Brushless 1/8 HPI Savage

Popeye420, dit is het Savage Flux topic dus echt relevante informatie is het niet. Naast dit, stock versus stock is de handling van de E-Revo een stuk beter dan de Savage. Zet je de E-Revo echter tegen een A-merk truggy dan lijkt de handling helemaal nergens op ;)

:yes::yes::yes: Daarom snap ik dus niet waarom zoveel mensen die revo aan prijzen. Ik heb zelf ook 1, door al die revo enthosiatellingen :P

Ik ben zeer benieuwd of dat klopt, zal wel hoor maar zodra ik mijn savage flux hp heb kan ik vertellen of het echt veel verschil is met een erevo.
Mijn revo had wel een swaybar maar die ga ik ook meteen op de flux zetten.

kan iedereen je nu ook al vertellen hoor ,wat denk je zelf dat betere handeling heeft monster truck of (truggy)e-revo.ook al zit er een swaybar op het blijft een hoog en instabiel gevaarte.
ik heb een xl ervan gemaakt dus 5cm langer en 3cm breder en dan nog is het moeilijk om een beetje alles op 4 wielen te houden.

5cm maar ?
Wen vertelde me net 10 cm.
Achjah de handling is een stuk beter geworden met de xl conversie en de swaybar.
Bijna niet meer omrollen en bijna volga door de bochten.
Zelfs nog backflips op 5s.

Ik vind hem leuker om te rijden dan de revo

Ik schreef ook al het zal ook wel kloppen. Maar altijd leuk om zelf de ervaring ook te hebben. Ik ga eerst helemaal stock rijden en daarna de hop ups er onder plaatsen.

tipje voor de eerste hopup.andere achter hubs,de standaard zitten met turnbuckles vast en breken nog al snel .en hier zie je ook gelijk hoeveel breder hij word met xl assen.
IMG_0811.jpg

Daar had wen net een lager in kappot.
Had hem ook van alu maar de buitenste ring van de kappote lager wou er niet meer uit .
Dus na 5 min was het rijden al weer afgelopen

kan ja ,de lagers gingen er bij mij ook strak in .alleen toen ik deze hubs monteerde heb ik gelijk alle lagers vervangen door een set betere.

Nee ik heb de flm conversie. Ik zei 10cm uit mijn hoofd. Was meer een gok met mijn ogen. Het zal dan 5cm zijn, lijkt op meer...

Die verbreders wil ik misschien ook halen, maar rij nu op halve offset velgen, ben bang dat die dan te breed wordt en niet meer stuurt.

dan gaat je savage zeker ook 120 ?:D
Alle gekheid,maar die verbreders werken echt goed.
en niet een hele dure upgrade.

ps: welke servo heb je?

Laatst bewerkt:
dan gaat je savage zeker ook 120 ?:D
Alle gekheid,maar die verbreders werken echt goed.
en niet een hele dure upgrade.

ps: welke servo heb je?

Nee 160!!!!
Heb nog de standaart erin, die begint volgens mij een beetje te begeven. Wil denk ik savox gaan kopen binnenkort. Gezien die van Hitec die nu hier tekoop staat een beetje te duur is. Savox =20kg op 6v en hitec 36kg. Vraag me wel af of ik die extra 16kg zal merken tijdens rijden.
Welke heb jij zelf erin dan?
Op 0 offset velgen zal die verbreders goed zijn, maar een halve offset velgen en nog verbreders?? hmmm... Iemand ervaring mee?

patrick geloof ik, ik rij zelf ook met die 20kg servo van savox, en als je rijdt merk je t sowieso niet. oh en ik rij revo, m'n oude savage flux had ik een vortex 25kg servo erin.
wat zou het uitmaken die extra 1,5cm per kant, behalve dat je erg stabiel wordt, beetje verlagen dmv feul tube mod en je kan de revo achterna qua stabiliteit.

patrick is nu iets smaller als mn revo met half offset, als hij zn half offset eronder doet is hij weer breder( en langer )

ik heb er een ace ds1015 inzitten ,werkt super lekker snel en als de wagen stilstaat kan je de wielen nog laten sturen,wat met de standaard servo niet lukt.
hier het verschil,revo met half offset en de savage met xl verbreders.verschil is nihil.
IMG_2879.jpg

Laatst bewerkt:
patrick geloof ik, ik rij zelf ook met die 20kg servo van savox, en als je rijdt merk je t sowieso niet. oh en ik rij revo, m'n oude savage flux had ik een vortex 25kg servo erin.
wat zou het uitmaken die extra 1,5cm per kant, behalve dat je erg stabiel wordt, beetje verlagen dmv feul tube mod en je kan de revo achterna qua stabiliteit.

patrick is nu iets smaller als mn revo met half offset, als hij zn half offset eronder doet is hij weer breder( en langer )

Stuurt die nog goed met verbreders en offset velgen dan? Ik heb 2x 15kg servos van hitec in mijn revo, die stuurt wel goed. Als je met 1x 20kg servo al goed kan sturen in je revo, dan zal het bij de savage ook wel goed gaan.
Shocks ben ik nog aan het twijfelen, ik heb nu nog stocks erop. Misschien wil ik die big bores van innovative nemen of losi xxl shocks, maar ik heb ook gelezen dat mensen met baja voor shocks en gele veren rijden, die zijn wat langer, dus nog meer fuel tube nodig. :P Ik vind de rij hoogte van een savage goed genoeg. Ik gebruik dat ding meer om te jumpen dan rondjes rijden.

Edit: ik zie dat je ace servo 15kg is. Kwa prijs verschilt het niet zoveel met de 20kg van savox. Ik heb welleens die hitec van 15kg in mijn savage gedaan, maar merkte niet echt veel verschil met de standaart die nu in zit.

Laatst bewerkt:
Gister heb ik weer een beetje tijd gevonden om ff aan mijn savage te sleutelen. Dus dacht ik: laat ik die rpm armen maar eens gaan opzetten.
Kom na 15 min tot een conclusie, je kan die dingen niet op je savage krijgen tenzij je een dremel in huis hebt!
Onder draagarmen passen gewoon normaal, maar die boven draagarmen krijg ik ze op geen manier goed, zonder een stuk weg te slijpen. Hebben jullie daar ook last van?

Back