Brushless 1/8 HPI Savage

Rolletje dubbel klittenband ( ene kant haakjes, andere kant dat dons ) kopen en dat om de accubakken doen.
Die rubbertjes waren bij mij zo verdwenen toen.

behave, zoek eens wat in dit topic. Er zijn verschillende zaken die je moet doen alvorens je gaat rijden met de Flux.

Klitteband om de accu bakken
Schroeven van je achterste shocks naar de shocktower omdraaien (beschadigen van esc kabels door shocktower flex)
Losse tyrip / bandje om de pinnen van tussen de shocktower en bumper zitten, anders kunnen deze schuiven en dan de hinge pin eruit vallen.
En zo zijn er nog een stuk of wat tips, extreem nuttig!!

Nard ik heb zo goed als alle 198 blads doorgenomen dus kom nou niet aan met zoek eens even want dat heb ik echt wel gedaan. En ja ik heb ook wel veel dingen gelezen en zelfs filmpjes wat je allemaal moet doen. Ook al veel gedaan. Ik dacht ik waag het er op om toch 1 vraag te stellen. LOL. We hebben allemaal onze savage een 1e keer gekregen hè en als je dan ergens je dremel gaat inzetten in je 2 dagen jonge auto wilde ik even zeker weten of dat de manier was.
Leek me geen overbodige vraag toch?

@ westcoast. goede tip want na mijn 3e ritje waren de bakjes inderdaad open gesprongen. Ik las ook dat men tirips (schrijf je dat zo) gebruikt maar dat leek me lastig. Wat ook gebeurd is dat de balance kabel er steeds uit hangt, plakken?

Dan heb je toevallig deze reactie niet gelezen, kan gebeuren. (ps. 1 minuut gezocht). Ik weet zeker dat er meerdere goede tips zijn :).

Waarom zet je dat er bij ps 1 minuut gezocht? Bedoel je daarmee dat ik mijn vraag niet had mogen stellen? Misschien dat ik er overheen lees maar zie daar niets staan over het dremelen van de lipobak en daar ging het even om. Als het er wel staan mijn excuus het is ook al 0:21 uur. De rest van de "tips" had ik inderdaad in het bekende youtube filmpje gezien.

Dit is het resultaat van dremel werkje. zit de lipo nu niet te ver naar voren?
Ik zie fotos van andere savage rijders die hebben de halve box weggehaald dat leek me wat overdreven.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
zo heb ik ze ook,gaat prima zo met de lipos.
mijn 3s past strak in de lengte van de bak,maar mijn 2s is een stuk korten en dan gebruik ik een stukje schuim om hem klem te zetten zeg maar.
@caretaker zo zitten de schroefje,kan er niet in met de inbus...
IMG_3511.jpg

@behave zo zitten mijn bakken dicht,simpel maar werkt super
IMG_3512.jpg

ik ben net nieuw op dit forum en ik heb een misschien simpele vraag...
ik ben van plan om de HPI Savage Flux HP te gaan kopen, maar ik heb nog een paar setjes nimh accu's liggen (7,2 volt). Kan ik die er niet inzetten, of is dat niet goed voor je auto?
of moet je er echt Lipo's inzetten...

Geen lipo's is als een Veyron met een baksteen onder het gaspedaal.
Tuurlijk moeten er lipo's in anders kun je net zo goed een Nikko kopen.

Gekheid natuurlijk, maar volgens de HPI site ( hint hint ) kun je er idd ook Nimh ingooien.

Gekheid natuurlijk, maar volgens de HPI site ( hint hint ) kun je er idd ook Nimh ingooien.

oke, bedankt.
maar al kijk ik soms op filmpjes op YouTube dan zeggen ze dat je er geen nimh accu's in moet gooien, maar erg is het niet, hij gaat er dus niet kapot van, of wel?
:D:D:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat de accu's wel erg warm worden, maargoed dat is een risico.
Als je nu 2x2s lipo's erbij koopt brengt dat een zoveel grotere smile op je gezicht dan die nimh's ;-)

Nou, nou, ik heb een filmpje gezien van een 2350 op 2x6-cell NIMH. Ging toch aardig hard hoor.:p

Als je de beste NIMH packs wilt, moet je bij Pro-Match Racing Inc. - Matched RC Car Racing Batteries, Products and Accessories for remote control RC cars. zijn. Zij kunnen speciaal op bestelling gematchte packs maken van hun bekende Ener-G 4600 cellen. Als je niet gelooft dat ze zo goed zijn, kijk dan maar bij Pro-Match Racing Inc. - Matched RC Car Racing Batteries, Products and Accessories for remote control RC cars.

Ben een tijdje aan zoeken naar andere shocks voor de stock big bore's

nou kwam ik deze tegen van GPM: SAV13170 F
Als ik daar nou 4 van doe .. of moet ik daar ook weer 8 van hebben??

SAV13170.JPG

NEW%20&%20OLD.jpg

Nimh kan je gewoon gebruiken. Ik had eerst ook 2x 7.2v nimh gehad voordat ik de lipos binnenkreeg. Reedt gewoon normaal, nie zo hard als 2x2s lipos natuurlijk, maar is gewoon rijbaar...

@J-man Daar heb je 8x van nodig. Ik zal het niet doen. Andere shocks op je savage ipv de bigbores, zal ik die van innovativeRC nemen of die van Losi LST. Baja voor shocks kan je ook gebruiken, maar die moet je ff iets korter maken met nitro fueltube.
Die meuk van GPM en Integy gaan geheid lekken. Ik heb die oudere versie GPM shocks nog thuis liggen, waarvan 3 stuks na 2 maanden al ging lekken.

Ok had het idd gelezen dat ze niet heel erg goeie kwali leveren.

Dan blijven we gewoon bij de big bore's.
Die Losi en innovative zijn van die dikke klompen dat lijkt :sad:

Maar dan zoek ik, deze klemetjes die deze best man er om heeft, vond het wel een mooie oplossing voor die spacers.

stock_flux_carriers_medium_239.jpg

Ga niet met die dunne shocks lopen kloten.

Ook mega shocks zoals de LST of Baja raad ik je niet aan. Er zijn redelijk wat mensen met slechte ervaringen met de LST shocks en die Baja shocks zijn zeer degelijk, maar eigenlijk zwaar overkill. Eigenlijk voegen beide shocks ook nogal wat extra gewicht toe wat je natuurlijk ook niet wilt.

Ik zou gewoon een alu bigbore kopen die bedoeld is voor de Savage. Zoek anders eens op Savage Central, daar zullen ze vast wel wat advies hebben staan.

ps. mijn Savage stock shocks vs LST:
P1030431.JPG

resized_P1030329.JPG

hmmm voor zover ik op savage-central lees, zijn de meeste mensen wel tevreden met de LST/IRC shocks.

Wat bevalt jou niet in vergelijking met de stock bigbores dan?

Ik heb de LST nooit gebruikt, ze liggen hier alleen maar ;)

Ik las destijds reacties van nogal wat mensen die vaak last hadden van gebogen shock shafts. Ik vind de looks uber, maar het extra gewicht en het modwerk wat nodig is vind ik minder.

Back