Bouwverslag van de Smit Hunter

Hoi Allemaal,

Kijk hier ook eens, zo heb ik mijn eerste schulpjes gemaakt :D. Dan moet ik natuurlijk wel toegeven dat ik er van te voren rekening mee had gehouden, er zat wat extra hout achter de beplanking maar het gaat om het idee.

Groetjes, Danny.

Inderdaad Danny ook een goede oplossing maar je wist van te voren al dat je het ging maken dus extra versteviging op de plekken van de schulpjes :wink: .

Ondertussen nog wat gefrummeld aan de kraan, de as lageringen van de giek en scharnierpunten van de hef cilinder gedraaid en deels gesoldeerd.
Maar heeft het de komende weken erg druk en dit zal voorlopig wel even het laatste zijn wat ik er aan kan doen. Ik hoop het voor 80 % gereed te hebben voor de WSD 2... maar ik betwijfel het :? en anders gaat het mee zoals het is :oops: :roll:

kraan37%20%28Small%29.jpg

en het blik verf op het bordes :D

kraan38%20%28Small%29.jpg

Gr Martin

@ Dikkie

OMG :?:

Maar gewoon eerst de basis kleur spuiten en dan gewapend met een penseel, wattestaafje en durf :wink: :D

Het lijkt nu nog een beetje overdreven maar dat komt nog wel goed het moet hier en daar nog wat worden afgezwakt.

Gr Martin

Martin '70

Dikkie

Het lijkt nu nog een beetje overdreven .
Dat licht er nu maar net aan hoe lang zit die roest er dan al op he Martin :roll:
En Dikky OMG heeft dat iets met SEX te maken ?
Oh ik denk als dat ik het al weet.
OPENBAAR MEE GENIETEN

mvg Frederik

F.van.Gent zei:
Martin '70

Dikkie

Het lijkt nu nog een beetje overdreven .
Dat licht er nu maar net aan hoe lang zit die roest er dan al op he Martin :roll:
En Dikky OMG heeft dat iets met SEX te maken ?
Oh ik denk als dat ik het al weet.
OPENBAAR MEE GENIETEN

mvg Frederik

neeehheeee het heeft niks met SEX te maken :lol: :lol:

OMG = ooohhhhh my god

en martin in zou het roest echt zo laten
ik vind het er zo stukken beter uitzien, dan als je he dalijk gaat verzwakken
ik zou het zo laten

armando

Zo na weer erg veel inspiratie te hebben opgedaan op de WSD en met dit mooie weer, wederom aan het schuren en plamuren geslagen.

En zo gelijk maar de Schulpen bij de boegschroef er in geschuurd.

IMG_2829%28small%29.jpg

Maar moet nog een hoop schuren en plamuren.

Mochten er weer nieuwe interessante ontwikkelingen zijn dan meld ik me weer :wink:

Gr Martin

haha ja Dr Evil je komt me overal tegen :wink:

Maar inderdaad dat is wel de bedoeling alleen ik moet nog even zien hoe ik het ga maken. Ik wil het wel uitneembaar maken op een of andere manier zonder dat ik de halve romp hoef te slopen . Ik heb wel een :idea: maar moet nog zien of dat haalbaar is.

Gr Martin

Een hele kleine update: Maar misschien wel interresant voor andere Hunter bouwers die hun model willen pimpen :D

Heeft inmiddels weer wat info en heeft direct een bijkomend projectje aan de Hunter. Omdat ik toch een rooster inelkaar moet solderen voor de tunnelopeningen van de boegschroef kan ik gelijk de roosters van de beunkoelling maken. In een eerder draadje heb ik ooit wel eens gevraagd naar een koelwater uitstroom aan het eind van het liedje geen bevredigend antwoord gehad maar nu heb ik het :wink: Het koste wat tijd maar ja dat is niet meer als normaal in de modelbouw want "haastig gespoed is ....... ( is meestal meerwerk :D )" Dus de de frees kan weer snorren aan komende dagen :wink:

wordt vervolgt :D

Gr Martin

Justin, wat dacht je zelf er ligt hier een grote stapel van bijna een ton aan zink in de tuin :wink: :D moeten allemaal strookjes van enkele mm breed van gezaagd worden.

Maar zonder gekheid die komen er inderdaad maar pas na het schilderwerk hoor eerst nog schuren en plamuren en natuurlijk de roosters nog, alles op z'n tijd.

Gr Martin

8O zelfs zinkanodes, wouw, dat knip je uit een een plaatje dan ofzo? want dat lijkt me nog niet zomaar mee te vallen met die stripjes die er aan het uiteinde moeten waar ze ze in het echt aan vast lassen. vind het wel een leuk idee
:oops: en ik als schipper ben zelf nooit op het lumineuze idee gekomen om ze te plaatsen op mijn modellen :oops:
nu voel het een beetje als een gejat idee.. dus weet niet of ik het nu wel doe....

groeten Maurice van Loon

Maurice nou zeg je dat je er nooit aan gedacht had om op je modellen te plakken je heb ze toch ook onder mijn jap gezien met werkschependag :D :D

gr berry. 8) 8) 8)

Maurice Gejat :oops: ben je gek een geleend idee :wink: We lenen toch allemaal ideeen van elkaar daar is dit forum toch een heel mooi middel voor.

Je als je op een gegeven moment oog krijgt voor detail ga je op dat soort dingen letten, maar van de voorraad zink in de tuin was maar een grapje hoor :wink: Alhoewel er staat hier nog wel een zinken teil en emmer in de tuin maar ja dan krijg ruzie als ik die in stukken zaag 8O :D , nee ik ga de zink anodes maken van vierkant messing staf een beetje vijlwerk en je hebt al een een anode. Maar je kunt ze ook kopen bv bij de modelbouwshop flevoland die heeft ze ook in hun assortiment.

De kunst is wel om ze op de juiste plekken te plakken maar goed dat geldt voor alle details. Voor de Kwintebank bv heb ik zelfs een speciale tekeing waar de locaties van de anodes op staan aangegeven.

Het zijn maar kleine dingen zie de zilverkleurige stipjes op het vletje van Tom en de meeste vinden varen belangrijker en laten deze zaken weg omdat ze toch niet zo opvallen. Maar ja ik zelf maak het me soms te moeilijk :oops: ik heb inmiddels nog een enorme berg info waar ik uit kan putten en zo nog heeel veeel leuke details kan en wil gaan maken voor de Hunter.
Kortom " Verbaas u niet Verwonderd u slechts " :D

Gr Martin

Gewoon kunstof profiel gebruiken en die spuiten is ook wat bewerkelijker dan metaal...(alhoewel jij en metaal dat zit ook wel goed)
:D :D :D :D

gr berry.......

@ Berry

Ja dat kan ook kunststof profiel weegt niks en en is nog makkelijker te bewerken, maar messing heb ik toevallig nog staan :wink:

Gr Martin

Back