Ik heb nog eens rondgeneusd in de gebruiksaanwijzing van de TOP-40C regelaar (op de website van Conrad) en had iets gelezen over het BEC systeem (systeem om stroom aan ontvanger te geven), Is dit systeem te vertrouwen (werkt het goed)?
Want als het werkt ben je van je probleem met te veel stroom op de accu van af.
En ik kwam net op het idee om van een servo een sleeplier te maken, ik was aan het denken om de potmeter te vervangen door 2 weerstanden die dezelfde waardes hebben als de potmeter, werkt dit? Of is het niet zo simpel?
Ik heb ook nog een beetje voortgewerkt, houder voor boegschroef erin geplakt (gewoon blokje met spanbandje), de spanten geschildert en de boegschroef erin geplakt.
Ook nog even een detail: het achterste spant was veel te hoog van de romp (wel een halve centimeter) en dat heb ik opgelost door er 2 stripjes balsa van 3 millimeter op te plakken.
De houder voor de boegschroef (door dat gatje moet een spanbandje om de motor vast te houden)
Het eerste likje verf op de spanten.
En de boegschroef er in geplakt (moet nog wel afgewerkt worden)
Als je goed kijkt kun je het spanbandje zien.
En kent er iemand een goed product (lijm of plamuur) dat je kan gebruiken als plamuur die goed op ABS en eventueel op hout plakt en die niet verhardt in een tijdslimiet binnen het uur (bv. geen stabilit).
Groet Sam.