Joris,
Ik heb het accupakket op de weegschaal gehad en dat weegt ongeveer 4,2 kg, het totaalgewicht van de boot is ongeveer tussen de 16-18 kg.
Er staat nog 2 kg lood in de ballasttank, de kleppen, electronica en dergelijke zullen waarschijnlijk rond de 2 a 3 kilo wegen.
Het gewicht van de accu's is wel belangrijk voor mij ivm met de nieuwe cellen, ik zal niet over dat totaalgewicht van 4,2 kg mogen komen, anders krijg ik problemen met het liggen op de juiste waterlijn.
Raf,
Ja, je hebt het goed gezien, ik heb alles overal en nergens vandaan gehaald, de ontluchtingklep van de tank is een LPG ventiel, deze kan wat beter tegen vocht als dat erin zou komen.
Voor de rest ligt daar nog wat electronica betreffende de pressostaatregeling, waterbeveiliging en accustatus printen.
Ik zal tijdens het bouwen regelmatig foto's nemen van de componenten
die ik gebruik, misschien hebben andere bouwers er ook wat aan.
Een ander idee heb ik al overgenomen van mijn medebouwers, dat betrefd een hoofdleiding van het 12 V systeem van voor naar achter door de boot.
Met op de juiste plekken de aftakkingen voor de apparatuur.
Voorlopig wordt het eerst het opzetten van de nieuwe draadboom, daar ben ik voor lopig wel zoet mee.