Brandstof motoren

Laatst een OS Max 90 FSR en een OS max H60FGP op de kop getikt.
Vooral met de laatste ben ik erg blij want die had ik nog niet.
20221101_210851.jpg

20221101_210902.jpg

Na wat badderen in ultrasoon zien ze er toch weer aardig uit:)
20221106_151655.jpg

20221106_151705.jpg

20221106_161151.jpg

Zo'n 90 FSR heb ik al eens nieuw gekocht in 1982. Die gebruik ik nog steeds. Erg fijne motor.
De H60 wil ik nog wel een keer laten lopen maar dan eerst zo'n mooi uitlaat klep zien te vinden.

upload_2022-11-22_22-19-46.png

Gaat vast wel een keer lukken;)

Jan

Nou... Na 9,5 jaar tegen een ABC en één enkel Cummins Dieseltje aangekeken te hebben, mag ik eindelijk weer met de grote jongens meedoen, en is dit voorlopig mijn nieuwe speelgoed:
20221121_201117.jpg

Een Wärtsilä 38 (exacte type weet ik niet uit mijn hoofd, maar een van de laatste in Zwolle gebouwde motoren), 3500 kW, en
20221121_201043.jpg

drie MAN diesels van 380 kW elk, in principe flink opgevoerde vrachtwagenmotoren (geloof dat het grootste verschil de nogal "hitsige" turbo is, want doordat de laadluchtkoeler goed koud water krijgt kun je in dit soort opstellingen iets verder gaan met de turbodruk dan in een toepassing waar ook de waterkoeling "luchtgekoeld" is...

en gewoon voor de indruk van wat het is, nog even het "turbo-tje"...,
20221121_201253.jpg

Ik snap er geen reet van waarom die laatste foto ondersteboven staat, want hij staat wel rechtop in mijn foto-folder en is ook niet met de camera ondersteboven genomen (kan ook niet met de huidige telefoons, die weten middels een electronisch waterpasje wat boven of onder is...)

Hoe doe je dat, in godsnaam? Mij lukte dat niet... (niet dat dat zo bijzonder is, ik ben niet superhandig met computers)

Blijkbaar spiegelt mijn telefoon selfies, want de foto is in spiegelbeeld, zie ik... :D Ik draag mijn horloge namelijk al een jaar of dertig rechts...

Telefoon rechtop houden. En het plaatje openen via dat appje.
En met beeldbewerking roteren en opslaan.
Aan de jpg zit een stand instructie die wordt mee opgeslagen.

Ik heb dat ook regelmatig.
Op mijn telefoon ga ik naar bewerken op de foto en doe dan een tint lichter of donkerder en sla het opnieuw op.
Dan gaat het goed.
Maar er zullen vast nog meer mogelijkheden zijn.

Jan

Hoe doe je dat, in godsnaam? Mij lukte dat niet... (niet dat dat zo bijzonder is, ik ben niet superhandig met computers)

Blijkbaar spiegelt mijn telefoon selfies, want de foto is in spiegelbeeld, zie ik... :D Ik draag mijn horloge namelijk al een jaar of dertig rechts...

Ik heb je foto opgeslagen bij mijn afbeeldingen op de pc , daarna geroteerd en teruggeplaatst , het rare was wel toen ik het terug naar hier uploade , het in de kleine afbeelding op zijn kop stond maar bij ‘’volledige’’ afbeelding het toch recht stond , maar dus nog in spiegelbeeld :confused:

Ik heb je foto opgeslagen bij mijn afbeeldingen op de pc , daarna geroteerd en teruggeplaatst , het rare was wel toen ik het terug naar hier uploade , het in de kleine afbeelding op zijn kop stond maar bij ‘’volledige’’ afbeelding het toch recht stond , maar dus nog in spiegelbeeld :confused:
Dat spiegelbeeld komt van dat ik de "selfie" camera gebruikte. Die doet dat. Maar er zit bij jou dus ook iets "ondersteboven"...

Hierbij dat dan recht(s) gezet! Dat horloos.
Ik heb er maar geen kubistisch Stijl filter overheen gezet. (het is slechts het blazen tegen een toets)
Uiteraard met de klomprimenten van Adopie Photos...p :D

Brutus.jpg

• Like
Reactions: jef
Vroegah ook nog ‘machinist’ geweest bij v Ommeren, al heette toen nog ‘motordriver’ was ook al weer in ‘78.
En een vak waar je zo snel mogelijk uit moest zien te geraken, toen nog amper veiligheidsmiddelen, isolatie, ergonomisch ontwerp e.d.
Gelukt overigens, en nu al weer een poosje met pensioen.

Vroegah ook nog ‘machinist’ geweest bij v Ommeren,
De grote vloot, of de binnenvaart?

Ik heb één reisje gemaakt bij Van Ommeren, Op de Oaxaca eind 1992 als Marof/4e WTK. Eerste reis na school, was er heul snel uitgekeken.

Back