Bouwverslag Ziroli P-38j 114"

Son - Bergeijk is niet zover, maar ik vond het in elk geval niks! Grijs en koud! Heb ik het wel over het eind van de middag. Zeker geen weer voor een camo-kist!

Volkert

Vandaag voor het eerst gevlogen. Sorry voor iedereen die ik niet heb gebeld. Ik moest mijn zenuwen een beetje onder bedwang houden...
Tijdens de vlucht de kap van de supercharger verloren maar gelukkig later weer terug gevonden. Landing beetje hard. Ik had wel snelheid maar die 21 kg drukt toch wel door ondanks de up op het hoogteroer. Alles gelukkig goed gegaan. Nu nog een beetje afstellen. Stationair van 1 motor moet iets hoger.
Hier het filmpje.

[URL="
scale 114" P38 ziroli marge eerste vlucht - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal top Ronald.

Je hebt het predicaat.

10-toppertje.gif

Succes en groeten Han.

Super gave sound, ziet er zeeeer goed uit.
Je kon zeker niet langer wachten, had je geen koude handen.
Gefeliciteerd.
Gr. Erik

GEWELDIG kan niet anders zeggen.
Gefeliciteerd zag er goed uit zeg.

En dat geluidje, mooi man.

Echter wel een kleine noot.
Bij de landing komt de windzak in beeld en ondanks dat het amper wind te noemen is zie je dat wanneer je op final zit de windzak toch wel even wat beweegt en dat je met de wind mee vliegt wat de landing misschien onnodig harder maakte dan nodig zou zijn geweest als je tegen de wind in was geland.

Ik was er niet bij en ken het veld verder niet maar was gewoon iets wat me opviel.

Succes met de volgende vluchten.

Grt,
Berto.

Ha! Mooi Ronald!

Gefeliciteerd. Hoorde je moed in blazen 1,2,3, in godsnaam. Dappere start dus! Fantastisch geluid.
Knappe landing! Afvangen? Zou het? Daar waar je lande was het reeds vrij hobbelig.
Het veld heeft het geplande groot onderhoud hard nodig...

Hmmm... ik hoor op de achtergrond bekende stemmen :)

Groet Bas

Echter wel een kleine noot.
Bij de landing komt de windzak in beeld en ondanks dat het amper wind te noemen is zie je dat wanneer je op final zit de windzak toch wel even wat beweegt en dat je met de wind mee vliegt wat de landing misschien onnodig harder maakte dan nodig zou zijn geweest als je tegen de wind in was geland.

Ik was er niet bij en ken het veld verder niet maar was gewoon iets wat me opviel.

Grt,
Berto.

hoi,

dat was mij ook opgevallen, maar verder prachtig!

groetjes,
Jan

Perfect! :worship:

De kop (kap) is eraf! ;)

(Bij de start is de windzak net niet te zien, maar ik zie wel 'rookpluimpjes' uit de mond komen . . . :? )

jan.

Maiden

Hoi Ronald.

Gefeli man, landing? Ik vond het netjes, wind mee :mrgreen: kun je nagaan hoe langzaam die kan tegen de wind in.
Je weet het hé met een twin, 1 van de twee motoren uit is direct de lopende op 1/3 vermogen en direct de neus 30 graden prikken en direct landen, 1 motor vliegen moet je trainen maar dan toch heel goed te doen.
Mooi dat het veld van de OLC onderhanden genomen wordt, koste mij toch een daagje repareren na een stuitertje doordat ik de snelheid er nog niet uithad.

See You ( en nu weer verder aan de FW om achter die doppeltswantzteufel aan te gaan :mrgreen: )

Ger.

Back