Ha Marijke,
Heb net even bijgelezen, je schiet lekker op maar met 12 uur per dag vlot het zeker wel.
Het anker is niet oranje maar roest bruin.
Ik heb de kleurstelling gebruikt zoals ze van de werf af werd opgeleverd, overigens heb ik me niet aan RAL kleuren gehouden maar meer op gevoel wat ik juist vond.
Een soort dichterlijke vrijheid zeg maar.
Ik heb het verslag van haar eerste reis ook gebruikt als leidraad voor de bouw, kleine dingetjes aangepast tijdens de bouw om het origineel meer te benaderen.
Zo heb ik de kaapstander op het voordek in de golfbreker geplaatst in plaats van er voor zoals de tekening aangeeft.
Dezelfde persoon heeft later nog eens een reis op de Zwarte Zee gemaakt maar toen was ze al in de Smit kleuren, ook daar heeft hij een verslag van gemaakt.
Nog een tip voor het schilderen van de opbouw.
Op de overgang tussen de liggende en staande delen zit oorspronkelijk rondom een zwarte rand.
Ik weet niet of je die er ook op wil zetten maar wacht daar niet te lang mee want anders kom je er niet meer bij om dat netjes te doen, ik heb een deel niet gedaan om die reden.
De houten dekplanken (op de verschillende dekken) heb ik in de blanke jachtlak gezet.
Een vraagje: Er zitten 2 latje op elkaar aan de voorzijde van het stuurhuis net boven de ramen, wat is daar het doel van?
Ik kijk nog eens goed naar je foto's maar op het achterdek heb je de grote opbouw verkeerd om staan, ik weet niet of je dat nog kan corrigeren?
Vlotte voortgang, de mijne heeft 7 jaar moeten wachten totdat ze gereed was.
Succes.
Groet,
Mathieu