En een diy stalen bus... eerst een ziljoen andere projecten... duhhhhsssss [emoji39]
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Haha, nou.... daar zou ik inderdaad ook niet zo 1, 2, 3 aan beginnen, nee....En een diy stalen bus... eerst een ziljoen andere projecten... duhhhhsssss![]()
Hoi ik heb zojuist een electrische ontsteking aan de gang gekregen . Kosten 5 euro.. enigste dingetje is dat ie niet vervroegt maar werkt als een tierelier,
Ik heb een cop ( coil on plug bobine ) aangesloten op een nokkenas positie sensor (hall) daar 12 volt op gezet,dikke vonken tm 15.000 toeren geen problemen, het geheel weegt nu nog 130 gram maar dit is nog in proef opstelling,ik verwacht na een klein dieet op ongeveer een 80 gram te komen,bijgaand een paar foto's van het geheel.
Ik moest 5 euro afrekenen bij de autosloperij,onderdelen zijn van een nissan primera afkomstig, nu is voor mij nog even dokteren om er een vervroeging tussen te bouwen.
voedingsspanning 2c lipo 700mah
Ik blijf moeite hebben met dat verhaal... als het al iets is, dan is het iets specifiek race-achtigs, of een detonatie-onderdrukking vanwege moderne hoog-compressie verbrandingskamers.Het is zelf zo dat op moderne ontstekingen (voor 2 takt motoren) de ontstekingscurve eerst vervroegd en dan terug begint te verlaten , nog altijd wel ontsteken voor het bovenste dode punt natuurlijk .
Hier klopt iets niet....nu een 22x12 prop rond op 11000 toeren
Het vermogen dat ze uit een 50cc halen staat op iets van 25 pk tegenwoordig (levensverwachting van 2 uur)
Ik blijf moeite hebben met dat verhaal... als het al iets is, dan is het iets specifiek race-achtigs, of een detonatie-onderdrukking vanwege moderne hoog-compressie verbrandingskamers.
Ik ben het in elk geval nog nooit tegengekomen in gewone motoren waar ik aan gewerkt heb. Bosmaaier motoren en dergelijke verwacht ik niet dat die een dergelijke ontsteking nodig hebben