Bouwverslagje SUltimate

nee, het is geen must, maar wel aan te raden als je wat ruig gaat vliegen.
Ik neem daar zelf altijd die 3mm platte staafjes voor. Je kan dan gewoon een lijntje snijden en ze met wat lijm erin drukken.

nee, het is geen must, maar wel aan te raden als je wat ruig gaat vliegen.
Ik neem daar zelf altijd die 3mm platte staafjes voor. Je kan dan gewoon een lijntje snijden en ze met wat lijm erin drukken.

Hoi,

dankje voor het antwoord, dan gaat er dus carbon in..

3x0.13 of 3x1 pakken (dat zijn de maten die ik heb liggen..) en is het handig om 1 langen lijn te maken of aan elke kant van het roer een stuk er schuin inlijmen(soort V)?

Justus

Ik zou 0,13 gebruiken, het word toch aan beide kanten met depron recht gehouden.
Een v kan wel (lijkt mij iets beter) maar dan zou je boven en onder het moeten verstevigen op de plek waar de 2 stukjes samen komen of het verbogen is.

Ik zou 0,13 gebruiken, het word toch aan beide kanten met depron recht gehouden.
Een v kan wel (lijkt mij iets beter) maar dan zou je boven en onder het moeten verstevigen op de plek waar de 2 stukjes samen komen of het verbogen is.

dan gebruik ik 0.13!

En kan ik niet aan beide kanten een stripje doen zodat de helemaal niet samen komen? dan zou ook niet verder hoeven verstevigen wat weer gewicht scheelt...

edit: nog een vraagje, ik wil sowieso de rolroer servo's voorzien van lakdraad(aangezien deze toch een redelijke afstand moeten afleggen..) welke dikte lakdraad kan ik hier het beste voor gebruiken? en ik denk dat ik dan ook aan een 6 kanaals ontvanger vast zit?

en om de servo's op 7.4 volt te laten werken moest ik dus een n1407 diode tussen de Plus of de min van de accu en bec draad zetten toch. Nu ben ik alleen ff kwijt of die aan de plus of min moest...

en op onderstaande foto zie je het carbon naar de vleugels (wat normaal het kruis is). Bij jou is dit als het ware een V, heeft dit nog veel voordeel tegenover een normaal kruis?

SUltimate_mod1_04.JPG

Laatst bewerkt:
Het gaat er om dat het hele roer stijf is, dar wanneer je de hevel beweegt er nis achterblijft. Juist middenin is een zwakke plek dus daar moeten de verstevigingen samenkomen.

Ik gebruik 0,2mm lakdraad van rc-techniks.

Plus, daar zit hij bij iedereen. (min zou ook kunnen, maar dan moet hij andersom)

Een V is op een andere manier stijf, ik maak nu alles met een V ondanks dat het in totaal iets zwaarder is.

Enne... Foto's! :D

Het gaat er om dat het hele roer stijf is, dar wanneer je de hevel beweegt er nis achterblijft. Juist middenin is een zwakke plek dus daar moeten de verstevigingen samenkomen.

Ik gebruik 0,2mm lakdraad van rc-techniks.

Plus, daar zit hij bij iedereen. (min zou ook kunnen, maar dan moet hij andersom)

Een V is op een andere manier stijf, ik maak nu alles met een V ondanks dat het in totaal iets zwaarder is.

Enne... Foto's! :D

oke dan pak ik voor het hoogteroer gewoon een 1 stuk 3x0.13 en lijm het er met een bocht in (als een kom als het ware).

En over wat normaal het kruis is. Een V kan ook zeg jij, wat is de reden dat je hiervor kiest dan?

En over de aansturing had ik een vraag, ik kan kiezen tussen 1.6 of 1mm carbon en dan met krimpkous etc. maar ik heb ook nog een 2mmcarbon(op de goed lengte) liggen met daaraan een kwiklink en een roerhoorntje.. wat is handiger/wijsheid..

Justus

p.s. foto's are coming

edit: vast een paar foto's achterste carbon is aan't drogen dus straks foto's van de andere kant en de (mijn inziens) mislukte paint-job.
sorry voor de rotzooi, was nog aan het drogen
full

Een kruis.
full

of een V.
full

en hier de rest van de foto's van de paint-job, je ziet wel dat het niet mooi egaal is... maar dat is een goede les voor de volgende keer(oftewel als deze klaar is begin ik vast de volgende te spuiten;)
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou das mooi, want de foto's staan er al;)

Zijn de plannen ergens te vinden hier?

Euhm, niet dat ik weet, er zijn wel vergelijkbare plannen(geen copy van de origenel SUltimate maar plannen die er veel op lijken) maar van het origineel zijn er voor zover ik weet geen plannen verkrijgenbaar*correct me if'm wrong*.

Justus

p.s. vragen van vorige bericht staan nog steeds;)

Laatst bewerkt:
Een v. Maar wel de uiteinden zo ver mogelijk uit elkaar, bijna tot aan de voor en achterlijst.

Een echte roerhorn met quicklink is echt heel erg zwaar, ik gebruik enkel de shockflyersetjes hiervoor.
En ik zou 1mm gebruiken.

@ Dutchspider9, hoe kom jij aan het plan?

Piet

Ik heb geen plan, ik heb gewoon een kopie gemaakt van de malletjes:D

Een v. Maar wel de uiteinden zo ver mogelijk uit elkaar, bijna tot aan de voor en achterlijst.

Een echte roerhorn met quicklink is echt heel erg zwaar, ik gebruik enkel de shockflyersetjes hiervoor.
En ik zou 1mm gebruiken.

Oke dan ga ik voor een V...

Over je roerhoorn verhaal, die shockflyer setjes zijn overal out of stock, wat ik zelf altijd doe is een carbon 3x1 stripje in het roer lijmen (als heveltje) en daaraan maak ik dan met krimpkous en ca het carbon push rod aan vast. wil dit ook of kan ik toch beter naar een shockflyer setje op zoek gaan? (ja wil het toestel in 1 keer goedbouwen dit keer..;))

fototje hoe ik het normaal heb

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/

Onder toebehoren, shockflyerparts

Volgens de site 43 stuks op voorraad.

Dit heeft echt de voorkeur. Toen die setjes niet verkrijgbaar waren deed ik het ook zoals bovenstaand, maar dat werkt lang niet zo goed en makkelijk als de shockflyersets.

kijk aan, zo'n setje is dus wel beter als mijn systeempje, dan ga ik die bestellen! zijn er nog parts uit het setje die je niet gebruikt?

Justus

p.s. Nog ontzettend bedankt dat ik met je SUltimate heb mogen vliegen!!

Je moet even een keuze maken of je de motorsteun gebruikt. Ik maak zelf meestal een kruis van glasvezelplaat die ik op de motor monteer. Maar de bijgeleverde motorsteun met vier pootjes werkt ook prima hoor, maar glasvezel is vaak net iets steviger. Verder gebruik ik meestal wel alle onderdelen die meegeleverd zijn. Die plastic quicklinks fixeer ik vaak nog wel even met wat ca als ze goed op hun plaats zitten.

Je moet even een keuze maken of je de motorsteun gebruikt. Ik maak zelf meestal een kruis van glasvezelplaat die ik op de motor monteer. Maar de bijgeleverde motorsteun met vier pootjes werkt ook prima hoor, maar glasvezel is vaak net iets steviger. Verder gebruik ik meestal wel alle onderdelen die meegeleverd zijn. Die plastic quicklinks fixeer ik vaak nog wel even met wat ca als ze goed op hun plaats zitten.

dan ga ik dat doen!

En ik was net bezig en vroeg me af waar ik de rolroerservo's precies moet plaatsen, gewoon midden in het stukje depron of verder naar voren/achter?En is het raadzaam de carbonnen v in het depronnetje waar je servo in licht te verlijmen?

en de carbon versteviging in de roeren met epoxy verlijmen en that's all of moet er nog meer aan gebeuren?

Justus

Laatst bewerkt:
ik ben bezig met die V maken, maar ik heb het carbon nu op maat maar als ik ze op hun plek houdt liggen ze boven de depronnen dingetjes waar de rolroerservo's in zitten. hierin moet het carbon wel verlijmd worden neem ik aan? hoe hebben jullie dat gedaan, aan de bovenkant gelijmt, een heel klein sneetje erin gemaakt of nog iets anders?

Justus

Sneetje in gemaakt.
En de srvo in het midden (maar wel zo dat je hevel niet tegen het koolstof kan komen), daar is verder geen versteviging nodig.

Hoi,

Daar was ik weer;) ik ben nu bezig met de servo's installeren en vroeg mij het volgende af. kan ik het shockflyersetje gewoon installeren zoals het geleverd is of moet ik waar het heveltje erop komt nog gaan verstevigen met bepaalde materialen en eventueel roerhoorntjes groter maken?

Alvast bedankt!

Justus

Back