Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

okee dan :wink:

de eerste is van 1 van de landingsgestelpoten, de vleugel kan bijna dicht en in de glasvezel maar ik kan maar geen betrouwbare constructie maken om de poten goed naar binnen en buiten te krijgen, en dat moet natuurlijk eerst :? ( wiel op deze foto is te klein en te breed, zit er alleen maar voor het idee :wink: )

en de tweede foto is de motorkap, hij hangt wat naar beneden aangezien er dingen in zitten waar de spinner aan vast zit... hangt alleen nog te diep naar binnen...
de rompachterkant is al geschuurd, de voorkant moet nog een beetje...
dsc00921yr8.jpg

dsc00922zd4.jpg

Mooie spinner inderdaad. Maar zoals ik van de foto zie heb je nogal wat te schuren ja... :| Ik zal je er verder niet mee vermoeien maar glasmat & G4 > schuren > plamuren > schuren > airbrushen geeft tóch een wat beter resultaat :wink:

Anyway, ik zal niet teveel m'n mening ventileren want ik heb de vorige posts ook niet echt doorgelezen nog dus een echte uitgesproken mening zou een beetje voorbarig zijn :wink:

Maarre, doe je best en maak er werkelijk iets moois van!!

Mzzl,

Tjen 8)

Er moet inderdaad nog een hoop geschuurd worden ja.... eerst de laatste lak er nog af ( ben ik nu mee bezig), daarna de motorkap van binnenuit een beetje opbouwen en dan de goede vorm erin schuren...

verven ga ik niet zelf doen, dat laat ik spuiten door iemand, maar dat duurt nog wel een tijdje, de verf word toch warbirdcolors, met de originele warbirdcolors primer, aangezien ik in reviews heb gelezen dat de verf eraf kan springen als hij niet op de goede primer gebruikt word...

vandaag vliegen? misschien met de four-star, maar eerst even huiswerk maken en de motoraansturing netjes geleiden... misschien dat ik dan kom, maar het waait best pittig vind ik, we zullen zien :wink: ...

yep, straffe kracht 5 op het veld vandaag :| ... toch maar gekozen om m'n dakkapel af te verven... is de verf ook lekker snel droog met die wind :wink:

En vanaf nu elk weekend gaan vliegen anders leer je het nooit. :lol: :lol: :lol:

En dan zal je de FW nooit zelf kunnen vliegen. :oops:

Mvg Johan

Toch heeft Johan wel een punt Danny. Je kunt trouwens prima vliegen maar doet het te weinig! :!:
Daardoor heb je nog te weinig zelfvertrouwen bij het vliegen. Vandaag had je lekker met je fourstar 60 rond moeten raggen bij windkracht 5, goed om zelfvertrouwen op te bouwen.

precies, gewoon vliegen met die bakken!

Trouwens, complimenten voor de bouw! Zou bijna zelf eraan beginnen, maar heb er het geduld niet voor... Ben meer een vlieger...

Stefan

zo, vandaag zijn beide landingsgestelpoten afgemaakt, ik hoef alleen nog maar springveren te hebben maar de sterkte zou ik zo echt niet weten...

ook zit de romp gedeeltelijk in de spuitplamuur, en is de motorkap bijna af.
de cockpitkap gaat vervangen worden en de gunhoodcover is nog niet geheel klaar dus daarom zit daar nog verf op... en de onderkant van de romp is nog niet helemaal geschuurd dus die heb ik ook even vrij van plamuur gehouden.

dsc00966gm1.jpg

dsc00969bl8.jpg

Danny Mulders zei:

Hoe heb je die poten gemaakt?
Mij lijkt dat ze de krachten van een landing niet aankunnen. De hoofdpijp lijkt van aluminium wat bij de gamma is gehaald, dit is zacht aluminium. Dus buigt makkelijk.
En aan de onderzijde heb je een stelring gemaakt. Hoe heb je deze aan de pin vastgemaakt? Het ziet er zo klein uit, dat ik me afvraag of dat ook wel de krachten aankan.

Heb je het op een of andere manier getest, of het de krachten aankan?

Back