brushess gimbals

Wat weegt tie nou die gimbal??

Toeval zeker :)
Heb m net op de weegschaal gehad.
y5atu9ad.jpg

Leuk filmpje mooie gimbal. Ben benieuwd naar het resultaat. Wat voor camera ga je gebruiken?
Welterusten!

Ga een canon sx120 gebruiken voor fotografie en een jvc HD camera voor filmen.

myquvy4u.jpg

ik ben druk in de weer.
met het uit zoeken hoe en wat kwa motoren en kwam dit id tegen zie foto.

op me cnc machien kan ik wikkelen in de vorm van een anker dus wie weet ga ik dit nog eens uit werken het maakt de bouw een stuk simpeler naar mijn id.
merdere lagen zijn ook goed te doen..

img1535845198.jpeg

Michel, heb je hier ook een link van?

ik ben druk in de weer.
met het uit zoeken hoe en wat kwa motoren en kwam dit id tegen zie foto.

op me cnc machien kan ik wikkelen in de vorm van een anker dus wie weet ga ik dit nog eens uit werken het maakt de bouw een stuk simpeler naar mijn id.
merdere lagen zijn ook goed te doen..

img1535845198.jpeg

verzie 45 werkt de rest niet zo heb ik die van mij naar de kloten geholpen kijk dus uit .

die hoog laag heeft met de gyro te maken als die niet goed werkt om zeten anders niet.

de motoren maken inderdaad geen geluid ver moet dat ze niet erg snel aan gesteurd worden zal ook wel met de software te maken hebben.

@Michel,

Ik heb er met behulp van de aanwijzingen in deze PDF prima 0.48 in kunnen zetten.
Attachment browser: Martinez Manual.pdf by PilotManForever - RC Groups

Mvg,

Michel

de link van de motor kan ik ff niet meer vinden sorry.

ik wacht nog dat ik de nieuwe chips binnen heb dan kan ik weer veder kan nu niet veel testen.

Michel, heb je hier ook een link van?

Hier een link waarop deze afbeelding ook staat vermeld:
Brushless Motors achieve zero cogging., Applimotion, Inc.
Meen dat dit soort motoren o.a. voor floppydisks werd gebruikt.
Ze worden ook wel pancake motoren genoemd.
c13_02460.png

Bron: FEEE - Fundamentals of Electrical Engineering and Electronics: Brushless DC motor

Zoek anders eens op: pancake brushless motor
Of op: flat brushless motor

@ Michel pet,

Ik heb (zoals Michel72) met het uploaden van de 048 source ook geen problemen ondervonden.
Er zal bij jouw eerder iets hardwarematig gebeurt zijn.

img1535896593.jpeg

16 /18 motor.
hoe de spoelken gaan uit pakken is bijna niet te berekenen voor mij dan.
ik heb er nu 16 spoelen in getekent en 18 magneten de vorm van de magneten zo ff uit de lose hand en is dus zoeken naar de juiste maten.
de schijf is 5 cm.
magneten is de vorm van een gebaks punt zou nog mooier zijn maar zal er niet voor deze toe pasing zijn.

tot tot.

Hallo Michel,

Is het niet verstandiger om het eerste exemplaar met 12 spoelen en met 14 magneten te maken ?
Dan kun je de motor direct testen met een brushless gimbal controller.
(dit i.v.m. de timing, of ga je hiervoor de source aanpassen ?)

12N, 14P (DLRKhttp://en.wikipedia.org/wiki/Outrunner#cite_note-1) - Common for higher torque applications. Noted commonly for its smooth and quiet operation. Winding Pattern is AabBCcaABbcC (lowercase implies reverse in winding direction).
Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Outrunner

je kan in de software het aantal polen aan geven dus das niet een probleem.
mijn doel is om een sterkere motor te krijgen kilo knaller id.
onder de 10 omh zou mooi zijn.
dikker draad dus dat ben ik nu aan het uit vogelen maar wel rond de 150 wikkelingen om het toerental laagte houden.
het probleem is dat ik het aantal wikkelingen moet zien om te zeten naar meters dan is het wel te berekenen hoop ik.

hier klopt dus niks van bedenk ik me net 3x5= 15 polen 17 magneten moet het worden zat er ff goed naast in de haast vermoed ik.

als er mee denkers zij ik hoor het graag de spoelen maken het best lastig te berekenen en kwa volume te bepalen hoe groot de spoel gaat worden.

Met bovenstaand voorbeeld gaat dit niet op !
Je dient minimaal 2V meer te geven, dan de voltage die je nodig hebt !
Dus voor 24V dien je minimaal 26V of meer te geven.

Edit: het tabel wat daarbij staat, geeft wel weer andere waardes aan :confused:
De regel waar ze aangeven dat het verscheel 2V moet zijn, hoort bij de zin erboven...
(verwarrend)

het staat er een beetje vaag ja nu ik het nog eens lees.

nog iets ik zie net koper plakstip zou dit ook als spoel goed werken heb geen id wat de vorm doet met het veld.
zou wel heel mooi wikelen.

ik ver laat dit forum maar maar weer eens info komt er niet los en mee doen zie ik niet gebeuren dus laters zonde van me tijd dit.

Back