Heb nog zo een verpakkinkje… Brandstof in blik, accu bij, startknijper bij! 25% extra oxidant! Mozes!
Het was de goedkoopste motor die je kon kopen in de USA. In een blister verpakt. Was het versleten, kocht je weer een nieuwe voor een fooi. Slim gemaakt met Reed valve.
Cox en Thimbledrome.
Moeit nog wat hebben liggen. Alles gekit in castor natuurlijk. Als een mug in barnsteen.
Opwarmen zijn ze zo weer los.
Van de weekend iets meer puf.
Een opengetrokken 40 FSR weer gangbaar met nieuwe lagers gemaakt.
Zuigerveer had ik al los gemaakt.
Geen carb erbij, maar had een zak zooi toegestopt gekregen. Daar zat een molest carb 4B bij. Martelkamerexemplaar. Je vraagt je soms af waar alle knutselonkunde vandaan komt.
Frisse venturi buis ingetikt, oude kromme er uit. Frisse borg/stelschroef.
Prachtige compressie op weinig afterrun. Uiteraard 1 euro lagers er op. Slowaakse. Ze zullen mij vrolijk overleven.
Plaats later nog wel plaatje.
Volgende is een OS 30 RC S opfrissen.
Zelfs de correcte air bleed carb zit er nog bij. Nog 15 sjompies te gaan!
Nergens een lagerhuis voor een ST 61 RE uitlaat te vinden. Ronde slanke hals, carb aansluiting. Typish. En is ook een fragiel gietstuk. Veel te slap. Meuk voor een breuk … eigenlijk. Alles om gewicht te besparen.
Ding ligt nu hier 10 jaar in delen. Wil niet lukken.
Gr Bas
Het was de goedkoopste motor die je kon kopen in de USA. In een blister verpakt. Was het versleten, kocht je weer een nieuwe voor een fooi. Slim gemaakt met Reed valve.
Cox en Thimbledrome.
Moeit nog wat hebben liggen. Alles gekit in castor natuurlijk. Als een mug in barnsteen.
Opwarmen zijn ze zo weer los.
Van de weekend iets meer puf.
Een opengetrokken 40 FSR weer gangbaar met nieuwe lagers gemaakt.
Zuigerveer had ik al los gemaakt.
Geen carb erbij, maar had een zak zooi toegestopt gekregen. Daar zat een molest carb 4B bij. Martelkamerexemplaar. Je vraagt je soms af waar alle knutselonkunde vandaan komt.
Frisse venturi buis ingetikt, oude kromme er uit. Frisse borg/stelschroef.
Prachtige compressie op weinig afterrun. Uiteraard 1 euro lagers er op. Slowaakse. Ze zullen mij vrolijk overleven.
Plaats later nog wel plaatje.
Volgende is een OS 30 RC S opfrissen.
Zelfs de correcte air bleed carb zit er nog bij. Nog 15 sjompies te gaan!
Nergens een lagerhuis voor een ST 61 RE uitlaat te vinden. Ronde slanke hals, carb aansluiting. Typish. En is ook een fragiel gietstuk. Veel te slap. Meuk voor een breuk … eigenlijk. Alles om gewicht te besparen.
Ding ligt nu hier 10 jaar in delen. Wil niet lukken.
Gr Bas
Laatst bewerkt: