Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 285319
New Old Stock, heb hem al decenia in bezit, maar nooit gebruikt. Collectersitem heet dat geloof ik.
Bekijk bijlage 285320 Bekijk bijlage 285321
Da's inderdaad andere koek, maar dat zei je er niet bij90dB op 3 meter.
Voor zover ik weet is er in NL niet echt een norm, al wordt voor zover ik weet vaak "80 dB, op 1,2 meter boven het maaiveld, logaritmisch gemiddelde van 8 metingen gelijkelijk verdeeld over een cirkel radius 7 meter, te beginnen in lijn met de uitlaatpijp" gehanteerd.NL norm van 79 db??... iets meer afstand gemeten op een opstelling... was het niet?
Vond dat, om eerlijk te zijn, wel mooi om te zien, maar een heel lastige constructie om aan te sleutelen.Het blijft een bijzondere mooie oude OS met die 2 kleppendeksels.
Heb je voor het ultrasoon reinigen alle lagers verwijderd? Ultrasoon reinigen kan kogellagers beschadigen doordat de kogeltjes putjes/onregelmatigheden in de kogelbanen trillen.... Gelijk ultrasoon gereinigd en weer correct gemonteerd. ...
Is ook zo... de kleptiming en dergelijke, die nodig is om er meer vermogen uit te halen, maakt de boel "blafferig".De OS heeft wel een mooie sound... lijkt dieper... dan de modernere versies.
Ik denk dat dat was omdat bij lijnbesturing de motor vaak ook naar rechts gekanteld was, en het dan makkelijker was om een drupje brandstof in de uitlaat poort te spuiten.Het eerste wat opvalt is dat de uitlaat aan de andere kant zit dan we gewent zijn. Geen idee waarom....
Bij een 50 cc brommer-racemotor hebben we ooit de cilinder "omgedraaid" met de uitlaat naar achter (is makkelijker om er een expansie uitlaat op te maken , geen bocht maken zie je)
en dit had volgens mij geen invloed op het vermogen , we hadden toen geen beschikking over een testbank maar de rondetijden waren hetzelfde .
Ik weet het ook niet, maar dat is wel de gangbare verklaring waarom bijvoorbleed tweetakt boxers nooit helemaal symetrisch lopen, met altijd de cylinder die "verkeerd" zit als laagst draaiende.