Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heren,
Met een V-staart zoals de Sniff heeft bedien je 2 functies: Hoogte en Richting (héhé...). Als je staart dus niet goed afgesteld is dan geef je ook een beetje hoogte als je richting geeft en ook een beetje richting als je hoogte geeft.
Ervoor zorgen dat er geen richting gegeven wordt als je het hoogteroer bedient is niet zo erg moeilijk: zorg ervoor dat beide hoogteroeren dezelfde uitslag hebben naar boven en beneden. Voor richting lijkt mij dat wat moeilijker. Zijn er methoden om te testen of je toestel niet een beetje hoogte meekrijgt als ik het richtingsroer bedien?
Ik heb het nu op 'basis van ongeveer' afgesteld maar de Sniff vliegt nog steeds niet heel erg lekker. Tijd om wat nauwkeuriger naar instellingen te kijken, en dit is er één van.
Nog even een plaatje:
![]()
Leon
De V-stelling heeft inderdaad flink invloed op wel of geen (minder) neiging hebben om de bocht in te duiken bij bochtjes draaien. Een V-stelling van 3 gr per vleugel (tov. de horizontaal) is o.h.a. voldoende. Nog beter is ± 4-5 gr aan de tip.Is het mogelijk om nog enige V-stelling in te bouwen? Ik denk dat het vlieggedrag daarvan zou verbeteren. Heb je verder al wat geexperimenteerd met het zwaartepunt? Hoe doet hij het in de duikproef?
Die methode is veel te grof. Dat zie je niet.De simpele methode lijkt me gewoon stabiel uitgetrimd rechtuit vliegen en dan flink uitslag op richting geven (rustig weer). Dan zie je vanzelf of je neus duikt of optrekt.
Ik heb er nog eentje liggen, voor de liefhebber. Ik kom er echt niet meer aan toe. Mag weg voor een zacht prijsje.
Ik moest mijzelf echt op pause zetten.... al zoveel projecten. Mooie kist toch.
Ik begrijp langzamerhand die bouwaanvraag voor het vergroten van de zolderruimte wel .....
Mooi bakkie weer Steltmans!
Groet,
Jacob Bos