Brushless 1/8 HPI Savage

Beter laad je de accu's in serie, dan worden alle cellen ook gebalanceerd, terwijl de lader als je parallel laat maar 2 cellen " ziet ".
Dan heb je dus zo'n kabeltje nodig voor de balanceerkabels:

Balancer verloopkabel Y-kabel 2*2s XH (female) naar 4s EHR (male)

En een serie laadkabel voor de stekkers die in de ESC gaan.
Zoiets dus, ze zijn er ook met andere stekkers, maar voor het idee:

Serie Y-kabel 2* EC3 (male) naar EC3 (female)

Als LiPo's zou ik gaan voor Turnigy of Gens Ace LiPo's, deze zijn allebei goed, en redelijk goedkoop.
Ik zou gaan voor een 5000mah of meer, met 40C.
Als je meer mah hebt, zou je in het aantal C's wat naar beneden kunnen, zoals een 5800mah, met 30 of 35C.
Maar dat ik ook afhankelijk van de maten, welke accu u neemt.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Heb zelf zo'n bordje: Dual charging board 2S - TRX2917 - Balancerboard en kabels - Toemen Modelbouw
Parallel kan ook en wat ruud zegt klopt niet helemaal. Het klopt dat de lader maar ingesteld wordt op 2S, maar zodra de cellen parallel staan is de spanning over elk parallel gezette cel hetzelfde (veel preciezer dan een lader ooit kan balanceren)

Voorbeeld: 2 bakken met water die verbonden zijn met een slangetje. Als je in 1 bak zout gegooid wordt zit er na een tijde evenveel opgelost zout in bak 1 als in bak 2 (dit heet diffusie, hoge concentratie deeltjes verplaatsen zich naar het gebied die een lager concentratie aan die specifieke deeltjes bezit)

Vraag me af of dat zo helemaal op gaat.. persoonlijk ben ik iig geen fan van accu's parallel laden. je hebt dan namelijk geen beeld van elke cel apart, alleen een 'gemiddelde' van de cellen die parallel staan.
Maargoed, heb zelf voor het opladen van meerdere accu's gewoon een quad ladertje gekocht, zijn gewoon 4 laders in 1 behuizing. leek me de beste oplossing.

Bedankt voor de reacties.

Hier heb ik inderdaad wat aan ga weer eens bestellen kon die kebeltjes voor de balancer dus nergens vinden. Ga een kijken op HK voor een setje turnigy lipo's. Tot alles weer binnen is laad ik de accu's wel apart op.

ga van het weekend testen of alles werkt. ik zal dan ook wel weer wat foto's uploaden.

Er is in ieder geval weinig terug te zien van mijn originele savage.21:D.

Hij ziet er nu veel vetter uit. Alleen een keer kijken of mijn veren nog afdoende zijn want de wagen is nu wel zwaarder. Anders maar eens gaan zoeken naar een set om te upgraden (zijn nu nog stock maar beginnen wel een beetje te lekken)

edit:
Holy crap dat ding rijd nu als een gek. zoveel power heeft ie nog nooit gehad. Kwam met nitro niet eens in de buurt. Maar eens een groot open terrein gaan zoeken in de buurt van Eindhoven.

Laatst bewerkt:
Eergisteren voor het eerst met een savage gereden nadat ik deze over gekocht heb van een goeie vriend van mij.

Is van origine een Savage X maar nu dus omgebouwd naar een Savage flux.
Vriend van me had het conversie setje gekocht maar nooit aan toe gekomen om er een motor/esc setje voor te kopen.

Afgelopen zaterdag met hem de motor/esc combi, ontvanger en 1 servo uit mijn revo gesloopt en in de Savage gezet en hem maar eens een klein stukje geprobeert op een kleine speel plaats achter mijn huis.

1ste impressie, wat een beest is de savage zeg :D

ook wat fotos gemaakt en filmpjes waaronder deze faal van de week :P
aHmaUeoDmKc[/media] jump! - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm veel verschil tussen run een en twee

:confused: de eerste run was het een beest backflips en wheelies alom.

Lipo's weer geladen voor tweede run en niks geen wheelie en backflip meer. Ook top lijkt lager en acceleratie minder.
Slipper clutch al weer iets vaster gezet en verder niets kunnen vinden. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

ps de pinion en het spur werden gloeiend heet. de rook kwam er vanaf. Nu was het ook wel warm gister, maar hoort dit?

nee, de spur en pinion horen gewoon koel te blijven.
Ik denk dat je slipperclutch idd los gelopen is. en denk dat die nu blijft slippen.

Eerst maar eens proberen die strak aan te halen, en dan kijken of het wel weer goed werkt. (ook even controleren of het pinion nog goed vast zit op de motor as. )

De pinion zit nog goed vast. Maar op de een of andere manier werd die wel gloeiend heet. Zou dat op te lossen zijn met iets ruimere gearmesh?
Ik heb er nu ongeveer een dubbel a4 tussen zitten.

Je pinion wordt miss warm omdat je slipperclutch warm wordt.
Gewoon helemaal aandraaien en dan 1/8 tot 1/4 los halen.

ps. dat uit je filmpje kan je Savy makkelijk aan, zo zal die nooit kapot gaan ;-)

Goedenavond, ik wil graag een savage flux aanschaffen tweedehands, nu zit ik alleen met een dilemma, is het verschil tussen een flux 2200 en flux 2350 groot of zal ik me met beide prima vermaken?

Goedenavond, ik wil graag een savage flux aanschaffen tweedehands, nu zit ik alleen met een dilemma, is het verschil tussen een flux 2200 en flux 2350 groot of zal ik me met beide prima vermaken?
2350 is de iets minder sterke motor en esc (max 4s)
de 2200 kan tot 6S.

Ik zou persoonlijk het extra kleine beetje uitgeven aan een 2200.

2350 is een rebranded Q based en de 2200 een rebranded castle.

Ik had namelijk een aantal Posts gelezen waarin mensen zeiden dat 6s wat veel was en dat ze daarom alleen op 4s reden. Daar dacht ik dat deze versie misschien voldoende zou zijn. Op motor esc en ontvanger ma zijn ze wel identiek?

hoe harder je gaat hoe sneller dingen stuk gaan, ik rij zelf ook nooit op 6s.
Die 2200 blijft wel cooler dan de 2350 op 4s.

Enige echte verschil tussen de 2 is de electronica, de 2350 komt standaard met een 27mhz setje en de 2200 versie met een 2,4ghz setje of dat verschil er nog steeds is weet ik niet.

2350 is een rebranded Q based en de 2200 een rebranded castle.

De Q-Base is een Mamba Max Pro regelaar, en de Blur ESC die in de HP zit is een Mamba Monster v3 regelaar. zijn dus beide Castle Creations regelaars, en kunnen beide 6s Lipo aan. (de regelaar iig)
Qua motor, de 2350kv motor is op zich ruim voldoende voor een Savage Flux, maar als je 2e hands koopt, moet er uiteraard wel een prijsverschil in zitten. de 2200kv motor zal op 4s idd iets koeler lopen. (maargoed, de meeste mensen vertanden deze dan zwaarder, waardoor de temperaturen vaak wel aardig gelijk blijven.

iig zouden beide een goede keus zijn. :)

De Q-Base is een Mamba Max Pro regelaar, en de Blur ESC die in de HP zit is een Mamba Monster v3 regelaar. zijn dus beide Castle Creations regelaars, en kunnen beide 6s Lipo aan. (de regelaar iig)
Qua motor, de 2350kv motor is op zich ruim voldoende voor een Savage Flux, maar als je 2e hands koopt, moet er uiteraard wel een prijsverschil in zitten. de 2200kv motor zal op 4s idd iets koeler lopen. (maargoed, de meeste mensen vertanden deze dan zwaarder, waardoor de temperaturen vaak wel aardig gelijk blijven.

iig zouden beide een goede keus zijn. :)
Kijk, weer wat geleerd :D

Niet een v2 trouwens? enige verschil met de v3 is dat hij waterproof is?

De waterproof is de MMM2, of V4.
De V3 is een verbeterde/geupdate versie van de V1 en V2, omdat daar nog al wat problemen mee waren.
Dus de V3 is niet waterproof

Ik heb de originele q-base besteld en er op zitten bij mij stond in de handleiding dat ie max op 4s kon?

mijn savage rijdt nog steeds niet zoals die de eerste run deed. heb de slipperclutch ongeveer 1/4 los. Hij rijdt een langzamere top en hij trekt met wegrijden ook niet meer op achterwielen. ga vanavond even proberen om electronica opnieuw te calibreren misschien heeft ie geen max gas meer?

En mijn spur en pinion worden nog steeds zo heet dat de rook eraf komt. kan niet goed zijn maar zou niet weten waar dat aan ligt.

Ik heb de originele q-base besteld en er op zitten bij mij stond in de handleiding dat ie max op 4s kon?

mijn savage rijdt nog steeds niet zoals die de eerste run deed. heb de slipperclutch ongeveer 1/4 los. Hij rijdt een langzamere top en hij trekt met wegrijden ook niet meer op achterwielen. ga vanavond even proberen om electronica opnieuw te calibreren misschien heeft ie geen max gas meer?

En mijn spur en pinion worden nog steeds zo heet dat de rook eraf komt. kan niet goed zijn maar zou niet weten waar dat aan ligt.

Draai de slipper helemaal vast. Maak er anders eens een filmpje van. Als je slipper en pinion zo warm worden zou ik er niet mee rijden. Als t al rookt zijn je slipperpads waarschijnlijk al verbrand en moet je ze vervangen.

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Back