Jaaaa
Vanavond was het EN droog EN zo goed als windstil, ready for take off
De Radix heeft z'n maiden gehad, het is gelukt

Vliegklaar 239 gram !
Bij het testen voordat ie (of is het ze) de lucht in ging, bemerkte ik al dat de Radix behoorlijk wat trekkracht had. Voorlopig vlieg ik gewoon met de 2S lipo.
Het opgooien is dan ook simpel, je pakt 'm aan de bovenzijde (eigenlijk bij de rug dus) en hoeft nauwelijks te gooien, de motor / prop leveren zoveel trekkracht dat ie er gelijk vandoor gaat.
De eerste vlucht ging eigenlijk behoorlijk goed, zo'n 7 minuten rondgetord, hoefde nauwelijks iets te trimmen.

Alleen het hoogteroer een paar klikjes ... wel merkte ik dat ie toch nog staartlastig was

Verder best een mooi vlieggedrag, zolang ik de roeren maar niet teveel aanstuurde. Je kan goed merken dat zo'n 3D kistje flinke roeroppervlakken heeft en dus zeergevoelig reageert op kleine stickbewegingen
Dan maar even landen en de accu wat naar voren plaatsen, gaat makkelijk als je een stripje velcro er in hebt
De tweede vlucht liep iets minder goed af, er was een soort storing (op mijn vingers dan he

) Zo'n 100 m na de (weer zeer gemakkelijke) handstart, gaf ik van de zenuwen down ipv up. Tja, met zulke roeruitslagen boor je zo'n kistje heel snel de grond in hoor ...
Schade valt gelukkig mee, alleen de middelste strut van de bovenvleugel is losgebroken/gescheurd. Goed en makkelijk te repareren.
Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat, morgen weer verder
Grtz,
Menno