Het achterstevengedeelte, hoewel perfect passend bij de hoofdromp, moet als laatste worden gemonteerd, volgens de instructies van Trompeter. De achterstevensectie is in feite het vergrendeling mechanisme voor de gehele romp, waarbij alle interne modules / compartimenten tussen de ondoorzichtige en 'heldere zijden van de romp worden ingeklemd.
Op de PE-set (ontworpen om zo nauwkeurig mogelijk te zijn met het prototype), overlapt één dekstuk de kruising van de hoofdromp en de achterstevensectie. Dit betekent dat dit PE stuk pas geplaatst kan worden na verlijming van de achtersteven aan de hoofdromp.
Om het schilderen van de romp af te maken, moet het achterschip permanent aan de hoofdromp worden vastgelijmd, anders ziet het er niet goed uit en zal de naad aan beide zijden van de romp enigszins zichtbaar zijn.
In het licht van het bovenstaande, en in een poging toegang te houden tot de romp, heb ik aan het volgende gedacht:
De vier gelijmde dekdelen worden op definitief opkleur gespoten
Idem de beide romphelften
Alle modules worden als laatste geplaatst met de bedrading
Ik moet een standaard gaan maken waar de bedrading doorloopt met een ombouw voor schakelaars ed
Kortom nog genoeg te doen