Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Nieuw bij PK Racing !! Uit voorraad leverbaar HPI Savage Flux Eur 775,-- :shock:
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik had het ook gezien, asociale prijs :p

    Voor de geinteresseerde : KLIKKERDEKLIK

    EDIT: Voor andere die het nog niet wisten (heb niet de moeite genomen dit hele topic door te lezen) MMM (Mamba Monster Max) van CC (Castle Creations) is, alleen met een andere sticker.

    Deze combo zal dus ook in de nieuwe Traxxas E-Revo Brushless Edition worden gebruikt die 16 feb in America wordt 'gelaunched'. Half maart moet die auto in Nederland verkrijgbaar zijn. Ben benieuwd naar de eerste vergelijkingstest tussen deze twee monsters!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Wat een geld zeg:(..De Traxxas zou ook wel die richting op gaan..
    En je kan er niet eens fatsoenlijk mee rijden,overpowerd..
     
  4. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    en dan heb je nog niet eens je accu's ...
     
  5. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik ben super blij dat Pk hem heeft, heb alle onderdelen van savage flux gearbox besteld wat ik nodig heb voor mijn FLM savage:)

    Greetz,
    Joram
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Hey Joram, ik las het net in de shoutbox bij RC-J ja :) doe je goed !!

    De Traxxas is de pre-orderen van 675 tot 700 euro, dus toch weer een tikkie goedkoper. natuurlijk komen daar weer twee accu's bij en een goede computerlader, het liefst nog een duo. Tja goedkoop wordt het in ieder geval niet.
     
  7. MeX101

    MeX101 Guest

    Nee dan ben je 1 rug kwijt en dan nog heb je een zender van lik me vessie
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    mja
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2009
  9. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Niemand die deze wagen al heeft en zijn of haar ervaring wil posten ?
     
  10. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    eerste upgrade is al onderweg. wielbasis verlengd naar 448mm...
    GC Machine Online
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Standaard is die 345 toch?

    Nja, in plaats van hem langer te maken hadden ze hem beter breder kunnen maken zodat hij niet zo snel kantelt of is dit ook gebeurd?
     
  12. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Daar zijn ook setjes voor (FLM) of je vebreed hem met onderdelen van de Savage XL.
     
  13. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ahh ok. Vraag me wel af waarom HPI dat niet standaard doet, ze zullen zelf toch ook wel weten dat de handling standard te wensen laat ...
     
  14. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    De Savage is een MT. Handling is daarbij minder belangrijk.
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    jup... langzaam draaien, dan weer gas er op om rechtdoor over de volgende jump te gaan. :)
     
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Het is inderdaad minder belangrijk dan bij bv een truggy.

    Maar een bredere Savage = betere wegligging, zo simpel is het. Waarom niet die 1 of 2 cm erbij gedaan, vind het een beetje raar.

    Ik twijfel tussen de ERBE en de FLUX. Als de FLUX beter wegligging had was dat mijn keuze geweest maar dat is dus een punt voor mij wat mij tegenhoud.
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    waarschijnlijk omdat ze nu de aandrijfassen van de Savage die ze het meest hadden kunnen gebruiken. als ze hem dan 2cm breder maken, moeten ze de aandrijftein ook aanpassen, wat hpi dan weer extra geld zou kosten.
    teminste, lijkt mij een verklaring.
     
  18. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Beide auto's zullen aanpassingen nodig hebben om ze helemaal naar je zin te maken.
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Klamath, daar heb ik ook over na gedacht. Heb helaas geen inzicht in hun kostenstructuur/opbouw van de wagen, maar het leek me een goede kans voor hun om hun grootste nadeel (in mijn ogen) weg te halen.

    Het gaat mij erom dat ik een auto koop waar ik standaard al goed mee uit de voeten kan. Voor 700eu verwacht ik namelijk een auto die wel wat kan hebben :). Helaas is het HPI Forum zo goed als uitgestorven, op het Traxxas forum lees ik heel veel verhalen van mensen die hun ERBE compleet verbouwen.

    Agja, eerst nog maar wat tijd met mijn Rustler doorbrengen om te kijken of ik racen of bashen leuker vind, tot die tijd maar gewoon de langskomende filmpjes en topic lezen :)
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ze hadden een dikke anti roll bar er op kunnen zetten (of stabilizer/swaybar, of hoe men het ook wil noemen.) als je een Savage Flux koopt verbouw je hem ook wel redelijk denk ik. (origineel laten is ook zo saai. :p )
     

Deel Deze Pagina