Brushless 1/8 HPI Savage

Weet iemand al het gewicht van De Savage Flux, zonder of met elektronika?

Hij gaat trouwens ongeveer 650 euro kosten voor de geintresseerden..
 
Weet iemand al het gewicht van De Savage Flux, zonder of met elektronika?

Hij gaat trouwens ongeveer 650 euro kosten voor de geintresseerden..

Lol, da's wel veel de e-revo (omgerekend van op towerhobbies) kost maar 530 euro maar dan zit je wel nog met verzend en importkosten. en kom je uit op een 730 euro :(
 
De zgn "omrekening" van Byte klopt wel aardig hoor, kijk bijvoorbeeld eens naar de prijzen van de gewone E-Revo (2Brother RC 459,-- / Towerhobbies 445,--).

De keuze tussen Savage Flux en E-Revo BL is wel heel moeilijk !! De E-Revo lijkt stabieler (in ieder geval breder), de waterdichte elektronica is een echte plus, en de 2,4 Ghz zender is ook een pluspunt.

De Savage vind ik er echt top uit zien !! Door zijn vele (grote nitro) broers zijn er volop upgrade parts beschikbaar, welke ook toepasbaar zijn op de Flux. De evolutie van de Savage (familie) zal nooit stoppen, vette plus !!

Door het geringe prijsverschil (ca 35,--) denk ik dat je met de E-Revo met de waterdichte elektonica en 2,4GHZ zender toch het meest Value for Money krijgt.
 
volgens mij is de electronica op de servo's na, niet waterbestendig, aangezien hetzelfde mamba setje ook in de flux zit, en BL setjes niet echt bekend staan om hun waterdichtheid, om van de toegepaste lipo's nog maar te zwijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@BZB
BL set is niet waterdicht, maar de rest wel;)

Zoals:
*Aandrijfassen
*Lagers
*Diff's
*Servo's
*Ontvanger(box)
Enz enz

waterdichte aandrijfassen hahaha

Die aandrijfassen zijn echt niks waard. De rubbers scheuren heel snel als je op paden rijd waar schelpen op zijn gestrooid of gravel als ondergrond, komt er vuil in en je bent de pineut. De revo valt inderdaad niet zo heel snel om. Komt omdat de revo geen 100% echte MT is maar meer een hybride achtig ding in mijn ogen toen ik de revo had.

Het chassis ziet er wel erg mooi uit! Ook hoe de accu's zijn opgeborgen in het chassis is goed over na gedacht. Het is leuk dat er een 2.4 ghz zender bij zit (moeten meer merken doen [hpi]) maar dan nog gebruik ik altijd me eigen zender. Dus dat is een bij zaak.


Het beste is gewoon allebij kopen hahaha

Nee als ik zou moeten kiezen zou ik de savage nemen...
 
Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de twee aangezien de savage waarschijnlijk een sterkere aandrijflijn heeft. Want wat ik lees over de e-revo's aandrijflijn is dat hij niet echt bestand is tegen een neu 1515 1Y op 6s lipo. Maar er gaan blijkbaar wel andere aandrijfassen in zitten, dus als die het beter houden ga ik wel voor de e-revo
 
Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de twee aangezien de savage waarschijnlijk een sterkere aandrijflijn heeft. Want wat ik lees over de e-revo's aandrijflijn is dat hij niet echt bestand is tegen een neu 1515 1Y op 6s lipo. Maar er gaan blijkbaar wel andere aandrijfassen in zitten, dus als die het beter houden ga ik wel voor de e-revo

volgens mij zijn de aandrijfassen van de revo wel sterk genoeg. het zijn de diffs die het moeilijk krijgen. je kan de diffs wel upgraden: RC-Monster: Revo Hybrid diff/case V2, RC Monster Products of je kan proberen de diffs van de losi lst2 in te passen: LST diff in a revo... - RC-Monster Forums
 
de kunststoffen midden assen. (dus niet naar de wielen, maar van het midden diff naar de voor en achter diffs van de Revo (en E-Maxx) zijn niet bestand tegen het geweld van een zware BL motor. m'n vaders E-Maxx heeft die assen nu bijna kapot. (die oogjes van de kruiskoppelingen zijn helemaal naar een kant getrokken)
 
Beste Forumleden,

Ik heb vanavond weer heel wat gelezen op diverse amerikaanse RC forums over de E-Revo BL en de Savage Flux ... Mbt de E-Revo toch heel veel klachten over de aandrijflijn, welke niet bestand is tegen de krachten van BL, en over de hoge kosten om dit geheel te verhelpen. Over de aandrijflijn van de E-savage Flux zijn de berichten/meningen toch zeer duidelijk positiever.

Ook lees je veelvuldig dat de beide auto's eigenlijk niet zijn te vergelijken, de volgende algemene beschrijvingen van beide auto's worden genoemd:

1) De Savage Flux (broertje van nitro Savage X) is een echte monstertruck, gemaakt voor het ruige jump- en bashwerk, met een zeer stevig (bewezen) chassis. Maar minder stabiliteit in de bochten bij racen.
2) De E-Revo lijkt meer op een truggy als een monstertruck en heeft een technisch hoogwaardig chassis. De Revo is een meer all-round truck, welke op alle gebieden goed presteerd maar toch met meest is ingericht op racen.

Mijn vraag aan Savage en revo rijders is of zij het eens zijn met het bovenstaande ?

Aangezien ik van mening aan het veranderen ben, ik dacht in eerste instantie aan de E-Revo BL om mijn wagenpark meet uit te breiden, maar denk dat ik nu wel een Savage wil, ben ik ook geinteresseerd in (race- / jump- / bash) ervaringen met de Savage. Met name op racegebied en snel bochtenwerk (kantelen van de auto) heb ik nog mijn twijfels :|
 
Voor de aardigheid even gekeken wat de reactie's tot nu toe zijn:

E-Revo (7): Caretaker/off-road racer/thibaultvdb/rallyking/ikmafkees/marinj/Joram

E-Savage (6): Drkdgglr/Byte/mex101/mcsavage/haastnooit/bram

zwevend: klamath ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik moest kiezen zou ik denkt ik voor de savage gaan. Ik vindt hem persoonlijk mooier dan de E-revo. Als ik mijn geld niet had uitgegeven aan de firestorm had ik de Savage gekocht.

mvg Bram
 
mooie analyse. dat is ook wat ik lees ook de forums.
de savage is een echte monstertruck, de e-revo is meer een racetruck.

mijn voorkeur is dan ook... de losi muggy of lst2 omgebouwd naar brushless! de aandrijflijn is supersterk en het zijn hele makkelijke auto's om aan te werken. onderdelen zijn via ebay vrij goedkoop te krijgen.

maar als het gaat tussen de savage en de e-revo: beide zijn te upgraden. de e-revo met betere diffs en de savage met een betere wegligging(verbreden met flm draagarmen of savage xl onderdelen). aangezien ik de wegligging minder belangrijk vind, zou ik toch voor de savage gaan.
 
1) De Savage Flux (broertje van nitro Savage X) is een echte monstertruck, gemaakt voor het ruige jump- en bashwerk, met een zeer stevig (bewezen) chassis. Maar minder stabiliteit in de bochten bij racen.
2) De E-Revo lijkt meer op een truggy als een monstertruck en heeft een technisch hoogwaardig chassis. De Revo is een meer all-round truck, welke op alle gebieden goed presteerd maar toch met meest is ingericht op racen.

Mijn vraag aan Savage en revo rijders is of zij het eens zijn met het bovenstaande ?

Volgens mij klopt dit inderdaad, heb zelf nu ook de E-Revo in mijn wagenpark staan, vandaag eens proefrijden (gewoon borstel):)
 
@ drkdgglr: Het verbeteren van de Revo diffs is naar mijn idee best een kostbare zaak. Ik heb alu diffcase gezien als optionpart, die is al $150,--, dan nog tandwielen en dan nog eens keer 2. Totaal gaat deze (noodzakelijke?) upgrade dus zeker een paar honderd euro kosten :(.

Als tweede kritische punt van schadegevoeligheid worden denk ik de rockers het meest genoemd. Iemand hier ervaring mee ?

Ik heb me nog niet verdiept in prijzen van Savage option parts, dus ik heb geen idee wat een Savage upgrade met bredere draagarmen (andere shocks ook nodig ??) zou gaan kosten.

@ Off-road racer: Ik ben benieuwd naar je ervaringen, have fun :p
 
Op de beide sites van HPI en Traxxas heb ik (denk ik ) wat nieuwe info gelezen.

HPI: de afmetingen van de Savage en wat partnummers van diverse onderdelen (kijk in de Savage Line-up)
Traxxas: de partslist voor de E-Revo BL (tabblad partslist / pdf file)
 
Back
Top