Hoi Allemaal,
Iedereen is lekker aan het varen met dit weer, maar ik heb nog steeds geen boot die het ruime sop kan kiezen :cry: , wat doen we dan? Als de bliksem verder met bouwen :lol: .
Gelukkig had Quartel alle onderdelen die ik nodig heb om haar vaarklaar te krijgen binnen dus kan ik weer verder

. Als eerste een koelwater inlaat van Graupner (2356) geplaatst. Jullie kunnen vast wel raden voor wat dat is :twisted: (een hint; 2x Graupner 393).
Ook de straalbuizen zijn nu helemaal vastgezet, en toen kon het schuren beginnen. Daarna de romp helemaal in de Spuitplamuur/Grondverf van Simprop gezet. Dat heeft een nachtje gedroogd en daarna met waterproof schuurpapier geschuurd, de waterlijn afgetekend, Tamiya tape en m'n airbrush setje erbij gezocht en de romp in de eerste laag rode verf gezet

.
Het rood is Revell matt 36, wat vinden jullie van het kleurtje? Dit is de eerste laag dus het valt nog wat donkerder uit.
Nog even een vraag over de beckerroeren. Hoe kan ik die nu het beste schilderen? Ik ben bang dat de roeren zwaar gaan lopen omdat er verf tussen de draaiende delen komt te zitten.
Nog even terugkomen op de straalbuizen, die kosten echt €140,- per stuk :cry: .
Ook ben ik bezig geweest met de mast. Billing Boats levert bij de bouwdoos een houten mastje, maar omdat ik de verlichting werkend wil maken en de draden toch een beetje weg wil werken heb ik ervoor gekozen een nieuw mastje te maken van messing buis. Eerder in dit topic hebben jullie kunnen zien dat de eerste poging mislukt was, maar deze ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo :lol: .
Verder is het grootste werk nog het schilderen, elke keer weer een laag aanbrengen totdat het netjes dekt. Het is, vind ik, niet het leukste werk maar als je niet mooi schilderd kun je je model behoorlijk verpesten :? .
Dan nog even de sleephaak, de sleephaak die bij de bouwdoos zat werkt niet dus ben ik op zoek gegaan naar een werkende variant. Gellukig heeft Graupner deze in het assortiment zitten (384) en past, met wat schuurwerk, perfect op het voetje van de bouwdoos.
Ook hebben de motoren gisteren hun eerste rondjes gedraaid. De motoren heb ik op verstelbare motorsteunen van Graupner (1711) geplaast. Hier verwacht ik nog wat moeilijkheden mee omdat de motoren vrij laag in de romp moeten komen en de steunen daar eigenlijk net iets te hoog voor zijn. Met wat schuurwerk hoop ik dit op te lossen, maar daarover later meer.
Tot slot heb ik er ook voor gezorgd dat ik mijn motoren straks beide met één stick en appart door middel van twee sticks kan besturen. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van een
mixer-schakelingetje. Heel erg handig en werkt uitstekend op een F-14.
Ik heb er de volste vertouwen in dat de Walcheren varend en wel te zien zal zijn op werkschependag. Alle onderdelen zijn binnen, mijn moeder en zusje willen wel helpen met de schilderwerkzaamheden en dinsdag komt er een pakketje uit Den Haag mijn kant op

.
Groetjes Danny.