Als het als vliegwiel voldoende massa heeft? En je anders meer dan twee handen nodig hebt? En altijd op sjouw bent met een extra keukentafel?
Zou ik sneller denken aan een mooie startbox. Oude accuboor wil zich vast laten modificeren.
Mooie houten cradle bouwen waar het chassis met wielen inpast? Een accu in past…
Dat zou wel eens meer startcomfort kunnen geven. Het startwiel ook balanceren en controleren op on-rond. Loopvlak vlakken opdat het ruw is voor meer grip?
Kan zijn dat het startwiel in de wagen te glad is, en dat de motor onder brandstofcompressie blokkeerd omdat de diameter te klein is. Met een klein wiel een groot wiel aandrijven gaat makkelijker dan omgekeerd. Dat weet ik nog van vroeger met de Mobylette rolbrommers.
Zeker als het ruwwe ‘pignon’ wat op de vlakke band drukte, versleten raakte… koste je snel een band…
Aanloop met een V-snaar of leren pees geeft meer tractie.
Zo ging dat vroeger met die speedbootjes.
Die waren goed afgesteld altijd heel rap aan de loop. Later kwamen pas de startmotoren.
Werk je met zo een leren koord, zal de wagen op de kop moeten. Anders lukt zoiets niet.
De wagen geborgd in de cradle moeten zitten… want je wilt geen diabolo effecten
Bij een run moet de stuurinrichting wel gefixeerd zijn. En goed ook.
Voorwielen moeten niet gaan shimmyen. Dan gaat de zaak stuiteren en vliegen.
Losse stuur fusees voorop werken altijd iets. Een fix as niet. Is er alleen lagerspeling.