Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

wel gewoon warbirdcolors;)

insmelten gebeurt door langs een aluminium liniaal een soldeerbout over de glasvezel heen te trekken, maar ik heb gehoord dat dit maar bij een paar glasvezelmethodes goed werkt, even kijken dus...
en anders met een stomp potlood ondiepe groefjes trekken langs een aluminium liniaal;)

Laatst bewerkt:
en anders met een stomp potlood
dat zou8 ik niet doen.

Stompe potloden worden steeds stomper. :mad:

Vroeger bij het maken van moedervellen voor het stencillen hadden we een soort van rasterpen (??? radeerpen ???); die had aan beide kanten een bolletje van metaal van verschillende diameter. :p

Lijkt me een stuk geschikter! :yes:

jan.

met de wulf gaat alles uitstekend, ik heb de belly pan bijna af ( nog maar 1 plaatje balsa bevestigen), ik heb de twee gear doors uit 1mm triplex geknipt, de flaps afgebouwd, en de mal voor de cockpitkap is bijna af:D.

vrijdag ga ik verf bestellen;)

ik heb ook een lijst gemaakt met alles wat ik nodig heb om het toestel helemaal af te bouwen, daar word je niet vrolijk van:nooo:
hier is ie:
Code:
  □ Supertigre .75   $109.99
  □ Uitlaatbocht      $14.99
  □ Uitlaat               $19.99
  □ Cockpit set        $24.99
  □ Piloot                $28.99
         $198.95 = ± €135.00
  [URL="http://www.towerhobbies.com/"][COLOR=#000000]www.towerhobbies.com[/COLOR][/URL]

□ Banden              €24,95
  [URL="http://www.blackburnmodels.co.uk/"][COLOR=#000000]www.blackburnmodels.co.uk[/COLOR][/URL]

□ gloeiplug                MAX. €10,00
  □ aan/uit schakelaar  MAX. €10,00
  □ vulaansluiting        MAX. €10,00
  □ Ontvanger                          €60,00
  □ 7 servo’s                             €70.00
  □ 6 cel accu                MAX. €20,00
  □ 2 Y-kabels                     ±€15,00  
  □ 4 verlengkabels                 €7,00
  □ brandstofslang         MAX. €5,00  
  □ stuurstang voor gas MAX. €10,00
  □ Tank                        MAX. €10,00
  □ Propellor                 MAX. €20,00
  [URL="http://www.hobbyin.nl/"][COLOR=#000000]www.hobbyin.nl[/COLOR][/URL]

[COLOR=Silver]   □ [/COLOR][FONT=&quot][COLOR=Silver]Primer               – 1 pint     £13.50[/COLOR][/FONT][COLOR=Silver]
  □ [/COLOR][FONT=&quot][COLOR=Silver]RLM 04, 21, 22 – 1/4 pint £11.25[/COLOR][/FONT][COLOR=Silver]
  □ [/COLOR][FONT=&quot][COLOR=Silver]RLM 76, 82, 83 – ½ pint   £20.85[/COLOR][/FONT][COLOR=Silver]
  □ [/COLOR][FONT=&quot][COLOR=Silver]£ 15.95 verzending[/COLOR][/FONT][COLOR=Silver]
        £61.55 = ± €81,00
  [url=http://www.fighteraces.co.uk]Fighteraces[/url][/COLOR]

□ tru-turn spinner adapter $8.95
            ± €6,00
  [URL="http://www.braeckman.de/truturn2.htm"]Tru-Turn[/URL]

totaal €373.00

Laatst bewerkt:
Met de verlengkabels kan ik je wel helpen voor minder als 20€. Probeer het eens met 6 a 7 €.. Is alweer een besparing.. En een Y kabeltje maak ik ook nog wel voor je voor kostprijs van een paar €... Totaal een tientje gok ik....

Wat zijn de benodigde lengtes?

Ik ga toch wel gelijk kijgen met wat Ik schreef in mijn eerste post . :D

Voor dat geld bouw Ik een 2 M kist en hou nog over voor de volgende.

Mvg Johan

Yep Johan,

En dan zit hier nog geen eens pneumatische retracts bij en de hele santekraam die je op veel TF kisten wel ziet.

Tja, een schaalmodelis niet goedkoop maar dat wist ie voor aan het begin van het bouwverslag ook al.

We wachten af.

ik heb een foutje gemaakt met het maken van die lijst zie ik nu:hammer:

ik moet 2 y-kabels hebben in plaats van 1.... ik had namelijk al berekend dat ik geen verlengkabels bij de flaps nodig had, maar toen heb ik per ongelijk 1 y-kabel weggehaald in plaats van de verlengkabels....:confused:

moeten 4 verlengkabels zijn, 2 van 30, en 2 van 10 cm lang... ( die van 10 komen in de ontvanger om de y-kabels makkelijker in te pluggen).
y-kabeltjes kunnen gewoon standaard maten krijgen...

Laatst bewerkt:
even een update:
De flaps, rolroeren, hoogteroeren, en het richtingsroer zijn klaar, bespannen, en van scharnieren voorzien:D

daarnaast zit de vleugel nu in de glasvezel, en heb ik de romp nog iets opgeschuurd. de romp kan nog wel wat meer schuurwerk gebruiken maar daar had ik na 3 uur schuren geen zin meer in;)

van fighteraces heb ik niks meer vernomen, vrijdagavond heb ik ze gemaild:(

nee, fototoestel is niet kapot, aanpassingen die ik had gemaakt waren alleen te klein om een fot van te plaatsen, foto's komen binnenkort wel weer;)

Had het eigenlijk pas volgende week woensdag verwacht, maar de verf is vandaag binnen gekomen:banana:

mooi spul hoor!!! ( mag ook wel voor die prijs...)

En de vleugel is trouwens bijna klaar, ik hoef alleen nog panellines op de onderkant te maken, op de bovenkant zitten ze er al op, daar krijgen jullie nog foto's van, nu niet echt goed te zien...

zo kwamen de pakketjes binnen:
dsc01228uh4.jpg

en dit zat erin:
dsc01229pn9.jpg

daarnaast is de mal voor de cockpit zo'n beetje klaar, dus die kan morgenavond naar hobbyin!
weet iemand hoeveel zoiets ongeveer gaat kosten en hoelang het duurt om een kap van de mal te vacuumvormen?

Kosten weet ik niet, maar hij maakt die kap terwijl je erop wacht. Wel lijken dat ie goed kan lossen...

Ik dacht dat z'n plaat ongeveer €8,- koste. Het maakt ook niet uit of je nu meer dan een mal onder de vacuümvorm legt. Het mag niet groter zijn dan de plaat waar het mee wordt gevormd.

Groetjes Rob.

Back