Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

er zit een 4mm verenstalen kern in die poten :wink:
die ring is vastgemaakt aan de schuivende as, ik heb al wat testjes gedaan, maar ik wacht tot het hele toestel klaar is en dan ga ik er nog even goed naar kijken, mocht het niet voldoende zijn ga ik een andere oplossing zoeken :wink: de poten zijn trouwens 10mm dik.

heb nog niet verder gebouwd, zit met een technisch probleempje qua aansturing van het landingsgestel, moet ik eerst even een oplossing voor vinden en dan goed testen en mocht ie het houden dan kan de vleugel dicht :wink:

ik moet de stuurstang voor het landingsgestel even goed uittekenen, want zoals ik het eerst had bedacht zat er teveel speling op, en nu ben ik een andere manier aan het bedenken maar dan komt de stuurstang klem te zitten tussen het wiel en de servo.....

Nog vorderingen Danny of krijgt de spelcomputer momenteel de meeste aandacht?!?!?!?

Ha die Danny.

Even je verslag wat opvrolijken.
Met deze link.

aircraft/fw190/fw190

neam_bmw801_07.jpg

Groeten Han:x-mas:

Hallo, hallo,

Aarde aan Danny,

bent u daar?????

Frank

(Je was zo lekker enthousiast na de aanschaf van die kist en nu horen we niets meer?:confused:, wel doorgaan hoor is een mooie kist!)

geen zorgen, ik ben nog steeds bezig hoor.

toevallig van de week nog aan de aansturing van het landingsgestel gewerkt, en het werkt nu goed maar de aansturing zit in de weg van het wiel dus moet er nog een klein beetje gebogen worden...

ook heb ik de sleuf voor de linker dummy-uitlaten gesneden, op de schaalmeeting van dit jaar zat alleen de rechter dummy uitlaat er op...

ik ben dus nog wel degelijk bezig.
binnenkort denk ik de cockpit maar eens bestellen.

wel is het zo dat de spelcomputer nu overuren draait.... en ik ben ook een tijdje afwezig geweest hier omdat ik de nieuwe forumsoftware een beetje vaag vind werken...

en weet iemand trouwens waar de knop voor smileys zit?

binnenkort denk ik de cockpit maar eens bestellen.
Mhhh, dat zijn zaken die je vaak beter direct had kunnen doen want vaak moet er wat aangepast worden vanuit de orginele bouwdoos (althans bij de P-51 / P-40 wel).

wel is het zo dat de spelcomputer nu overuren draait....
Da`s een slechte zaak.

en ik ben ook een tijdje afwezig geweest hier omdat ik de nieuwe forumsoftware een beetje vaag vind werken...
???? Forum draait zo stukken beter dan de laatste maanden van het oude forum.......... (althans die ervaring heb ik ;-) ).

Nou ja, we hopen snel weer op bouwfoto`s.

Daar heb je gelijk in johan, maar mijn slaapkamer is dan ook op de zolder ;):lol:

Ik heb vandaag de romp nog even goed in de kwastplamuur ( haarscheurvuller) gezet, schuren moet nog en als ik dan de cockpit en nieuwe cockpitkap binnenheb kan de romp in de grondverf.
Eerst natuurlijk panellines insmelten...

Ik heb trouwens zojuist ook de sleuven voor de kanonnen in de romp gemaakt, dat zijn de sleuven die tussen de motorkap en de gunhood cover inzitten. zien er goed uit, morgen een fotootje;)

nu staat ie even niet aangesloten, had hem vandaag meegenomen naar mijn oma.;)

misschien dat er vanavond een fotootje komt van de sleuven voor de kanonnen:rolleyes:

Er zit waarscheinlijk een schot voor de bouw Frank .:D

wel is het zo dat de spelcomputer nu overuren draait.... en ik ben ook een tijdje afwezig geweest hier omdat ik de nieuwe forumsoftware een beetje vaag vind werken...

Hat je de FW lekker kunnen afbouwen in die tijd .;)

Maarja we hebben nog een paar jaar tot schaalmeeting in Oss 2010.:rolling:

Mvg Johan

Ik ben de afgelopen week heel erg druk geweest met de FW190, vooral schuurwerk maar ik heb ook een deel van de onderkant van de vleugel dichtgemaakt, een van de Flaps goed in de scharnieren gehangen, de gunhoodcover van de juiste vorm voorzien, en de motorkap op de juiste hoogte vastgemaakt. Ben nu een mailtje aan het sturen naar fighteraces.co.uk over wat zij aanraden qua RLM kleuren;)

heb dus niet stilgezeten de afgelopen tijd:)

ja, maar warbirdcolors heeft niet teruggemailt, ik hoop dat fighteraces dit wel doet;)
de kleuren die aangegeven staan kloppen echt niet aangezien de SIST focke-wulf die hier op het forum staat in een van de door warbirdcolors aanbevolen kleuren gespoten is en die kleur komt niet eens in de buurt van de kleur die ik zoek...

Back