brushess gimbals

Ik denk dat vinnygogo zijn woorden voor velen geld...

Echter vermoed ik, dat jouw laatste motor idee/ontwikkeling voor velen te hoog gegrepen is.
(zo ook voor mij, gezien ik daarin ook geen ervaring heb)
Vele hebben er al moeite mee, om een brushless motor uit elkaar te halen en opnieuw te gaan wikkelen voor een Gimbal setup.
Dit geld ook voor mezelf en daarom koop ik ze liever ook kant en klaar.

Uiteraard ben ik ook zeer benieuwd naar jouw eindresultaat.
Dus bij deze, geef de moed niet op en blijf vooral posten :)

doe eens mee denk eens mee dan zal ik et nog eens her over wegen daar is dit forum voor uit vinden door denken her denken ga zo maar door niet ik wil ik heb en later.

img1535782885.jpeg

img1535780869.jpeg

Bovenstaande opstelling is super (zeker als er een 3e as in is verwerkt), persoonlijk zou ik dit eerst gaan uitvoeren met normale brushless motoren !
Met standaard brushless motoren heb je in elk geval kans op slagen en is er altijd nog een mogelijkheid tot uitbreiden met andere technieken.

Het enige waar je nog op vast kan lopen, zijn de beperkte eindtrappen op de huidige Gimbal Controllers.
Het zou mooi zijn, als je direct die ene speciale Gimbal ESC kunt aansluiten, die meer vermogen kan leveren.
(of is dit al mogelijk en heb ik dit gemist ?)

Denk dat huidige 1.5 Amp per motor wel genoeg is, of je moet met meer dan 3KG camera's gaan werken.

Laatst bewerkt:
Het zal inderdaad voor de meeste setups genoeg zijn, maar je hebt liever toch wel wat meer reserve over.

Voor mezelf zal het voorlopig nog niet zover komen gaan, daar ik (nog) geen grote camera gebruik.

full

gimbal versie 2 in aanbouw. Ook voor grotere camera's.
Kosten ongeveer 50 euro zonder motors.

Laatst bewerkt door een moderator:
En hoeveel mm carbon buis heb je gebruikt?
En waar heb jij die haakse verbindingsstukken vandaan?

Wat is overigens de beste manier om carbonbuis te zagen/slijpen?

Ik volg dit dus op de voet! en hoop echt dat je er niet mee kapt. In mijn geval ben ik gewoon nog niet toe aan gymbals. Als ik meer kennis had, dan had je al mijn tijd mogen hebben... maar dit is voor mij abracadabra.

Tevens zijn er 2 vrienden die je verhaal ook continu meelezen. Maar ook zij weten niks toe te voegen.

Al bij al, hoef je niet bang te zijn dat het zonde van je tijd is... Ik leer ontzettend veel van wat je doet!

Keep it up!

op vele verzoek zal ik maar verder gaan met de bouw.
materiaal is binnen gekomen zo waar erg laat dit keer dus kan niet zo heel veel doen.
ik heb een deel gefreesd morgen de rest.
het past prima en strak aan de maat gaat dus goed komen.

img1536199823.jpeg

img1536199826.jpeg

op vele verzoek zal ik maar verder gaan met de bouw.
materiaal is binnen gekomen zo waar erg laat dit keer dus kan niet zo heel veel doen.
ik heb een deel gefreesd morgen de rest.
het past prima en strak aan de maat gaat dus goed komen.

img1536199823.jpeg

img1536199826.jpeg

Het begin ziet er veelbelovend uit, en ben dan ook benieuwd voor als die straks klaar is.

Gisterenavond en vandaag bezig geweest met mijn GLB NEX 5 gimbal.

Prima kwaliteit, wel erg veel werk om te bouwen. Zeker 4-5 uur incl. software en calibratie.

Hier is het resultaat.

index.php

index.php

index.php

Ik ben bang dat ik hem ook meteen weer ga vervangen door een ander exemplaar, want ik had m op de gok gekocht voor mijn RX100, maar die krijg ik vanwege zijn vorm en zeer lage gewicht op deze gimbal vrijwel niet gestabiliseerd.

Deze gimbal is echt gemaakt voor camera's in de gewichtsklasse NEX5 of zoals hier gemonteerd een JVC camera, of liever nog iets groters zoals de populaire Sony CX730.

Ik ga er vanmiddag een stukje mee vliegen, maar dan snel op zoek naar iets kleiners dat mijn sony RX100 kan hebben.

Mvg,

Michel

img1536258250.jpeg

img1536258256.jpeg

img1536258255.jpeg

het begin is er.
zat een foutje in de tekening en heb nog iets aan gepast maar dat viel erg mee.

het matriaal is geen 2mm maar 2,3 dus dat maakte het net ff anders.

Alleen hangt deze toch aan de roll motor??

Dat klopt, maar dat is bij een gewicht tot +/- 500-600gr. geen enkel punt.
Het is een behoorlijk stevig geheel. Hij is dan ook gemaakt voor een NEX5 = 287gr. + 16mm/F2.8 70gr. of bijvoorbeeld een Sony CX730 545gr.

Mvg,

Michel

Het wordt hier steeds leuker! Mooi hoor al deze gimbals. Ben benieuwd naar de resultaten.(dus graag filmpjes) Ik ben zelf ook druk. De gimbal werkt perfect maar er blijft jitter inzitten. Vandaag een nex5 besteld en kan de gopro de kast in. Ik hoop dat dit gaat helpen tegen het gejitter.

Buisjes zijn 16 mm tubes en komen hier vandaan.
De 90 graden verbindingen komen bij de loodgieter vandaan. Ze zijn gemaakt van pvc. Omdat ze niet helemaal pasten heb ik ze passend gemaakt met krimpkous met lijn aan de binnenkant. Vervolgens zijn ze zwart gespoten.

de beste manier om een carbonbuis te zagen is met een ijzerzaag.

oeps... dubbele post. Sorry!

En hoeveel mm carbon buis heb je gebruikt?
En waar heb jij die haakse verbindingsstukken vandaan?

Wat is overigens de beste manier om carbonbuis te zagen/slijpen?

buisjes zijn 16 mm tubes en komen hier vandaan.
De 90 graden verbindingen komen bij de loodgieter vandaan. Ze zijn gemaakt van pvc. Omdat ze niet helemaal pasten heb ik ze passend gemaakt met krimpkous met lijn aan de binnenkant. Vervolgens zijn ze zwart gespoten.

de beste manier om een carbonbuit te zagen is met een ijzerzaagje.

Back