Bouwverslag Trex 600 Pro EFL (Maiden)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door court99, 2 jul 2011.

  1. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    De + en - van alle aansluitingen zijn met elkaar verbonden in ontvangers, en in de beastX ook volgens mij.
    Als je ergens een stekker hebt met alleen een werkende signaaldraad erin, dan kan je daar de + en - draad voor extra voeding bij steken.
    Zo doe ik het meestal.
     
  2. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Yep is correct , je moet enkel zien dat je geen spanning op een poort zet waar geen spanning op mag staan ...
    Maar dit weet ik alleen voor V STABI , poort RXA is zo een poort waar niets op mag staan qua spanning ...

    Grtz
    Ronny
     
  3. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Eric, ik gebruik geen extra voeding ik had graag de bec van de kontronik gebruikt.
    Ik heb de bat. aansluiting van de ontvanger op de sys poort van de beastx.
    De throttle van de esc heb ik op poort 2 van de ontvanger.
    De slave van de esc heb ik op poort 1 van de ontvanger.
    De sbus heb ik op het ELE/Dl1 kanaal van de beastx.
    Klopt het zo, hoe zouden jullie het aansluiten, zo zonder de powersupply, en met de slave van de esc?
    Ik durf er nog geen stroom op te zetten, omdat ik twijfel met de slave kabel en de extra powersupply.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  4. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Kurt ,

    De SLAVE kabel van de KONTRONIK zou ik aansluiten op een vrij kanaal van de S BUS ontvanger .. kanaal 1 of 2
    De S BUS naar ELE/Dl1 is OK , zal zo wel moeten denk ik .

    De MASTER kabel van de JIVE moet je aansluiten op kanaal 3 van de ontvanger , anders werkt het niet ...
    LET OP , altijd het Throttle kanaal in je zender REVERSEN , anders werkt de JIVE ook niet .... is standaard bij FUTABA

    Het is juist de vraag als je de SLAVE kabel aansluit op kanaal 1 van de S BUS dat deze zijn stroom ook doorgeeft aan de BEAST ... als dat zo is ben je er ... :) dus ik denk dat hij deze stroom zeker doorgeeft via de kanaal 1 naar de SYS poort van de BEAST X ( verwijder de signaaldraad van deze aansluiting ) , of zeker door de S BUS kabel naar ELE/DI1 ... ( in deze kabel zeker de signaaldraad laten zitten ) .

    En waarom geen lipo 7.4 Volt met een GRYPHON regulator ... dan kan je de stroom opsplitsen zoals in mijn bouwdraadje op advies van Danny , dan breng je 1 kabel naar de ontvanger en een kabel naar de SYS poort van de BEAST X ... IK WEET HET AL , JE WIL GEWICHT BESPAREN ZEKER ... ;-)


    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    In dat diagram gaat er 1x een 5,2V kabel van de jive BEC naar de bat poort,
    En 1x een 5,2V kabel van de jive BEC naar de sys poort van de BeastX.
    En dus niet een kabel van Sys naar bat, zijn twee losse lijntjes vanuit de powersupply als ik het plaatje juist begrijp...
    De throttle poort op de ontvanger komt ook spanning op.
    En via de s-bus / elev/off komt er ook weer spanning langs een andere lijn in de MB volgens mij.
    Ik gebruik zelf ook een dual regulator op mijn 700 (ReactorX), maar ik heb dan ook geen jive.
    Heb je niet nodig met Nitro ;)

    Hier veel info over de kontronik Jive, ook over stroomvoorziening en backup batterijen:
    kontronik-info
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    zoals door stratus gezegd moet de Master Jive kabel naar kanaal 3 op de SBUS.

    En het is het beste om de Slave kabel in de SYS poort te steken.
    Op die manier heb je power naar de SBUS via de Master kabel en de SBUS kabel naar MB geeft power aan de MB. En de Slave kabel geeft direct power op de MB. En heb je zo min mogelijk draden en connectors gebruikt en dus ook zo min mogelijk verliezen.
     
  7. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Yep , thats all folks ....

    Doe het zo , en het werkt .....
    You never walk alone ( of is het FLY ) ..... on this Forum ;-)

    Grtz

    Ronny
     
  8. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    En als je in mijn geval met een eneloop pakket op de 3gx battery poort werkt zoals de beschrijving zegt? de sbus pakt dan zijn spanning via de 3gx.
     
  9. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Ik heb gisteren nog veel geprobeerd en kreeg geen zend signaal naar de ontvanger, wel stond alles mooi onder stroom en de ontvanger was gelinkt met de zender, het leek erop dat de beastx in een menu sprong dat niet in het boekje stond en zich niet initialiseerde, en kon in dit menu van de beastx geen keuze maken voor "Futaba SBUS" reciever.
    Heb ik vandaag tel. contact gehad met Ronny, het wilde nog niet echt lukken, Ronny was in de buurt en is even thuis binnen gesprongen, na lang beraadslaagd te hebben, hadden we nog geen oplossing.
    Het leek erop dat we niet in het "Reciever-type-menu" kwamen van de beastX, waardoor hij niet initialiseerde, na echt alles geprobeerd te hebben zegt Ronny even contact opnemen met microbeast, misschien is er een update waar de SBUS van de beastx mee geactiveerd moet worden.
    Naderhand zeg ik tegen Ronny, het enige wat we nog kunnen proberen is om de Reciever-keuze van de Beastx om te zetten met de eerst gebruikte ontvanger en de (standaard) keuze van het reciever menu. zegt Ronny probeer dat maar dat kan zeker geen kwaad.

    dat was de oplossing,

    Dus wat moet er gebeuren indien je wens met een SBUS reciever te gaan werken op de beastX, en in mijn geval de kontronik esc met de slave kabel als powersupply (kan ook met een extra powersupply) :

    -Eerst je eerste ontvanger aangesloten laten, (In mijn geval ar7000 spektrum) en aangeloten zoals hieronder in de tekening, en met de reciever-type-choise "Standaard reciever" (in mijn geval, het kan ook zijn dat je bv. "spektrum sattelite" geselecteerd hebt).
    Het is de bedoeling dat je met de eerst gebruikte ontvanger de
    "Reciever-type-choise" omzet naar "Futaba SBUS" reciever-type.
    Dit was ook hetgeen wat we fout deden en dachten dat het met de sbus ontvanger omgezet kon worden.
    [​IMG]

    -Eenmaal dit bovenstaande gedaan, kan je beginnen met de SBUS ontvanger aan te sluiten, want dan pas staat het reciever-type-menu op "Futaba SBUS".

    De aansluiting van de connectors is als volgt:

    _de SYS poort van de beastx moet verbonden zijn met (in mijn geval),
    de slave kabel van de kontronik (dit kan ook een extra powersupply
    zijn)
    _De ESC, (in mijn geval, de kontronik master kabel) moet verbonden
    zijn met de (3b) poort van de futaba R6203SB ontvanger aansluiting
    bat.
    _ En als laatste plug je het ELE/Dl1 kanaal van de beastx in het
    SBUS kanaal van de ontvanger. zoals op de tekening hieronder.
    [​IMG]

    De accu kan nu aangesloten worden en er hoeft geen menu keuze meer gedaan te worden voor de "reciever-type- choise" Deze is al eerder hierboven beschreven omgezet naar "Futaba SBUS".

    Dus ik heb nu maar 2 kabeltjes die naar de ontvanger lopen, ;)

    groetjes Kürt, en Ronny bedankt nog maar eens he, om af te komen en mee te beraadslagen tussen de sjhatte koffie :p
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  10. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Yep ,

    Het werkt nu prima ... met de S BUS van Futaba .. alhoewel ik het nog steeds raar vindt dat je de Spektrum ontvanger moet laten zitten vooraleer je in het " Receiver keuze menu " komt van de Beast X .
    Dus als je een nieuwe BEAST X koopt zou je toch ook onmiddellijk in dat menu moeten kunnen komen met een Futaba zender en S BUS ontvanger , of zie ik dat verkeerd ..

    Dus dat is zeker eentje voor bij te zetten bij het nieuwe draadje dat Dannyvg gaat op punt zetten ..

    Maar ik vond het plezant om met een sjhat koffie naar het probleempje te zoeken ..

    Grtz
    Ronny
     
  11. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Raar maar waar,...

    ben terug naar de winkel geweest en heb de t8fg zender toch omgeruild met de 10CG van futaba, dat was uiteindelijk mijn eerste keuze, lijkt een beetje vreemd, maar ik heb er een beter gevoel bij, en ze zeggen wel eens dat je altijd bij je eerste keuze moet blijven he...

    Ik heb ook de gewone ontvanger die er bij zat eruit gelaten en een SBUS ontvanger meegebracht de R6208SB voor als ik binnekort een andere fbl unit plaats in de 700 die ook SBUS aankan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Kurt ,

    Goed gedaan man , die zender is ook BOM !!!!!!

    PS , ik heb dezelfde , en ik kan die van binnen en van buiten ...

    Grtz

    Ronny
     
  13. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ben je al aan het stoeien geweest met je nieuwe zender?? Ben je al toe aan je maiden?:cool::cool:
     
  14. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    He Peter, het weer laat het niet echt toe he, en als het mooi weer is heb ik er geen tijd voor gehad,:(

    ik sta te popelen om er eens deftig mee te gaan vliegen, zender is ingesteld, verder ook nog niet kunnen testen, ik heb hem hier in de voortuin wel al laten hoveren op een stuk van 5 meter, nog met de dx7 en niet met de 10cg, enkel voor de parameters van de beastx in te stellen.
     
  15. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Ah hij heeft dus al het luchtruim gezien ... oleeeee ..

    Ik wacht ook op iets beter weer voor de verdere testen te kunnen doen ...
    Maar dan bel ik U , en dan gaan we samen he .... ;-)

    Grtz

    Ronny
     
  16. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Ik heb gisteren de maiden gedaan met de 600 pro, eindelijk, en ook even de nieuwe zender getest, maar wat is me dat even wennen zeg zo'n nieuwe zender.
    Eigenlijk is het niet de echte maiden, ik had hem thuis al een keertje laten hovereren, met de oude DX7 zender, om de parameters van de BX in te stellen.
    Heb ook even mijn vliegtijd bij elkaar geteld, en ik zit aan 19uren en 53 min, lucht ervaring op bijna 8 maanden tijd. Van zodra ik de zender helemaal naar mijn hand heb gezet post ik nog wel eens een filmpje.

    [URL=" flight Trex 600 pro‬‏ - YouTube[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Kurt ,

    Het filmpje is TOP MAN , met deze vlieguren op je teller ben je ZEER GOED bezig , ;-)

    Doe zo verder , ;-)

    We zullen nog vele uurtjes plezier gaan hebben daar .... oleeeeeeeeeeeee .

    Grtz

    Ronny
     
  18. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    merci he,....jaaaha, nu officieel bij u in de club..
    hoop dat de vlieguren-minuten veel omhoog gaan nu.
    sfeer en gezellig is het in ieder geval wel al,
    groetjes
     
  19. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Zo ik heb het gelukkig gevonden wat dat blubber/flutter geluid was in de heli bij veel pitch en/of hard vliegen.
    Het is dus het oscileren van de governor.


    Bij de Castle Phoenix Ice HV80 staat de gain op medium(25) standaard,
    En dat is te hoog voor mijn Trex 600E Pro.
    Ik had hem vandaag even op custom (12) gezet, en had geen raar geluid meer in de rotor,
    dus was vandaag weer een blij man :D .


    Dus voor mensen met een Phoenix Ice HV die ook het oscilleren horen van de hoofdrotor,
    zet de gain lager in de software.


    Ik ga hem nog wel even opschroeven tot dat hij weer gaat oscilleren,
    en dan een ietsjes meer terug, dan weet ik dat deze ook goed staat.


    Hij vliegt nu als een zonnetje, en ben erg tevreden :p .
     
  20. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    AH prima ,

    Das fijn als je de oplossing vindt he .. ;-)

    Nog heel veel plezier met deze prachtige heli ....

    Grtz
    Ronny
     

Deel Deze Pagina