Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Nou, ik heb inmiddels proefgereden, Man, wat een wegligging, je kan altijd (zelfs op de weg) vol insturen en de auto volgt precies zijn weg:D

    Rijdt erg mooi, er zit bij de auto een pakket geleverd waardoor je hem even hoog kan zetten als een Monstertruck (10 cm bodemspelling):D
    En die aandrijflijn, die kan wel wat hebben, zolang je er maar gewoon mee omgaat..

    De mensen waarbij dit allemaal kapot gaat zijn van die mensen die hem eerst voluit naar achteren rijden en dan ineens vol naar voren, dat vind geen een aandrijflijn leuk;)
     
  2. thibaultvdb

    thibaultvdb

    Lid geworden:
    4 feb 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Neerijse, België
    Of die mensen gebruiken een brushless, en het ging erover dat de e-revo aandrijflijn geen mamba monster op 6s lipo aankan en dat de nieuwe brushless e-revo een aangepaste aandrijflijn ging hebben ;)
     
  3. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    Op de site van HPI hebben ze het over 2 of 3s Lipo's of 16 cell nimh , zou je er dan gewoon een 6s lipo in kunnen hangen ?

    En de savage is heel simpel te verlagen , met een stukje nitro slang in de schokbreker , waardoor ie echt een heel stuk stabieler in de bochten word ;)

    SICK HOBBIES
     
  4. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
  5. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Is best een postitief review :worship: !! Ik vroeg mij nog af of de chassisplaten van de Savage XL ook voor de Flux te gebruiken zijn ? Iemand een idee / mening ? Denk dat ik de edit functie maar ga gebruiken voor een bericht of 10 geleden :yes:!!
     
  6. MeX101

    MeX101 Guest

    Is best wel? Ze vinden het een super ding!

    Normaal heb ik het niet zo op van kant en klaar gespoten kappen (hun kennelijk ook niet) maar ze vinden deze wel erg mooi ^^... Ben benieuwd.

    ^^
     
  7. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Heet hij nou nog de gebruikelijke 2 of zelfs 3 versnellingsbak ?
    zal wel moeten denk ik anders zou hij nooit zo snel zijn.
     
  8. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Nee, hij heeft één versnelling. Brushless motoren hebben zoveel koppel direct ter beschikking dat ze geen versnellingen nodig hebben (itt tot nitro motoren die eerst op toeren moeten komen).
     
  9. stephan_eggy

    stephan_eggy

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Kinderdijk
    Heb zelf nu al een tijdje een e-revo en bij gebrek aan brushless motoren heb ik toendertijd een een Novak HV Pro setje gekocht de 6.5 versie. Ik rijd op 2x 2s dus 4s lipo totaal 5000mah.

    De truck heeft met dit setje al best veel power, trekt wheelies bij de vleet. Ik heb nu denk ik zo'n 40~50 keer gereden, altijd op zand/grond/modder en soms op asvalt. Ik heb nog nooit problemen met de aandrijflijn gehad.

    De enige 2 schades die ik tot nu toe heb gehad zijn de voorste houders van de wielen (de onderste zwarte plastic ophangingen).
    1 keer tegen een stalen poot van een vuilnisbak gereden en 1 keer tegen een baksteen die in de modder lag :) .

    De truck is extreem wendbaar en bij hoge snelheid kun je gerust alle bochten maken, ook met springen is de erevo lekker stabiel en ik land hem bijna altijd wel op de wielen.

    Edit: Het enige wat nu aan vervanging toe is zijn de shocks, deze zijn van fabriek af al niet de allerbeste...
    Ik ben nog op zoek naar goede vervangers.
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    check de middelste aandrijf as die naar achteren gaat. (dus, vanuit de center gearbox naar het achterste diff. ) deze is mij m'n vaders E-Maxx zo onderhand redelijk getordeerd. (zit een Novak 4.5T setje in, op 4S lipos ) dit is het enige swakke punt in de aandrijftrein, en dit is simpel te verhelpen door de metalen aandrijfassen van traxxas (bijvoorbeeld) te kopen. :)
     
  11. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Mja, dat ligt natuurlijk ook aan de rijder, de een is natuurlijk voorzichtiger als de ander;)
     
  12. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Beide lijken me wereldbakken,maar om er nu 2 aan te schaffen:rolleyes:
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    neen, die motor trekt de standaard kunststof assen kapot, weinig met de rijder te maken. ;) (veel voorzichtiger dan m'n vader heb je ze niet)
     
  14. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik heb de inhoud van de versnellingsbak gezien van de savage flux, nogal budget oplossing.

    [​IMG]

    Ze hebben niet veel aan de versnellingsbak veranderd. Er is geen koppeling meer maar ze houden gewoon de dubbele tandwielen, er is er dan wel 1 verdwenen omdat je geen 2-speed hebt maar het had ook anders opgelost kunnen worden...Lijkt net alsof ze in tijdnood kwamen:p

    Ik ben zelf een gewone savage x aan het ombouwen naar BL en dat is toch beter in mijn ogen. Ik gebruik gewoon de 2-versnellingsbak met Delrin tandwielen, onverwoestbaar en toch schakelen:D

    Ook hadden ze de savage wel langer mogen maken, FLM BL chassis is ook verlengd en dat maakt de wegligging veel beter!

    Ik zou dus niet voor de Savage Flux kiezen, maar voor de E-revo:)

    Greetz,
    Joram
     
  15. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Hoe universeler ze het houden,hoe lager de produktiekosten,en makkelijker wij het kunnen uitwisselen,en aan onderdelen kunnen komen..
     
  16. MeX101

    MeX101 Guest

    En dan de prijs ><

    £525.00
    $640.00
     
  17. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Agree.

    Ziet er misschien beetje haastig uit, maar, het is goedkoper voor de verkoper (HPI) en de kopers (wij).
    Ik baal zelf van de versnellingsbak van mijn Losi LST die ik om ga bouwen naar brushless. Veel te ingewikkeld, ik ga ook zoveel mogelijk zooi uit die versnellingsbak halen...


    Prijs was trouwens al lang bekend?
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik zou voor de E-Revo gaan. Helaas is die in NL pas half maart ofzo beschikbaar...
     
  19. thibaultvdb

    thibaultvdb

    Lid geworden:
    4 feb 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Neerijse, België
    Is de savage flux hier al beschikbaar?
    Ik denk dat ik toch een savage ga kopen omdat ik denk dat die toch wel een stukje sterker is dan de e-revo.
     
  20. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Savage Flux is nog niet beschikbaar, ze worden nu pas sloom in Amerika geleverd, dus duurt nog wel even voordat die hier leverbaar is;)

    Greetz,
    Joram
     

Deel Deze Pagina