Gisteren een aantal vintage vliegtuigjes opgehaald waaronder een hele oude Robbe Puma schouderdekker van zeker 20 jaartjes oud(als die niet ouder is).
Deze Puma heeft een 10cc motor (wat veels te zwaar is voor dit kistje tenzij er een pylon racer van gemaakt wilde worden).
Nu heb ik een vraagje over deze 10cc motor waar ik niet achter kom ondanks dat ik me helemaal suf heb zitten zoeken op het internet welk merk motor het is.
Wat wel bekend is omdat het op het motortje staat is dat deze in Oosterijk gemaakt is(er staat Austria op het motortje).
Ook staat er op dat het een 10cc is maar (en daar komt ie) dat is aangegeven door een stickertje.
De 61 staat erop maar nu is het bovenste deel van het stickertje eraf.
Ook heeft dit motortje een Perry carburateur.
Ik heb het motortje al uit elkaar liggen en wat mij gelijk opviel is dat de zuigerveer ontbreekt.
Of is dat bij dit motortje normaal want ik weet dat sommige motortjes een groef hebben zitten waarin zich een oliefilm moet vormen die dan zeg maar als zuigerveer gaat functioneren.
Wel zit er een heel klein pinnetje(slotje) in de groef die het zuigerveertje op z'n plek houd.
Zouden jullie mij verder kunnen helpen welk merk motor dit is en of er toch een zuigerveertje in moet.
Wie herkend dit motortje?
Ik zou graag dit motortje willen gaan gebruiken op een best wel oude Big Lift van zeker zo'n 30 jaar oud die ik een aantal weekjes geleden heb overgenomen.
Hier wat foto'tjes.
Bekijk bijlage 584406
Bekijk bijlage 584407
Bekijk bijlage 584408
Bij voorbaat hartelijk dank .
Mvgr Hans