brushess gimbals

img1536266136.jpeg

img1536266146.jpeg

img1536266147.jpeg

morgen nog wat as jes draaien en dan schiet het lekker op en nog de voet plaat fresen en de strips voor het monteren van de camera as.

Zozo Heren, dat ziet er zeer top uit :)
Nu maar hopen op goede resultaten, maar dat komt vast goed.

@ Michel72,

Worden de Brushless motoren en de eindtrappen warm/heet ?
Of is dit nog goed te overzien ?

Verder kan ik je aanraden, om je hoekdelen van je Roll gedeelte te doen zoals Michel Pet het heeft zitten !
(zie laatste foto in bovenstaand bericht 421)
Het voordeel is dan, dat je de lengte zoveel als mogelijk kunt beperken.
Waardoor er minder massakracht op de Pitch motoras en andere delen komt te staan.
(alle beetjes helpen)

Ziet er inderdaad erg goed uit, maar ik ben vooral benieuwd naar de performance van de controller. Ik heb de mooiste gimbals al gezien, maar de controller fikte elke keer door op het moment dat er een redelijke camera inzat. Het s volgens mij niet voor niks dat er bijna alleen maar GoPro gimbals goed ziet werken. Maar... het ziet er in ieder geval erg goed uit! De techniek wordt straks de proof off the pudding.

Ik zou ook graag filmpjes willen zien met grotere camera's. Waar zijn ze?

Wat denk je... er is een reden waarom het internet nog niet volstaat met filmpjes met DSLR's en andere grote cams i.c.m. de brushless gimbal techniek. Het wil simpelweg nog niet (betaalbaar).....

Pyrdacor heeft ze inmiddels redelijk voor elkaar.. en kwa prijs is het bij hem ook wel te doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
gelukkig is dslr ook alweer een beetje achterhaald en zijn er genoeg lichtere camera's die ook uitstekend beeld geven zoals de sony rx100 of de gh3 van panasonic of de alom bekende nex5 van sony. Deze zouden wel moeten werken met de brushless gimbal. Maar waar zijn de filmpjes??

gelukkig is dslr ook alweer een beetje achterhaald en zijn er genoeg lichtere camera's die ook uitstekend beeld geven zoals de sony rx100 of de gh3 van panasonic of de alom bekende nex5 van sony. Deze zouden wel moeten werken met de brushless gimbal. Maar waar zijn de filmpjes??

Klopt wel wat je zegt hoor. Je ziet ook steeds minder fotografen die echt met een DSLR omhoog gaan. Waar het me om ging was het gewicht van een DSLR. De link van Klaas ziet er erg goed uit. Ben dan wel direct benieuwd naar de prijs die erbij hoort.. is er een linkje?

Klopt wel wat je zegt hoor. Je ziet ook steeds minder fotografen die echt met een DSLR omhoog gaan. Waar het me om ging was het gewicht van een DSLR. De link van Klaas ziet er erg goed uit. Ben dan wel direct benieuwd naar de prijs die erbij hoort.. is er een linkje?

Staan er al Rogier..:D

Pyrdacor heeft nu ook een 3 assige maar zoals ik lees zit hij nog op bepaalde onderdelen te wachten.

IMG_0449_zpsbd58ea4c.jpg

Het afstellen van de alex mos gimbal controler lijkt kinderspel met mijn gopro. Echter krijg ik de jitter er niet uit. Ik vraag mij af of het blijven experimenteren met de settings kan helpen om het gejitter uit het beeld te krijgen. Wat denken jullie? Of heeft het 1 niets met het ander te maken?

Staan er al Rogier..:D

Pyrdacor heeft nu ook een 3 assige maar zoals ik lees zit hij nog op bepaalde onderdelen te wachten.

IMG_0449_zpsbd58ea4c.jpg

Ik begrijp het niet helemaal. Er wordt gezegd dat de grote zware (dslr) camera's nog niet werken met de brushles gimbals maar nu zie ik foto's van deze apparaten? Werkt het nou wel of niet? Op het filmpje zag ik de 730. Dit is geen lichte camera en werkt dus blijkbaar. Hoe zit het nou?

Ik begrijp het niet helemaal. Er wordt gezegd dat de grote zware (dslr) camera's nog niet werken met de brushles gimbals maar nu zie ik foto's van deze apparaten? Werkt het nou wel of niet? Op het filmpje zag ik de 730. Dit is geen lichte camera en werkt dus blijkbaar. Hoe zit het nou?

Voor mij is het 1 van de eersten die ik zie... werkend... en niet doorgefikt. Vele mensen laten hun kunsten zien, maar als je ze vervolgens benaderd om meer info hoor ik vaak dat de controller inmiddels de geest heeft gegeven en is doorgefikt.... Iedereen wil natuurlijk laten zien dat ze het voor elkaar hebben. Helaas zijn het maar weinigen gegunt. Toch zijn er ook een aantal die het verkopen onder het mom van dat het werkt (niet suggererende dat dat bij de link van Klaas zo is overigens) maar dan blijkt het in de praktijk toch wel wat anders te zijn bij een windkracht 4 bijvoorbeeld....

Maar als het bij de ene wel werkt en bij de andere doorfikt dan is het een kwestie van afstellen. We werken allemaal met dezelfde controler.
Een goede tutorial over het afstellen van de controler zou heel welkom zijn.

Maar als het bij de ene wel werkt en bij de andere doorfikt dan is het een kwestie van afstellen. We werken allemaal met dezelfde controler.
Een goede tutorial over het afstellen van de controler zou heel welkom zijn.

Degene die het voor elkaar heeft zal die op dit moment niet delen. Er zit nog gewoon handel in om nu een goed werkende brushless setup te verkopen.

Back