Brushless 1/8 HPI Savage

@junkie rc


Standaard pinion: 20T
Spur: 44T

Wil je meer speed, minder wheelies, 47T spur (wel motor en esc temp in de gaten houden)
Ook kan je je punch control in je ESC iets verminderen, of de motor timing verlagen.
Wat voor lipo's rij je? 2x2s of 1x3s?

Groet,

Edwin

ik rij met 2x2s 5300mah met de standaard pinion en spur

ik zat te denken om wat pinions te bestellen , ook voor reserve , dus 20 /21/22 .

maar de flux bevalt me wel hoe hij is met de 20t en 44 spur , gewoon je gasvinger controleren , de wheelies vind ik wel gaaf om te doen .

de jumps gaan ook goed , wel een voordeel dat je mooi kunt corrigeren in de lucht , tov een hpi baja ;)
 
Edwin, uit nieuwsgierigheid. Waarom aanraden de spur te veranderen en niet de pinion?

Inderdaad,........ goeie vraag........

Ik denk nog in Nitro vertanding, mijn excuus.

Ik heb het vanavond een 47T spur geprobeerd, en mij is het NIET bevallen...

Ik zal eens een aantal pinions bestellen in verschillende maten.
 
zijn die fluxen wel een beetje geschikt om flink mee te jumpen ?
ik had na een aantal flinke sprongen 1 tandwiel in de gearbox gestript :-|

wellicht stond de slipperclutch te strak .

hoe los of strak hebben jullie hem staan ?

kosten vielen wel mee , het dubbele tandwiel (wat ook in de savage nitro zit )kost 7,20 E
 
De Savage is gemaakt om te jumpen ;).

Slipper volop aandraaien.

Als het de gear is die in de top case van je tranny zit die vervangen door harderened versie. Verder er voor zorgen dat je wielen niet te snel draaien als je neerkomt zodat de klap op de transmissie niet te groot is.
 
De Savage is gemaakt om te jumpen ;).

Slipper volop aandraaien.

Als het de gear is die in de top case van je tranny zit die vervangen door harderened versie. Verder er voor zorgen dat je wielen niet te snel draaien als je neerkomt zodat de klap op de transmissie niet te groot is.

Drag brake van de regelaar op 0 zetten, en gewoon gas los laten net voordat je neer komt met de auto. garantie dat je zo geen tandwielen sloopt. ;) (daarmee houdt ik ook m'n E-Revo heel bij het vele springwerk. Dan zal dat bij de flux 100% zeker goed moeten gaan. )
 
De Savage is gemaakt om te jumpen ;).

Slipper volop aandraaien.

Als het de gear is die in de top case van je tranny zit die vervangen door harderened versie. Verder er voor zorgen dat je wielen niet te snel draaien als je neerkomt zodat de klap op de transmissie niet te groot is.

idd de gear in de top case was gestript :-|, zo te fixen , maar had het tandwiel niet liggen , of eigenlijk wel , die zit nl ook in mijn nitro savage ss , maar die was al iets ingesleten , dus die laat ik erin zitten .

en daarom was ik ook verbaast dat hij bij de flux na 10 jumps al gestripped was , terwijl bij mijn nitro savage dat tandwiel er al jaren inzit .

Drag brake van de regelaar op 0 zetten, en gewoon gas los laten net voordat je neer komt met de auto. garantie dat je zo geen tandwielen sloopt. ;) (daarmee houdt ik ook m'n E-Revo heel bij het vele springwerk. Dan zal dat bij de flux 100% zeker goed moeten gaan. )

ik zit ook te denken om er een E -revo bij te kopen , ook erg mooie kar .
maar zijn die minder geschikt voor het jumpen dan ?

hier nog een filmpje van een paar weken terug , wij rijden voornamelijk met baja's , en hebben de flux en of andere kleinere karretjes er nu ook bij , just for fun :p ;)

ssaPvIvhDZ4[/media] - YouTube

wellicht zien jullie hier of ik iets fout doe betreft het jumpen met de flux ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nouja.. de Savage is meer gemaakt voor mensen die niet kunnen rijden. (de Amerikaanse markt gewoon. ) De Savage is wat sterker, maar de Revo rijdt een stuk strakker.
Met beide kun je gewoon goed springen. maar de Savage zal langer heel blijven als het vaak mis gaat. ;)
 
en de nitro is niet te vergelijken met de flux he.dat tandwiel moet je echt vervangen door de hd versie anders blijft hij strippen.
flux is wat sterker als de nitro en de krachten op de tandwielen is veel meer.
 
en de nitro is niet te vergelijken met de flux he.dat tandwiel moet je echt vervangen door de hd versie anders blijft hij strippen.
flux is wat sterker als de nitro en de krachten op de tandwielen is veel meer.


dat had ik wel door ja :shock:

de aandrijf assen zijn ook een stuk dikker tov de nitro versie .

bij welke nl shop hebben ze veel flux parts en sterkere pinions ? of moet ik uitwijken over zee ? :)
 
LiquidRC heeft volgens mij ook redelijk wat parts, maar is al lang geleden voor mij.

ps. ik rij nog altijd met de stock top gear in mijn Fluxzor rond ;)
 
mijne was ook nog niet kapot,heb hem uit voorzorg alleen vervangen toen ik toch spullen moest bestellen.
als je je slipper aandraaid is dat tandwile dat de eerste klappen krijgt en het is de zwakste om de rest te sparen.
 
Heel goede tutorial voor Flux eigenaars :xmas:

Savagejunky’s HPI Savage guide

Savagejunky’s HPI Savage guide 1/6 : Upgrades qlOeZqH0c50[/media] HPI Savage guide 1/6 : Upgrades - YouTube
Savagejunky’s HPI Savage guide 2/6 : Battery/Battery box
8tuUnFyKxik[/media] HPI Savage guide 2/6 : Battery/Battery box - YouTube
Savagejunky’s HPI Savage guide 3/6 : Motor/ESC
scG2GlGCMrc[/media] HPI Savage guide 3/6 : Motor/ESC - YouTube
Savagejunky’s HPI Savage guide 4/6 : Body/Shocks
cOrcRSSTdE0[/media] HPI Savage guide 4/6 : Body/Shocks - YouTube
Savagejunky’s HPI Savage guide 5/6 : Arms/Wheels/Bulkhead
P7rcWn1SEdE[/media] HPI Savage guide 5/6 : Arms/Wheels/Bulkhead - YouTube
Savagejunky’s HPI Savage guide 6/6 : Differential
EO5G5HDH090[/media] HPI Savage guide 6/6 : Differential - YouTube
Nice Jumps:
wapIo0KiVzY[/media] Huge Jump HPI Savage Flux Amazing Driving skills My first "Misty Front to Back" - YouTube
zzlr6U3NwB8[/media] Huge Jump HPI Savage Flux Amazing Driving skills ONE HAND 65ft+ Bashing - YouTube
Tips to protect your Flux:
Pynm-2MAmc4[/media] to prepare a HPI Savage Flux for Extreme bashing 4.1 - YouTube
All my videos:
Kanaal van SavageJunky - YouTube

Gelukkig nieuwjaar trouwens en veel plezier met het bekijken van de tutorials! :x-mas::thumbsup::proost:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een probleem met mijn savage flux, als ik gas vooruit geeft gaat de auto achteruit. zet ik het TH knopje anders, gaatie vol gas achteruit. met de trim is het niet anders te zetten. iemand een tip hoe ik dit op kan lossen (heb geen castle link tot beschikking)

buitenste 2 motordraden omdraaien heeft ook geen nut. dan heb ik hetzelfde probleem alleen gaat ie dan vooruit en niet stil te trimmen.:mad:
 
Heb laatst 't Alza racing 5T chassis binnen gekregen. De gearbox zit op precies dezelfde plek als de originele Savage 5T hem heeft. de dogbones zijn dan ook precies even lang.
Nu heb ik op m'n Savage ook Baja wielen gezet (had ja origineel 4x de voorwielen van een 5T. heeft nu een setje Bow Ties. met de smalle voorwielen en de brede achterwielen.
Alleen nu is het geheel uiteraard vrij log geworden.. weet niet of die 1515 het wel goed gaat trekken.. dus wil alvast opties gaan bekijken voor een andere motor.

Wil de MMM regelaar er in houden iig. Zat zelf te denken aan een 1717 oid.
Iemand hier misschien goede suggersties voor motor + passende mount?
 
Back
Top