Brushless 1/8 HPI Savage

gister was ik ff onroad gaan rijden met een maat van me met een erbe,die heeft er een savox in gezet en damn wat een verschil.kom ik aan met de savage die niet eens de wielen kan draaien als hij stil staat:(.ook was de servo saver los getrild dus was het ff helemaal zat dat stuurgedrag van de flux.

hier nog even een paar foto's van de flux in "steet mode"
167.jpg

165.jpg

het verschil tussen gewoon en street mode
160.jpg

vind ik altijd mooi om te zien zo

rijd hij niet het best op de straat zoals hij staat op de onderste foto? zo een beetje met de poep de lucht in?:D

bij die amerikaanse drag autos doen ze dat ook, ze dan dat niet zoor niets zeker?

Dan is er vast iets aan de hand met jouw ds1015.

ik heb m op stuur van mijn nitro savage 7kilo zwaar en 40 series. Heeft de ds1015 geheel geen last van..

Verschillen doet het zeker ;)

Caretaker, op wat voor een ondergrond? Ik zal het binnenkort nog eens testen, heb nu vier DS1015's dus zal eens wisselen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nard, hij stuurt stilstaand op zand en op asfalt.. Gras zal ik ook nog eens proberen..

Wat gebruik je voor accu voor je servo?
Ik gebruik zelf een LiFe pack op mijn savage.. misschien dat die net genoeg power geeft om ze te draaien?

iemand die me kan helpen hoeveel amperes die esc's (blur en mamba's) leveren aan je servo? blijkbaar heeft mijn bigscale servo minimum 800mah nodig maar geeft zo'n esc zoveel stroom?

anders moet ik er blijkbaar een extra batterij aan verbinden die voldoende amperes levert.

Iemand een tip voor de tandwielverhouding voor de volgende setting`s:
XL-chassis
Spoorverbreders
4S of 6S
Terrapins of Phaltline`s

Ben een beetje huiverig geworden omdat ik al 3 ESC stuk gehad heb in de Flux. Ik heb diverse pinion`s en spurs liggen dus hoor graag wat tips. Wellicht is er een overzicht/link waarbij rijders een uitgangspunt hebben(bedoel ik niet het standaard overzichtje)?

18T pinion zou ik met beginnen en temps goed in de gaten houden en verder experimenteren.

Heb doorgaans 20T, maar laatst Terra Pins erop gezet en de set-up werd merkbaar en sneller warmer. Dus terug gegaan naar 18T en dat is goed.

@ Nard Cox: Welke temps heb jij? Of beter gezegt hou je in de gaten?

Vandaag weer eens lekekr kunnen rijden.
In de tussentijd dat ik zat te wachten op mijn nieuwe ESC heb ik een Savox SC-1257TG servo gemonteerd om de Flux beter de hoek om te laten gaan. Met de standaard servo ben ik daar namelijk niet zo over te spreken namelijk.
Nu het volgende: Wanneer ik de wielen onbelast heb gaat de stuurservo super snel heen en weer. Zodra ik de auto op de straat zet komt er bijna geen beweging in. Dit is denk hetzelfde probleem als bij pieterVDs. Tips?

Nu zie ik op Ebay (klik) een UBEC systeem staan, zal dit het probleem oplossen?

Laatst bewerkt:
Back