Bouwverslagje 3DBatix Extra 330 (75%)

RCEFlyer, kun je van die foto weer een link maken? dit is irritant en mag niet, forum regels zeggen geloof ik 640 breed, maar tot 800 mag. Dit is veel te groot.

Ik ben nieuw op het gebied van shockflyers maar heb je ook een motordomping of is dit niet nodig bij een shockflyer?

Nope, geen domp. Enkel een klein beetje, 2-3graden, naar rechts.

@Nando: done :) Niet zo snel geirriteerd raken he ?

@Jeroen: nou kom maar op met je foto's, wij zijn wel nieuwsgierig naar je vorderingen :yes:

Grtz,
Menno

Hoi Nando,

geen punt hoor, bedankt voor je reactie :)

Ik tracht alleen de sfeer op het forum goed te houden, soms zijn mensen zo snel lichtgeraakt en dat kan de bedoeling niet zijn. We willen allemaal toch plezier aan de hobby beleven :yes:

Grtz,
Menno

Zonder foto,s is ook niks . :mrgreen:
Dus effe op maat gesneden.

67384ad9da3c8d47e.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
T is nu ff wachten op de spullen, voorlopig ligt hij nog even te wachten op t schap :(

Als de spullen binnen zijn pak ik dit draadje weer op :)

Hoi,

op 12 (edit: 19) oktober gaat bij onze club het indoor vliegen weer van start. Ik heb me voor de eerste datum al opgegeven, maar dan moet ik natuurlijk wel wat hebben om mee te vliegen :rolleyes:

Van 3DBatix had ik al eens een shock voor buiten gebouwd, nu kreeg ik van een clubgenoot de tip het Extra 330 model te bouwen in een verkleinde versie.

De site van 3DBatix is niet meer in de lucht :(, maar die tekening had ik gelukkig al eens op de harde schijf opgeslagen. Ik heb die tekening uitgedraaid op 75 %, hetgeen neerkomt op een spanwijdte van 69,5 cm. toch een mooi maatje voor indoor nietwaar ? I.p.v. 6 mm depron gebruik ik nu 3 mm depron en hier en daar wat carbonstaafjes ter versteviging.

Ik heb de tekening gewoon op a4 uitgedraaid en aan elkaar geplakt. Zo groot is het allemaal immers niet ...
IMG_2393.jpg

Het vleugeltje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden, goh best klein ;)
IMG_2394.jpg

Omdat ik het allemaal wel erg wit vond heb ik de acrylverf er maar even bijgehaald en de boel een beetje kleur gegeven. Ja ja, ik heb ook wielkapjes gemaakt :)
IMG_2395.jpg

Het rompje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden ...
IMG_2396.jpg

Ook de romp heeft een beetje kleur gekregen ...
IMG_2398.jpg

Even "droogpassen" om te kijken of alles goed gesneden is en netjes aansluit. Nog niets gelijmd want er moet natuurlijk nog een en ander aan electronica worden vastgelijmd - gezet.
IMG_2399.jpg

Tjee, het begint zowaar op een vliegtuigje te lijken :)

Ik tracht rond de 150 gram uit te komen, het setupje zal het volgende worden;
Setup:
Brushless motor Hextronic 1300 Kv 24 gram
Connectors + motorsteun + motorschot 5 gram
Rhino Lipo 460 mAh 29 gram
Depron romp, vleugel, wheelpants, etc. 27 gram
2 x merkloze servo roer / richting (2 x 4 =gr) 8 gram
HTX500 servo rolroeren 5 gram
Corona RS410 receiver met kristal 5 gram
een beetje carbon hier en daar 5 gram ?

Afijn, ik bouw lekker een beetje verder. Als ik wat vorderingen heb gemaakt meld ik me wel weer.

Mocht er interesse zijn voor de tekening, meld het dan hier in het topic. Ik zal dan kijken of ik 'm ergens kan hosten, met een linkje naar dit topic.

Grzt,
Menno

2 of 3 cell lipo

Buiten misschien wel maar binnen zijn de modellen licht genoeg om uit 2s zat vermogen te halen.

2s460 (29gram) vliegt hij dus mee.
Wil je lichter kan je nog voor 2s360 gaan (23 gram) of zelf solderen 2s240. (13 gram)

Hoi,

vliegt inderdaad met een 2S Lipo, zoals Dennis al aangaf. Een Rhino 2S/460mAh, hoewel ik 'm ook wel met een 2S/610mAh heb gevlogen.

Ik zal de eerste post even aanpassen zodat er geen onduidelijkheid over kan bestaan.

Ik had 'm vandaag niet mee op onze indoor, maar wel twee andere vliegertjes en een heli :)

Volgende keer (over 4 weken) gaat het Extraatje ook weer mee :yes:

Grtz,
Menno

Ook dat staat al in het draadje .

Ik hat 2 min nodig om dat te vinden .;)

Eerst de draadjes doorlesen voordat je vragen hebt die allang in het draadje beantwoortet zijn .

Mvg Johan

Back