Bouwverslagje 3DBatix Extra 330 (75%)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RCEFlyer, 9 sep 2008.

  1. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    :D bedankt
     
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    menno, dat printen op 75% doe jij dat in de gewone of de tiled versie? en hoe doe je dat, want in het submenu staat bij mij alleen pagina schalen, maar daar kan ik alleen kiezen tussen geen of aanpassen aan pagina, en du sgeen percentage.....
     
  3. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    ik gebruik Adobe Acobat Pro, weet niet of het in alle versies hetzelfde werk, maar hier zoals ik het doe :)

    1. open het te printen bestand
    2. open het menu File -> print (of druk op Ctrl-P)
    3. Bij page scaling kies je voor Tile all pages.
    4. nu verschijnt er een extra optie: Tile Scale :)
    5. vul bij Tile Scale de gewenste grootte in

    Et voila, succes !

    Grtz,
    Menno
     
  4. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    owhkee, die optie heb ik niet. ff kijken hoe ik dat dan ga doen, bedankt zover!
     
  5. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    ik zou wel voor je kijken of ik hem in 75% krijg opgeslagen:)
     
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Je moet hem niet opslaan als 75 % maar gewoon bij je print opdracht ipv maximaal, veelal 98 % type je 75% in en dan komen er allemaal blaadjes uit met stukjes van 75%, die knip en plak je weer aan elkaar tot 1 geheel.

    Hoe dat naar tiled omzetten werkt weet ik niet, kan denk ik niet bij alle Acrobat versies. Maar je kan ook al een tiled versie downloaden, heb je dat probleem ook niet.

    Gr. Dennis.
     
  7. JvW

    JvW

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Duiven
    Ik was redelijk op tijd thuis, de wind lag stil, en de batterijen waren al opgeladen, tijd dus voor z'n 1e vlucht! :)

    Kerels wat vliegt dat ding stabiel in vergelijking met mijn voorgaande prutsmodellen :) en dát op 75% schaal!

    Helemaal tevreden, binnen kort tijdens de indoor zal ik een video maken, in ieder geval staat de 100% op het menu om gemaakt te gaan worden!
     
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    heb inmiddels de 100% uitgeprint, maar door iets raars met printen iets kleiner geworden, 86 cm ipv 93. tekening uitgesneden, morgen even uit depron snijden.

    even een vraagje. heeft er iemand een duidelijke foto van de onder en boven helft van de (verticale deel) romp? ik weet niet precies hoe de nokjes enzo nou moet snijden.

    alvast bedankt!
     
  9. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi Vinnie,

    kijk mijn foto's maar even door, dan zie je het wel :)

    Gewoon de eerste 1 a 2 pagina's doornemen, kom je het vanzelf tegen :yes:

    Grtz,
    Menno
     
  10. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    menno, heb ik al gedaan, maar daar is het niet op te zien.

    vandaar mijn vraag.
     
  11. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    niemand?
     
  12. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Gewoon even het verticale romp deel op de horizontale leggen dan zie je precies waar alles uitkomt.

    Op de tekening is het ook gewoon te zien. Dacht een stippellijntje.
    Het is gewoon om en om. Dus eerst lipje boven en dan weer onder etc.


    Hier meer foto's waar je misschien wat aan hebt.

    http://rc-nitra.sk/545/shock-extra-330

    Gr. Dennis
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  13. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    ik dacht het op de foto te hebben, maar blijkbaar toch niet ;)

    Wat je ook kan doen, snij eerste de bovenkant los volgens de tekening.
    Neem de onderzijde en het verticale deel, en de tekening, als je dit goedt met elkaar vergelijkt zul je zien dat er een logica in zit.

    Succes !

    Grtz,
    Menno
     
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    dennis, dankje wel aan een foto hat ik veel!!

    inmiddels allen delen uitgesneden en even droog in elkaar gezet. past goed!

    maar wat is dat depron toch maagdelijk wit, dus maar even een schematje bedacht en al begonnen met afplakken. als hij de paintjob ondergaan heeft, zal ik even een paar foto's maken. wil eigenlijk morgen de verf afmaken, en dan dinsdag ff bij mcmodelbouw alle spullen halen, alles is binnen 8)
    hoop hem einde van de week te kunnen maidenen!
     
  15. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ding zit helemaal in elkaar, en is vliegklaar. zal proberen snel wat foto's te plaatsen;)
     
  16. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    mijn extra 330

    hierbij de beloofde foto's van mijn extra 330. hij zou 100% moeten zijn, maar door wat print foutjes is hij 86 ipv 93 cm geworden maargoed.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    vliegklaar gewicht inclusief accu is nu 289 gram, op drie cellen en uit 6 mm;)
    maar toch ondanks dat ok wel redelijk langzaam te vliegen, prima dus!!

    inmiddels ding gemaidend, wou eigenlijk wachten en hem op de club maidenen, maar na wat moed gekregen te hebben van een reeds vele jaren vliegende vriend van mij, toch de kist maar zelf gemaidend. ding meegenomen naar de soesterduinen zondag, samen met de discus, en toen moest het gebeuren. mijn vader gooide het ding op, zodat ik bijde handen aan de sticks had. ik gaf volgas, en hij trok zo uit me vaders hand weg, hij hoefde geen zetje te geven;) snel maar wat hoogte gezocht en daar wat getrimt. op wat up na geen enkele trim benodigd! super strak! heb wel al van te voren dual rates geprogrammeerd, stand 1 is alles maximaal en stand 0 is alles 50 procent. vliegen ging super, veel beter dan ik had verwacht, dat simmen helpt echt goed!!;) na 5 minutjes geland, accu was bijna leeg omdat ik alleen maar volgas had gevlogen;) dus 2de accutje eronder, en met wat minder gas lekker gevlogen. loopings, rollen, en wat meskant gedaan, en zelfs een paar seconden propgehangen!! ok in een paar meter hele kleine rontjes voor mijn neus;)
    ok nu weer rustig de landing ingezet, alleen kwam met ee wieltje in een kuiltje, dus een pootje de lijm los. die is inmiddels weer gelijmt en met een strutje verstevigd.
    al met al een super geslaagde maiden, en tijdens het zweven en de rest van de dag lekker kunnen na genieten;)

    vincent
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  17. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hey Vincent,

    gefeliciteerd :) Erg netjes gemaakt en leuk kleurenschema :yes:

    Leuk om te lezen dat het allemaal goed verlopen is, ondanks dat ik diverse brandstofkisten heb vind ik het shockflyer vliegen toch altijd weer leuk :)

    Ik neem er ook altijd wel een of meer mee naar het veld als de weersomstandigheden dat toelaten.

    Succes met je shock !

    Grtz,
    Menno
     
  18. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    menno,

    dank je wel!
    kleuren schema heb ik wel ff over na gedacht, niet zozeerr indeling maar meer de kleuren:) had de tekening in paint gezet, en zo kon ik makkelijk kleuren wisselen, daar is dit uit gekomen;)

    ik vind het shockvlger idd ook erg leuk, was meteen verslaafd! is mijn 2de kistje, naast mij discus 2ct van graupner. gelukkig wel veel gesimt, waardoor het heel goed ging! ik ga begin volgend jaar met de trainer van een vriend oefenen, en dan hopelijk snel me brevet halen;)
    deze ga ik ook vaak meenemen, als we ergens heen gaan en het kan, gooi ik hem lekker achterin;)

    dank je wel! gaat zeker lukken!

    vincent
     
  19. JvW

    JvW

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Duiven
    Netjes!

    Hier die van mij vóór en ná de 2e accu, wel een hele mooie "midair"gehad met bobbert :) wel grappig gezicht al die fladderende stukken schuim die naar beneden dwarrelen..

    Voor de info; het andere vliegtuig wat er door heen ging was nog helemaal intact
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    zonde! wel weer een nieuwe maken he?!!;)
     

Deel Deze Pagina