Bouwverslag U-552 Type VIIc Trumpeter 1:48

En vervolgens met primer gespoten om eventuele oneffenheden duidelijk dichtbaar te maken

Perfect, niets meer aan doen

IMG_4562.JPG

Dak gespoten van de front torpedo room., en kleine gaatjes geboord om straks de verlichting te bevestigen . 2 x wit, 1x rood en 1 x blauw
De handleiding geeft aan de een torpedo aan dak wordt bevestigd.

Ik ga dit straks anders oplossen

IMG_4564.JPG

IMG_4387.JPG

Laatst bewerkt:
Prachtig project Henk, ik volg hem met interesse.
Maar een vraag: welke (foto-)bronnen gebruik je voor de details? Internetsites, boeken?
Wil zelf al heel lang ook een opengewerkte U-Boat maken, maar ben van huis uit tank-bouwer. Dus moet eerst op zoek naar goed referentie-materiaal.

Dank vast, en ga zo door!

Prachtig project Henk, ik volg hem met interesse.
Maar een vraag: welke (foto-)bronnen gebruik je voor de details? Internetsites, boeken?
Wil zelf al heel lang ook een opengewerkte U-Boat maken, maar ben van huis uit tank-bouwer. Dus moet eerst op zoek naar goed referentie-materiaal.

Dank vast, en ga zo door!
Ha
Ik heb de boeken

Anatomy of the Ship - The Type XXI U-Boat

Anatomy of the Ship - The Type VII U-boat

Daarnaast van de modelbouwer Wofgang Wurm

http://www.modellmarine.de/index.ph...-u-boot-u-552-148-trumpeter-von-wolfgang-wurm

Veel materiaal is er niet meer beschikbaar

Ik zal nog de gevonden foto’s plaatsen welke bij de post passen

Het ‘tranparante’gedeelte de ruimtes voor de komende 5 modules uitgefreesd, en pd aanpast en gelijmd

Als je de originele instructies aanhoud is het transparant erg matig en valt er zonder verlichting niet veel te zien

Daarom direct al besloten om dit anders te doen

IMG_4655.JPG

Voor dat at ik de Pe dekken ga lijmen , besloten om de openingen in het dek groter te gaan maken om d e vloedgleuven er beter laten uitkomen

Dek een gelijmd met een langzaam drogende componentlijm en het gelijmde dek geeft genoeg houvast

DSC03589.thumb.JPG.b77d44bc9b1572fe689e09ad6f8723bd.jpg

Back