Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk eens naar de timestamp?welverdiende nachtrust
is helaas in 2012 reeds voor ons volledig afgeschaft...en dus .![]()
Nou ja... daar valt wat van te zeggen, want een electronische regeling valt natuurlijk ook wel op een verbrandingsmotor toe te passen, he? De heli-jongens doen niet anders...De beste elektrische systemen doen het wat dat aangaat aanzienlijk beter, waarmee de verbrandingsmotor feitelijk achterhaald is..
Nou... toch niet helemaal.Nou ja... daar valt wat van te zeggen, want een electronische regeling valt natuurlijk ook wel op een verbrandingsmotor toe te passen, he? De heli-jongens doen niet anders...
Ik bedoel maar te zeggen dat dat "achterhaalde" een beetje een kwestie is van appels met peren vergelijken.
Heb je dat al geprobeerd? Zo nee, dan zeg je maar wat zonder basis in feiten.Zelfs een motor in het laatst geschetste scenario legt het af tegen electro.
Ik niet, maar zowel in de USA als -ik meen- Spanje of Portugal wel en dat werkte, maar was niet beter dan óf 2/4 takt loop óf constant speed governor d.m.v. een resonantiepijp gecombineerd met een lage spoed prop (~3,5 ").Heb je dat al geprobeerd? Zo nee, dan zeg je maar wat zonder basis in feiten.
Vooralsnog niet en met de ontwikkelingen in het achterhoofd, komt zo'n regel er waarschijnlijk nooit meer:Het zou me namelijk helemaal niet verbazen als electronisch gestuurde regulateurs voor brandstofkisten niet toegestaan zijn in de F2B...
Dat het mag, wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen...lijnbestuurd toestel van 2.0 mtrik dacht dat lijnbestuurd altijd kleine toestellen zijn.....
ik volg het kanaal van Sparky (stunthangar) geregeld en ik zie nooit van die grote toestellen
Voor F2B zeker, maar als je voor alle electrokennis voortdurend van anderen afhankelijk bent, dan begrijp ik de keuze voor een 2 takt glow.Een methanol motor is echt achterhaalde techniek ondanks eventuele ontsteking en electronisch geregelde carburateur.
Weet je hoe lang een hoek van bijv. een vierkante loop duurt? Nog minder.... Dat is dus de reden dat je verschil duidelijk merkt.Electro is veel directer te regelen middels ampère en toerental .
Een verbrandingsmotor moet eerst op toeren komen, is het toeren daar, gasklep dicht, motor stort toch iets in, weer gas open, m.a.w. nooit direct op scherp toerental. Het zal misschien 0,3 seconden verschillen met electro, ik noem een getal, maar in figuren zullen de profs dit echt merken
Doe mij dan een Fox 35 Stunt, SuperTigre G21/46 of de ST 60 V (ééndelig carter) of anders een Oliver Tiger Mk. 4 diesel.....Persoonlijk gesproken blijf ik liever dinosaurussen verstoken zolang het mogelijk is . Nothing beats a good sounding fourstroke .
Dat is VERRE van een "constant speed regulator"... En ook niet wat ik bedoel.constant speed governor d.m.v. een resonantiepijp gecombineerd met een lage spoed prop (~3,5 ").
vertelt mij dat een electro-setup voor lijnbesturing wel iets meer is dan alleen maar een simpele regelaar die het toerental echt constant houdt. Daar moet méér achter zitten, anders praten we niet over "reactiesnelheid". En met "meer" bedoel ik dus control-line specifieke regelkringen.Maar het moet wel he-le-maal kloppen, een niet optimaal functionerend electrosysteem is kansloos tegen een perfect lopende glow....