Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik dus al vermoedde: die vonk verlaten bij hoge toerentallen, heeft grotendeels te maken met het beïnvloeden van de temperatuur van de gassen in de uitlaat, op die manier maak je je uitlaat "schijnbaar korter".Het is grotendeels "race-achtigs" maar Honda gebruikte het al op haar brommers (MB MT MBX) in de jaren '80
https://www.facebook.com/notes/luc-foekema/ontsteking-en-verbranding-in-een-2-takt/4209180766868/
Groeten Jef
Ik ook... en dat is voldoende, want er zijn veel meer manieren om een vermogen te bepalen (vermogen kun je niet meten, uitsluitend berekenen)....het enigste dat ik weet is welke prop ie rond gooit en met welk toerental.
H.B.Busking heeft je daar al een antwoord op gegeven, en het IC-tje uit een RcExl ontsteking kan dat ook, maar je zou het ook een van de electronica-liefhebbers hier op het forum kunnen vragen iets dergelijks voor je in een klein processortje te schieten. Hoewel ik het niet zo uit het hoofd voor je uitschrijf, is de berekening die er voor nodig is niet heel erg ingewikkeld, dus de programmering ook niet.Maaruhh kan iemand mij met de vraag over ontstekingstijdstip verstellen misschien beantwoorden hoe ik de input van mijn hall kan verlaten zonder al teveel ingewikkelde toeren uit te halen ( een kant en klaar ic dat dit kan??)
Voor zover ik weet, is dat eerder een kwestie van in de onderdelenlijsten van Zenoah zoeken naar motoren waarvan de bestelnummers van het carter gelijk zijn. In principe (in principe is niet per sé ook daadwerkelijk de praktijk) zouden dan de overige onderdelen te combineren moeten zijn. Of dat ook een draaiende motor oplevert is weer een heel andere vraag.En weet iemand welke cylinders er op een zenoah blok passen of een lijst met de maten van de carters krukassen en cilinders deze kan ik niet echt vinden op internet hooguit de gat afstand van de cilinderbouten.
@Giel bloks... <postcode> Elst ...
@Giel bloks
Met je postcode maak je m.i. veel privéinformatie openbaar Giel, was dat ook echt je bedoeling? Anders zou i.p.v. je postcode Gelderland aan je locatie kunnen toevoegen zodat mensen niet in Utrecht naar je op zoek gaan.