsroer in de oratex :D

@Frank
Is de laatste tekening een autocad tekening. Ben wel benieuwd met wel programma en anders hoe je dat hebt gedaan. Ik doe zelf alleen voor de hobby autocad. Ik heb in een lang verleden ook een jaar autocad tekenen gehad op school (was ook maar huizen tekenen 2D met elektrische bedrading :oops: ), maar nog niet zo mooi 3D.
En heb je de tekeningen dan ook in .dxf of .dwg formaat :lol:.

Groetjes Rob.

Indien jullie een eenvoudig 3d-ontwerp programma zoeken dat daar dan heel eenvoudig een technische tekening van maakt, kan ik jullie zeker SolidEdge aanraden.

Wij krijgen dat hier op de universiteit, je bent er echt enorm snel mee weg.

heb vandaag een extra site gevonden met info over jagdverband 44. ik ga waarschijnlijk een schema van jagdverband 44 gebruiken, en dan het liefst "rote 13".

http://www.stormbirds.net/experten/products1.htm

kijk ook even bij "rote 13' op die pagina :wink:

even een vraagje aan johan, wat staat hier eigenlijk? ik heb het met de vertaalmachine geprobeerd, maar daar komt een heel vreemde zin uit :lol: :

"Rein muß er und wenn wir beide weinen!'

dit stond op de zijkant van "rote 13" geschreven...

ik zag dat jan hermkens op pagina 4 van dit draadje al een paar plaatjes van dit toestel had staan, dus documentatie genoeg :D

Metroid zei:
Is de laatste tekening een autocad tekening.
Rob,
dit is getekend met Solid Works, Ik ben zelf konstrukteur werktuigbouw dus ik zit 8 uur per dag voor de computer! :hammer:
Alle onderdelen van de strut moeten eerst ieder apart getekend worden als een ruimtelijk 3d model.
Vervolgens worden al die onderdelen samengevoegd in een samenstelling, dat is het eerste plaatje van mijn vorige post.
Op dat moment zijn alle maten bepaald.
Dan pas word dit model binnengehaald in een 'platte' tekening met verschillende aanzichten en doorsneden waar je maar wil.
Tenslotte worden alle maten, toleranties, oppervlakte ruwheden, speciale bewerkingen etc.etc. toegevoegd.
Als je daarna de maten van één van de 3d onderdelen wijzigd, wijzigen de onderdelen in de platte tekening in alle aanzichten en alle bematingen automatisch mee,
Je hoeft dus nooit meer aanzichten apart te tekenen, alle info komt van de 'solids' !
De totale tekening bestaat dus niet als één file maar alle onderdelen apart, de samenstelling en de platte tekening!

groet,

Frank

dus in principe kun je eerst een heel vliegtuig tekenen, en er daarna stukken tussenuit halen als bouwtekening/

handig :)

"rote 1" vind ik trouwens ook een heel mooi toestel...

Back