Yep, zo'n vermoeden had ik ook.Dag Arthur,
Helder! Ja... moet echt met 4 bouten, anders belast je de uithouder aan het carter niet goed. Kan de uithouder breken bij de trillingen die optreden bij een 4takt... elke motor... De vlakken moet goed vast zitten en aansluiten.
Het gat is wel goed verticaal, dankzij de kolomboor, alleen zit het hart van het gat 2 ong. 2 mm te veel naar de motor toe (ook mede dankzij de kolomboormachien... Deze dateert nog uit de tijd van de Batadrieën, da's nog voor de Batavieren dus...)Ik weet niet hoe scheef je geboord hebt?
JA! Die zag ik aankomen...Of een nieuwe steun aanschaffen. Overnieuw...
Ik heb zelf heeeeel oldschool een tekeningetje gemaakt en gefotografeerd (had geen zin om naar de scanner te lopen) waarop mijn dillema te zien is:Doe ringetjes onder de koppen en de moeren. Voor de moeren kan je zelf borgende nemen of Loctite 243 gebruiken.

Dwarsdoorsnede motorsteun by flying-rcmodels.com
De wand van de motorsteun is niet recht ter plaatse van het uittreed punt van de bout, dus een moer er op schroeven wordt lastig. Ik denk dat ik ter plaatse van het uittreed punt de motorsteun vlak probeer te dremelen, het gat iets op ga ruimen en dan een moer met ring er in te lijmen. Een borgmoer wordt lastig, want ik kan niet bij de moer als de motor zit ingebouwd en de motorkap zit er op, maar een beetje blauwe locktite moet de borging verzorgen.
Dit doe ik met een houtboor M4. Boor past mooi in het bout gat van de motor en het centreerpuntje van de boor geeft mij het centrum van het te boren gat.... Centreren met een slagstift of scherpe kruiskopschroevendraaier. Ik heb van die hele mooie dunne.
Dat heb ik met boren,... dat gaat nooit helemaal goed.....Uit de losse pols gaat het bij mij altijd fout![]()
Ja, dat zijn inderdaad de kleuren die het worden. Mijn oog viel ook gelijk hierop. Ik doe het wel zonder de GULF logo's denk ik...Gaat een hele mooie kist worden... helemaal als je voor de Gulf Ford GT racingkleuren kiest...
Weer bedankt voor je Input Bas!
grt,
Arthur
(1932)